Паркирай трудно

Традиционно, преди да се отдадат на заслужена почивка - 10 дни за Великден, депутатите отчитат някое гениално законотворчество за възмездие на обществото. Този път те решиха глобата за паркиране да скочи 10 пъти - от 20 на 200 лева, специално за тротоари, зелени площи и детски градини.

Да, паркирането там е ужасно, пречи на всички останали и е видимо неприятно. Но с такова бързо законодателство проблемите няма да се решат, а просто ще се преместят от едни глави на други.

В „синя" и „зелена" зона толеранс няма - всички знаем, че е въпрос на минути да ти вдигнат колата. Извън зоните цари истинска парко-вакханалия и всеки спира където поиска - един върху друг, долепени, на завои, пред входове и гаражи, колите се трупат поради липсата на елементарна инфраструктура и жилищно планиране.

Да не говорим, че под „зелена площ" се разбира буквално всичко, а тротоарите понякога не се виждат с просто око.

Депутатите обаче се отчетоха с едно добро дело, те раздават справедливост, защото пазят тротоарите и градинките за майки с деца и пенсионери.

Обаче, щом са казали А, нека уважаемите депутати кажат Б, В и нататък до края, защото азбучната истина е, че в България никой не се страхува от глоби, били те и 200 лева за неправително паркиране. Тези коли просто няма къде да се дянат, защото големите градове, особено София, са тесни като уличка в „Лозенец", която трябва да обходиш 15 пъти, докато намериш къде да си оставиш колата.

Така че тази мярка само ще стимулира корупцията, която и без това прояде всичко - от шофьорските изпити до техническите проверки на автомобилите. Апропо, заради това всеки ден загиват хора.

#1 d0ni 08.04.2015 в 16:21:42

Авторе, нещо не ти се разбира мисълта. Аз съм дал към 50 000лв за да имам два гаража - за мен и за жена ми. Защо държавата да мисли къде да имаш да паркираш? Парко-мястото не ти е гарантирано по конститутиция. Ако имаш бизнес идея - теглиш заем, строиш подземен паркинг и печелиш. Ама с моите данъци да ти строят паркинг, където да си паркираш трошката - не става.

#6 тъп 08.04.2015 в 22:54:40

никой не е длъжен да осигурява паркоместа за всяка трошка!!! като си купуваш кола, мислиш за ВСИЧКИ разходи свързани с нея, вкл. паркирането. който не му харесва - бегом обратно на село. а нраушилите който и да е закон, да си плащат. ама че довод - ще увеличи корупцията. както се научиха на колани и зебри, така и на паркиране!!!

#8 d0ni 08.04.2015 в 23:38:58

Хем нямате пари за платен паркинг/гараж, хем искате да те карате автомобил. Ами не става така, автомобилът е скъпо удоволствие. Който няма пари - ползва градския транспорт+таксита - излиза по-евтино от покупката и поддръжката на нормален автомобил (не визирам 20 годишни кочини на метан). И както казах ,конституцията на държавата не гарантира паркоместа на всеки с кола :-) И аз бих искал комунистите като са строили тези огромни блокове да бяха предвидили места за паркиране за всички, но уви.

#12 Мунчо 09.04.2015 в 10:07:52

Абе, хавтомобилистите, вие ако вземете, че се замогнете някой ден и си купите я хеликоптер я самолет, я пък яхта, сигурно ще мрънкате, че общината не ви е осигурила хангар и док, а?

#17 Astarot 09.04.2015 в 14:43:02

Да налагаш санкции без да предлагаш алтернатива е абсолютен дебилизъм. Създава допълнителни предпоставки за хората да продължават да не си плащат актовете... А доводите "продайте си колите и идете на село" са долу-горе толкова валидни като "като ви пречат колите, ходете да гледате овце в планината". Законът не е само за централните части на града, където е нормално да има по-строги правила за паркиране, синьо-зелено-пембени зони и т.н. Още повече, че в София наистина има метро и е много по-удобно да се ползва. Но засягат и кварталите, където наистина няма място за толкова автомобили, а хората, живеещи там все някъде трябва да ги паркират. По тая логика, 200 паяка за 1 ден могат да опразнят половин квартал на голям град със законово основание. Лично аз където живея, по чудо има достатъчно парко-места, което е абсолютно изключение в сравнение с 90% от жилищните места във Варна. И тези хора какво да правят?

#18 Astarot 09.04.2015 в 14:46:28

*666* | 09.04.201514:11 Айде, още един луд... Жителството ти било виновно. Щото дядо ти и баба ти на теб са 18-то поколение от Лозенец... Цяла Европа премахна ограниченията върху свободното придвижване на хората, на него жителството му е мъката... Ебаси, как не са се сетили лондончани? Или парижани... Сега нямаше да имат такива проблеми с малцинствата и с емигрантите.

#19 aaa 09.04.2015 в 14:50:47

Нали никой не си мисли, че някой е длъжен или пък, че има възможност да има осигурено паркомясто за колите на всички на всяко място и то да ни чака свободно винаги и навсякъде и по възможност да струва 0,50 ст. на ден?!?

#20 abductor 09.04.2015 в 15:06:55

Астарот, брат, ниса ядосвай на Сатаната, той е все пак наследника на Ончо в ролята на форумен дебил. Майка му на село още пасе овцете, ама той - върла гражданя, жителство му се прищяло Пуста градска аристокрация...

#23 Astarot 09.04.2015 в 15:48:47

"Разликата между селото и града е, че в града има улици за автомобилите и тротоари за пешеходците. както и зелени площи за осигуряването на кислород и за красота. И за трите дадената община осигурява средства за построяването и поддръжката им." От момента, в който Общината е разрешила къщите по центъра да станат кооперации на по 5-6 етажа, си е сложила главата в торбата. Ако една община иска да си "консервира" града може да заложи куп ограничения в устройствения план, за да ограничи жилищното строителство. Но... не го правят Кварталите на градовете са планирани през 70-те и 80-те, както и пътните им артерии към централните части. Както всичко друго, са недоизмислени. Съобразени са с планирането на петилетките и с това, че се чака по 10 години за Москвич. По тази логика, калните и обрасли междублокови пространства могат да се изтълкуват като зелена площ и да стане весело.

#28 Astarot 09.04.2015 в 17:12:46

Мани, мани. Само градо-устройци теоретици *666* За теб имам само два въпроса: Кола имаш ли? Къде я паркираш?

Новините

Най-четените