Нашата полиция се пази

България харчи двойно повече от средното в ЕС за вътрешен ред и сигурност и тройно повече от северните страни. Сега почувствахте ли се по-сигурни?

България е сред страните от ЕС с най-ниско доверие в полицията, с високо ниво на пътно транспортни произшествия, висок дял на нерегистрирана престъпност, висока корупция вътре в средите на служителите на реда и т.н.

Не е чудно, че коментарите под всяка новина за съкращаването на социалните облаги за МВР преливат от злорадство.

95 процента от бюджета на полицията отива за заплати, а голяма част от служителите на МВР са чиновници, които се ползват от облаги, оправдани само за хората, които си рискуват живота, жертват съня и прочее неудобства, които идват заедно с униформата.

Вместо да настояват по-голям процент от над 1 млрд-ния бюджет на МВР да отива за нова техника, коли, по-добри условия на труд, униформените излизат на улицата, за си искат привилегиите, свързани с края на кариерата им.

Разбираме вълненията на полицаите за 20-те заплати при пенсиониране и 10-те дни повече отпуск, но не разбираме високото ниво на толерантност към корупцията в собствените им редици, към мърлящината, към наднорменото тегло, което сякаш идва заедно с пагона.

Не е нормално недоучили момчета да стават полицаи само, защото им се струва сигурно.

"Реформата", която министър Бъчварова обяви е за разделяне на служителите, които работят в най-тежки условия, от всички останали. С другите думи - привилегии ще има, но само за онези, за които са предвидени.
И все пак е малко трудно да наречем това "реформа на Бъчварова", защото до момента повече прилича на съкращенията на Горанов.

"Ще покажем на обществото какво е да живееш в хаос, без полиция” - оплакваха се във вторник служители в МВР - така не можели да си планират живота. Добре дошли в нашия свят!

#36 Шрайка 05.11.2015 в 10:15:30

И аз подкрепям Rowan. Учудвам се от лекотата, с която уж интелигентни хора биват "пускани по пързалката" от властимащите. Много лесно манипулируеми сме ние българите. Не знам на какво се дължи. Дали на пословичната ни завистливост, дали на робския ни манталитет, дали на овчедушието ни? Съжалявам, че така трябва да говоря за себе си и за народа си, но е факт, че при всеки бунт на дадено съсловие веднага останалите почваме да злословим срещу него. Лекарите са подкупни и некадърни, полицаите са мързеливи, учителите за нищо не стават, миньорите са ненужни... И така винаги властта побеждава! И не, няма разлика в коя партия са се записали конкретните управляващи. Те нямат цвят, имат власт. И ни доят всячески. И докато ни насъскват успешно един срещу друг, ще продължават да го правят.

#37 Conspirator 05.11.2015 в 11:30:33

Дали ченгетата имат право да протестират?Да,разбира се.Всеки има право на протест,НО под форма,която е регламентирана по закон.Искане на разрешение от съответното кметство,където е регламентиран маршрута,БЕЗ да се блокират транспортни комуникации.С две думи,протестът трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е разписан/разрешен/от местната власт,която по принцип няма как да откаже. Когато самите ченгета,независимо по какъв повод,потъпкват най-важното условие,за да има легална,движеща се по правила жизнена демокрация,с манталитета на тези без паспортите,които нахлуват през южните ни граници,този тип ''държава''трябва незабавно да се закрие. Много се говори за класическия тип западна демокрация.Мога да го дефинирам много просто,за да ме разберат българите.Там се случват два вида протест-санкциониран и не-санкциониран.Когато се случи такъв от втория вид,местната жандармерия спуква от бой,напълно законно и демократично,мераклиите от незаконния протест. Просто дойде времето да платим като общество ''фактурата''за не-санкционираните блокади на ''Лъвов мост''.

#40 Алилуйщина 05.11.2015 в 12:24:22

Аз също,с двe ръце подкрепям Rowan. Каквото ни е здравеопазването, образованието, армията и всичко останало такава е и полицията. Живеем в такова променливо време и така ще е,докато се научим да мислим, чувстваме, работим и живеем по нов,по-добър начин. Ако има корупция и престъпност, то е защото законите са уродливи. Навсякъде, не само на пътя, и не само във фирмите, институциите. . . навсякъде, ЗАКОНИТЕ ГЕНЕРИРАТ ПРЕСТЪПНОСТ. И това не е случайно. Невъзможността да бъдеш изряден е ЦЕЛ, която те прави уязвим, а от там и смирен гражданин, с наведена глава пред престъпната власт. Това не е нещо ново,но все още за много обикновени-непонятно.

#41 паяка 05.11.2015 в 12:57:38

От 26 години свобода и демокрация, единственият резултат е , че можем да преминаваме границите без бюрокрация. А вътре у нас е мътно и блатно. Никой от властимащите и властнямащите не се постара да се позачисти домът ни. Всеки път, когато има избори или когато има протести, се замитат под килима боклуците и спънките за просперитет. Сегашните протестиращи обаче, не са кои да са поредни протестиращи. Те са въоръжени. Попипвайки се по кобурите, вероятно се имат за недосегаеми. А и властта на светло, както и властта в сянка винаги е произлизала от тези среди. Те физически са реално опасни. В този момент ако се появи мъдър и далновиден техен вожд и идеолог, който да ги омае, изманипулира и поведе, така че да прочистят червясалата ни държава, дори с риск това да означава революция, щото видяхме, че с бели ръкавици и якички не става, може и да има шанс за България.

#43 deowin 05.11.2015 в 19:13:01

>За това средностатистическото ченге е стоипеесе кила живо тегло и едвам ходи In all fairness, затлъстяването е по-често следствие на неправилно хранене, към което са по-склонни хора с по-ниски доходи, и, съответно, не е пряко следствие на високи доходи. В противен случай, например, програмистите в България трябваше да са по 300 кила живо тегло, щото взимат средно над два пъти повече пари от полицаите. Тоест, затлъстяването на полицаите би могло, поне отчасти, да е следствие от ниски доходи, но не непременно, защото съществуват много други фактори, които корелират силно със затлъстяването - например, образованието.

#45 Алилуйщина 06.11.2015 в 00:25:50

И поради какви причини за вътрешна сигурност трябва да плащаме четири пъти повече, отколкото за здравеопазване и образование, при това положение? ---------------------------- При т‘ва положение се плаща без „причини“..за вътрешна сигурност.

#46 dedo adji 06.11.2015 в 09:15:19

Мануела, каквато си ни е емоционална, се изхвърля. И аз знам 150 килограмови полицаи, ама повечето са под 100. И са затлъстели не от преяждане с боклуци а от лежперлък. А Деосвин бърза да ги ожали за ниските доходи и некачественото хранене вследствие на които. Нали на става дума за NYPD. Не, че той е по-добре защитен в Ню Йорк, ама нейсе. Но да се върнем в началото. "Ще покажем на обществото..." Е, показаха. За четирите дни, в които вместо да си гледат работата, протестират, някой чул ли е за увеличен брой катастрофи, грабежи и изнасилвания? Аз не съм, но съм готов да приема поправка. Значи, каквото с тях, такова и без. Тоя автогол не им го забиват Бъчварова и Горанов.

#47 Rowan 06.11.2015 в 09:47:19

Вижте сега другари, ще ви кажа една проста истина, твърде полезно за вас ще е да я проумеете. А Истината е: държавата прекрасно може да си функционира без ГЕРБ, БСП, ДПС, РБ, Атака и прочее паразитни лапащи стотици милиони легални субсидии и около милиард на година от политически чадъри формирования. Но без полиция, армия, правосъдие, образователна система и здравеопазване, просто ще престане да съществува. Министърката онзи ден даде пример с Грузия, как при подобни протести уволнили поголовно хиляди полицаи. Аз съм ходил в Грузия другари, и уверявам ви, вие не бихте искали да живеете в страна като Грузия. То към момента 2 милиона българи в трудоспособна възраст не искат да живеят тук, представям си колко ще останат, ако станем като Грузия. И втора проста истина: можете колкото си искате да тропате с краче, щото искате такава или онакава полиция, да дойдели нам-си-кви-си хора в нея (Мима) и прочее, но простата истина е, че с такова заплащане няма да стане. Вие продължавайте да се упражнявате в политическа реторика още толкова десетилетия, колкото живот ви остават, но държавата ни ще е точно толкова скапана, колкото и през последните 26 години, ако нивото на доходите се запази. Между другото, знаете ли че, както в Германия доходите на полицаите са 7 пъти по-високи от на нашите, така и Германия има 7 пъти по-малко луксозни автомобили на глава от населението, а нашите луксозни автомобили са економи клас в сравнение с луксозните автомобили, които съм виждал по неасфалтираните илици на градовете в Грузия. Забавна корелация, нали?

#48 goni 06.11.2015 в 14:53:58

Абе,момчета и тук таме момичета! Не разбрахте ли за какво става въпрос?! Така наречените български политици-извинявам се за мръсните думи се опитват отдавна да настроят Българският народ срещу родната полиция! Нашата полиция може да е всякаква, за нея може да се изпишат какви ли не епитети! Но,не случайно досега не успяват да я омаскарят пред Народа! Там служат синовете и дъщерите на обикновените българи, а не на разни уяли се мастии!!! Просто тя е част от нашия народ! Не се заблуждавайте! След МВР идва ред на МО! А,след тях на целия останал в тая държава народ! Както пише в една дебела книга-всеки по реда си! Но смятам че за малкото останал народ в страната няма да е проблем да емигрира!Европа глътна като горчив хап за година близо 1 милион араби афганистанци сомалийци ! Колко му е да преглътне и малкото останали българи!

#49 dedo adji 06.11.2015 в 15:02:46

Роуане, пак откриваш Америка. Че може и без ГЕРБ, БКП (пардон, БСП) и ДПС (другогто е миманс) знаят даже Бойко, Сер Гей и Местан. Ние можем, ама те не могат. Армията и полицията са оперетни, здравеопазването е в колапс, образованието произвежда дебили а правосъдието е проядено и в червата. И какво? Животът си тече. Ти си жив, аз съм жив, още 5 милиона са живи и 2 милиона полуживи. Ако не ни нагази турски аскер или афроазиатски имигранти животът продължава.

#50 pixie 06.11.2015 в 19:02:31

Никой бюджетен в тая страна не е доволен от заплатата си - нито полицаи, нито пожарникари, нито лекари (с някои изключения), нито учители. Да не говорим за хората с по-ниска квалификация, мнозинството от които са на минимална заплата и в частния/сивия сектор. Нека направят заплатите и на полицаите, и на учителите, и на всички по 1000, 1500 лева минимум, НО да се направи и подбор на кадърните, можещите и мотивираните и да има контрол, за да не забравят за какво са наети. Който не става, да си ходи. Така правилните хора ще са на правилните места. Работещите ще имат стимул да работят и да се развиват. Учениците ще имат стимул да учат в училище, за да са конкурентни след това. Но това може да стане, ако има истински подбор на подходящите за съответната длъжност хора, а не според подходящите роднински, приятелски и любовни отношения и връзки. Така и учителите ще си гледат съвестно работата, и полицаите ще вършат работа, няма да наглеят и дебелеят.

#51 dedo adji 06.11.2015 в 19:48:23

Гони, бил/а ли си пионер/ка. Редиш приказки като на пионерски сбор от 60-те. Нашата (откъде накъде нашата?) полиция никога не е била част от народа, нито когато беше народна милиция, нито след това. Това е една каста, която се храни от народа без да изпълнява функциите си. Впрочем, и функциите й са мъгляви, и задачите, които й се поставят в малка степен съответстват на това, от което народът се нуждае и има право да изисква. Синовете и дъщерите на обикновените българи след като се включат в тази каста вече не са обикновени българи. И когато по една или друга причина я напуснат си остават свързани с кастата, дори и когато попълват редовете на мутрите без униформа. Кой се е опитвал да омаскари полицията, че и не е успял. ти чувал/а ли си добра дума за нея? Аз не съм. След полицията следва МО. Не, армията беше преди полицията. А като няма армия, за какво ни е МО. След полицията, дай, Боже, да последват магистратите. Народът нищо няма да загуби. Заблуждаваш се и за приема в Европа. Тя приема с отворени обятия циганите от Сирия и Сомалия и експедира обратно тези от България и Румъния. Като блудница вавилонска, както е наречена в народната песен.

Новините

Най-четените