Традиционно, преди да се отдадат на заслужена почивка - 10 дни за Великден, депутатите отчитат някое гениално законотворчество за възмездие на обществото. Този път те решиха глобата за паркиране да скочи 10 пъти - от 20 на 200 лева, специално за тротоари, зелени площи и детски градини.
Да, паркирането там е ужасно, пречи на всички останали и е видимо неприятно. Но с такова бързо законодателство проблемите няма да се решат, а просто ще се преместят от едни глави на други.
В „синя" и „зелена" зона толеранс няма - всички знаем, че е въпрос на минути да ти вдигнат колата. Извън зоните цари истинска парко-вакханалия и всеки спира където поиска - един върху друг, долепени, на завои, пред входове и гаражи, колите се трупат поради липсата на елементарна инфраструктура и жилищно планиране.
Да не говорим, че под „зелена площ" се разбира буквално всичко, а тротоарите понякога не се виждат с просто око.
Депутатите обаче се отчетоха с едно добро дело, те раздават справедливост, защото пазят тротоарите и градинките за майки с деца и пенсионери.
Обаче, щом са казали А, нека уважаемите депутати кажат Б, В и нататък до края, защото азбучната истина е, че в България никой не се страхува от глоби, били те и 200 лева за неправително паркиране. Тези коли просто няма къде да се дянат, защото големите градове, особено София, са тесни като уличка в „Лозенец", която трябва да обходиш 15 пъти, докато намериш къде да си оставиш колата.
Така че тази мярка само ще стимулира корупцията, която и без това прояде всичко - от шофьорските изпити до техническите проверки на автомобилите. Апропо, заради това всеки ден загиват хора.
Авторе, нещо не ти се разбира мисълта. Аз съм дал към 50 000лв за да имам два гаража - за мен и за жена ми. Защо държавата да мисли къде да имаш да паркираш? Парко-мястото не ти е гарантирано по конститутиция. Ако имаш бизнес идея - теглиш заем, строиш подземен паркинг и печелиш. Ама с моите данъци да ти строят паркинг, където да си паркираш трошката - не става.
никой не е длъжен да осигурява паркоместа за всяка трошка!!! като си купуваш кола, мислиш за ВСИЧКИ разходи свързани с нея, вкл. паркирането. който не му харесва - бегом обратно на село. а нраушилите който и да е закон, да си плащат. ама че довод - ще увеличи корупцията. както се научиха на колани и зебри, така и на паркиране!!!
Хем нямате пари за платен паркинг/гараж, хем искате да те карате автомобил. Ами не става така, автомобилът е скъпо удоволствие. Който няма пари - ползва градския транспорт+таксита - излиза по-евтино от покупката и поддръжката на нормален автомобил (не визирам 20 годишни кочини на метан). И както казах ,конституцията на държавата не гарантира паркоместа на всеки с кола :-) И аз бих искал комунистите като са строили тези огромни блокове да бяха предвидили места за паркиране за всички, но уви.
Абе, хавтомобилистите, вие ако вземете, че се замогнете някой ден и си купите я хеликоптер я самолет, я пък яхта, сигурно ще мрънкате, че общината не ви е осигурила хангар и док, а?
Да налагаш санкции без да предлагаш алтернатива е абсолютен дебилизъм. Създава допълнителни предпоставки за хората да продължават да не си плащат актовете... А доводите "продайте си колите и идете на село" са долу-горе толкова валидни като "като ви пречат колите, ходете да гледате овце в планината". Законът не е само за централните части на града, където е нормално да има по-строги правила за паркиране, синьо-зелено-пембени зони и т.н. Още повече, че в София наистина има метро и е много по-удобно да се ползва. Но засягат и кварталите, където наистина няма място за толкова автомобили, а хората, живеещи там все някъде трябва да ги паркират. По тая логика, 200 паяка за 1 ден могат да опразнят половин квартал на голям град със законово основание. Лично аз където живея, по чудо има достатъчно парко-места, което е абсолютно изключение в сравнение с 90% от жилищните места във Варна. И тези хора какво да правят?
*666* | 09.04.201514:11 Айде, още един луд... Жителството ти било виновно. Щото дядо ти и баба ти на теб са 18-то поколение от Лозенец... Цяла Европа премахна ограниченията върху свободното придвижване на хората, на него жителството му е мъката... Ебаси, как не са се сетили лондончани? Или парижани... Сега нямаше да имат такива проблеми с малцинствата и с емигрантите.
Нали никой не си мисли, че някой е длъжен или пък, че има възможност да има осигурено паркомясто за колите на всички на всяко място и то да ни чака свободно винаги и навсякъде и по възможност да струва 0,50 ст. на ден?!?
Астарот, брат, ниса ядосвай на Сатаната, той е все пак наследника на Ончо в ролята на форумен дебил. Майка му на село още пасе овцете, ама той - върла гражданя, жителство му се прищяло Пуста градска аристокрация...
"Разликата между селото и града е, че в града има улици за автомобилите и тротоари за пешеходците. както и зелени площи за осигуряването на кислород и за красота. И за трите дадената община осигурява средства за построяването и поддръжката им." От момента, в който Общината е разрешила къщите по центъра да станат кооперации на по 5-6 етажа, си е сложила главата в торбата. Ако една община иска да си "консервира" града може да заложи куп ограничения в устройствения план, за да ограничи жилищното строителство. Но... не го правят Кварталите на градовете са планирани през 70-те и 80-те, както и пътните им артерии към централните части. Както всичко друго, са недоизмислени. Съобразени са с планирането на петилетките и с това, че се чака по 10 години за Москвич. По тази логика, калните и обрасли междублокови пространства могат да се изтълкуват като зелена площ и да стане весело.
Мани, мани. Само градо-устройци теоретици *666* За теб имам само два въпроса: Кола имаш ли? Къде я паркираш?