Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Иновативно решение с доказано качество

Мъничко, червеничко, обществено мнение от път отбива Снимка: Инерком България
Мъничко, червеничко, обществено мнение от път отбива

Я да ви проверя креативното мислене с една гатанка. Мъничко червеничко, и царя от пътя отбива. Що е то? Не, не е ягодка, дръжте се като големи де!

Не е и Станишев във втория кабинет на Сакскобургготски, макар че заслужавате поздравления, ако това е вашият отговор. Опитайте още веднъж.

Кой днес е царят? Точно така – общественото мнение. Всички сме негови скромни слуги. Кое тогава е мъничкото червеничко, което има за цел да смени посоката му?

Ами разбира се, че логото на Инерком в рекламите, с които Гинка Върбакова слага началото на красивото си приятелство с медиите. Правилен шестоъгълник в цвят "горски плод" и бяла буква N вътре (не питайте коя точно дума от Innovative Energy Company символизира, не бъдете чак такива буквалисти).

Слоганът е: "Иновативни решения с доказано качество". Не можем да отречем, бая иновативен подход имаше в решението на бизнесдамата да придобие ЧЕЗ, качеството обаче тепърва трябва да се доказва, да му се не види.

Като жена с 300 000 000 скътани кинти и най-малко една неподходяща за екран резедава жилетчица, г-жа Върбакова изглежда твърде зелена все още в шубрака на PR-а. Няма лошо, но за съжаление ще й се наложи да ни се хареса повече от първоначалния й опит.

Ние отдавна сме свикнали, че опаковката прави стоката, още от времето, когато Бойко Борисов ни предупреди, че политиката е "лайно в целофан". Оттогава доста неща се промениха относно прозрачността на опаковъчните материали на властта. Днес всичко е завито в сукно от национален интерес.

Гинка ще трябва да се учи в движение не само в областта на голямата енергетика, но и на собственото си рекламиране. Иновативните й решения към този момент са само с доказаното качество на съдържанието на целофана.

Но за какво сме хора, ако не да си помагаме?! Не един и двама рекламисти точат зъби да превърнат тази кокошка в жар-птица. Знайни и незнайни копи-пейст райтъри в момента обмислят ключови послания и скоро ще сме свидетели на далеч по-иновативни решения за доказване. Ако не на качество, то поне на количество.

Ето защо ние тук сме готови да предложим  няколко PR-мострички, напълно безплатно. Пък ако ни ги приспаднете от сметката за тока – няма да възразим, наши хора сме все пак.

Първо: червеното не е най-удачният цвят за лого. Топъл цвят е, като загрят реотан, но това носи алюзии с цената. Пък и червените не са луди по присъствието ви, не е ясно от какво ревнуват. Не бих препоръчал синьото (логото на ГЕРБ е в перфектния нюанс, апропо), не за друго - бие на очи.

А и вече е налице обещана намеса на държавата, така че трябва нещо по-патриотично. Зеленото е най-добрият вариант. Хем зелено и енергия си пасват, без задължително да са в пряка връзка, хем издава политическа независимост, дори незрялост.

Второ: N като символ на компания с название Инерком създава усещане за скрит смисъл. Сякаш нещо друго стои зад името. Нали не искаме да се поддържа това схващане? Ето защо да сменим N-то с огледалното И. На практика пак е същото, но е българско, разбираемо и се връзва с фирмата ви. Пък на г-н N кажете, че това е в негов интерес.

Трето: слоганът ви е под всякаква критика. "Иновативни решения с доказано качество" е хвалипръцковщина, която може да се залепи на всичко – от машини за косене на трева, през дамски превръзки до правителствени неприемания на оставки.

Къде ви е корпоративната идентичност? Нали сте иновативна компания?! Какво ще кажете за изречението "Ние вече сме хората с контактите". Усещате ли двуфазното значение?

И последен съвет, че вече станаха твърде скъпи, пък вие тепърва ще връщате заеми на някого.

Говорете с когото трябва и направете една лотарийна игра – талонче за търкане към всяка сметка. Не че ще се печели много, но да подържат пенсионерите още малко стотинките си в ръка на раздяла.

Нещо позитивно за финал, твърде много критика стоварихме. Г-жа Върбакова е много елегантна, но за да се хареса на левицата е добре да се появи поне с една зелена рокля с дантела, което, както се разбрахме, ще е в тон с корпоративната идентичност и прочее конотации.

А и зеленото отбива царя от пътя сравнително по-малко.

 

Най-четените