Доскоро красното име на Георги Самуилов - Жоро Инса - влизаше в медийния оборот основно покрай мултигруповото му спонсорство към ГЕРБ и БСП, тефтерчето на Красьо Черния, митничарските акции в петролните му складове, и побоищата, организирани от мутрите на сина му (при едно от които загина млад полицай).
На този фон простофилската проява с "юбилея" на сцената на Античния театър изглежда дребно прегрешение.
За по-малко от 3000 лева на ден всеки може да разпъне една софра с чалга, ракия и туршия на древната естрада. Че и да го осчетоводи като "фирмено мероприятие" и да си върне ДДС.
Ако ще, да се разчуе. Дават ли ти - дръж, както е обобщил непреходният български гений.
Някой умно беше посъветвал Самуилов да се извини за безобразието. Само че и това не успя да прикрие пълната липса на скрупули и на умение да прави разликата между добро и зло, между класа и кич.
"Вие сте интелигентен човек, не сте ли ходили на 50-годишнини?", учуди се той тази сутрин пред Нова ТВ.
Има моменти, в които е по-добре да мълчиш и да те помислят за глупак, отколкото да отвориш уста и да разсееш всички съмнения.
Вярно, че за мулташкото поколение си е цял подвиг да доживееш 50-тия си рожден ден без атентат, фалит или честитка от Интерпол. Ама чак пък толкова...
Проблемът не е само в манталитета "имам пари, плащам си". Не е дори в безочието "Ние популяризираме Античния театър, защото на Това Наше Парти дойдоха много чужденци и сериозни бизнесмени".
Проблемът е, че уж-елитът поставя стандарти на поведение, които копаят дъното. То не бяха "олигофрените" на Домусчиев, то не бяха палмите на Ветко...
Парвенюто си остава парвеню и в бизнеса, и в празника. То не се задоволява в анонимност, то държи да се качи на главите на околните (ако ще - буквално), па да се изока колко може.
Няма нужда Георги Самуилов да си купува позакъснели индулгенции с "благотворителна изложба" (каквото и да значи това). Античният театър ще си остане на мястото и след неговата 50-годишнина. Дори няма нужда и да киха взятки за предизборни кампании.
Ако иска да направи добро име, по-добре да си вложи даренията за наука и образование. Пък току-виж за следващия "фирмен" юбилей осъзнае, че "всичко е суета и гонене на вятър".
Абе, аФторе, порше наеха сикстинската капела за фирмено мероприятие преди време та един античен театър във филипополис ли няма да се даде срещу заплащане. Просто такова ни е нивото - щяха ли да рИвЪт ако вместо това си беше викнал 2 челос да му свирят (примерно) и пак си беше юбилея там - нЬе! Въпрос на възпитание е - 90% от тия ревящите ако можеха биха си направили там рождения ден (еле пък колко от абитуриентите биха си направили там оная предбалната - с родата, софрата куче и внуче)! Та - хабиш се с тая статийка.
Аз,като виден конспиратор/пишман/,както и всичко в държавата ни,имам по-просто обяснение. Не ни е виновна ''световната конспирация''!Самите ние,излъчвайки упорито 26 години хора,които са видели по телевизията,че подковават някъде кон, влизат моментално в ролята на жабата дето видяла,че слагат подкова и тя вдигнала ''копито''. Оказа се,че ставало въпрос за ''несъвършенства''в правилника за отдаване под наем.Също като съдебната ни система,отдадена под наем,вече 26 години на едни хора,които отдавна си направиха митничарска задруга и постигнаха мечтата на бай Ганьо за ''Солунската ''митница. За незапознатите с географията на Пловдив.На 300 метра от Античния се намира циганската ''Аджи Асан'' махала,която изцяло/абсолютно незаконно/е построена върху античен Филипополис.Тук-там има разкрити от археолози участъци.Същата тази махала/това,всъщност са новопоявилите се ''турци''в Пловдив/години наред тероризира града с едни три-дневни сватби с музика на МАХ/кючеци,гюбеци,маанета,къчове и салтанати/.Само късмета е помогнал на пловдивчани,че някой от ''патроните'' на новоизпечените ''турци''не се е сетил да наеме Античния за три-дневна сватба с характерните особености за етноса. Не е луд този,който яде ''баницата'',а този,който му я дава,дори и срещу хиляда и не знам си колко гроша.Парвенюта и кретени с пари-дал Господ,но тези,дето пишат ''правилниците'',просто да ги бяха преписали от италианци,немци или испанци.Там има строги разписания и изисквания за ниво на шум,продължителност на ''събитието''и най-важното-списък на позволените дейности.