Голяма лъжа с новото лого

Гръмко, тържествено и публично заместник-министърът с ресор туризъм Иво Маринов представи новото лого на България и част от стратегията за бранда България, илюстрирана с 11 снимки, първата от които на самото лого.

Няма да коментираме добро или лошо е логото. Според Маринов "очаква се през следващите 5 години новото лого да удвои броя на чуждестранните туристи и да вдигне приходите от туризъм в икономиката с 25%":))

Логото е правено от обединение от хора, взели близо 1.4 милиона лева за изработването му, а финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие". Цялостната стратегия е правена от обединение от над 50 различни специалисти от 7 държави и цялата тая работа им е отнела... дръжте се да не паднете, 2 години.

"България - откритие за споделяне" е слоганът.

Ето част от имената на експертите с опит в областта на брандинга, туризма, проучвания и анализи, творчество и дизайн, връзки с обществеността, реклама. В стратегическия екип участват проф. Мария Воденска, проф. Симеон Желев, Росица Охридска-Олсън, Николай Неделчев и др.

Творческият екип се ръководи от Нико-Александър Ян, а в него са и дизайнерите Димитър Гавански, Флориан Рута, Флориан Шуберт и др., съобщават от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

На базата на основното лого са разработени още десет, които представят отделни сегменти от туристическия сектор, за което от МИЕТ представиха на брифинга десетина снимки с това лого от различни места и върху различни продукти.

Снимките обаче усъмниха хора от екипа на Webcafe.bg. И само за половин час те успяха да открият откъде са взети снимките - нито тази с летището е българска, нито красивите русокоси девойки в мол са българки, нито молът е български, нито дори розовото масло - и планината отново не е българска (Френските Алпи).

Публикуваме оригиналните снимки, взети от stock images сайт - и може да видите коя откъде е по водните знаци. Странно защо не са снимани и позиционирани места от България, при положение, че си имаме предостатъчно молове, предостатъчно красиви момичета, за да позират в тях, и предостатъчно розово масло - и достатъчно добри фотографи.

Аре малко повече криейтив, моля.

А освен това в Webcafe.bg се чудим защо не обявиха конкурс за идеи за новото лого, в който да участват младите ни дизайнери от България и чужбина. Очаквайте утре един добър пример за лого на една далечна държава.


Реакции


Отговор от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма

В материалите са демонстрирани приложения на логото в различни варианти. Стандартно за такива приложения в рекламните агенции се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на лога, рекламни знаци и други приложения.

За тези снимки се търсят специални конкретни материали (чанта, тениска, бутилка, кърпа и т.н.) - тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда.

Правата за използваните снимки са уредени и заплатени.

Отговор от пиар агенцията за проекта

Уважаеми дами и господа,

Във връзка с представянето на бранд България, разработен от Обединение за бранд България, изпращаме допълнителна информация за проекта.

В материалите, разпространени заедно с информацията за бранда, са използвани илюстрации, демонстриращи конкретни приложения на логата в различни варианти.

Стандартно в практиката за демонстрирането на конкретни приложения на лога в рекламните агенции се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на знаците. За тези приложения се използват снимки, показващи конкретни продукти - чанта, топка, бутилка, автобус, шезлонг и т.н. Тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда и да демонстрират възможностите за техните приложения. Всички използвани снимки са с уредени права.

Логото и слоганът са само една малка част от всичко, което е направено по проекта. Най-съществената част е цялостна стратегия за бранд на България и интегрирани под-брандове за 10 вида туризъм (Морски ваканции, Планински и ски ваканции, Балнео, СПА и уелнес, Културен туризъм, Делови пътувания и събития, Еко и селски почивки, Приключенски пътувания, Спорт и голф, Вино и гурме, Градски почивки). Разработена е и стратегия за регионален туристически брандинг и методология за брандиране на туристически райони, както и конкретен бранд за район Тракия.

Създадени са още концепция за собствеността на бранда, наръчник за използването му, насоки за комуникация в различни канали. Всички тези документи се опират на 9 проучвания сред 8 000 респондента от 11 държави и анализ на 17 налични проучвания. Проведени са консултации със заинтересованите страни от сектора и 11 тематични срещи на работен етап от процеса.

Позиционирането на бранд България цели да изведе страната от едностранното възприятие като слънчева морска дестинация. В процеса са разработени 15 визуални насоки, като 4 финализирани концепции  са тествани в 12 държави. Избраната концепция е най-харесваната и най-запомняща се на всички пазари и буди най-точни асоциации, свързани със страната ни.

Допълнително са създадени десет основни рекламни визии, които ще се използват при последващи кампании.

Публисис Кънсалтънтс МАРК

#1 Оня Дето Го Трият 17.01.2013 в 16:32:38

Емблемата на първата снимка прилича на изповръщано А най-готиното от всички снимки са мацките разбира се (макар и небългарки) Универалното лекарство за всяка реклама - като нямаш идея какво да направиш, снимай някакви жени.....

#3 паяка 17.01.2013 в 16:38:24

Еее, Оня, забърши си монитора. Виждала съм много вариянти на повръщано, ама с толкова много и ярки цветове до сега не бях виждала.

#5 momakat 17.01.2013 в 16:43:40

Първо - доста безсмислена статия и ако зад нея заставя целия екип на Webcafe.bg е много жалко. Второ - личи си, че не сте навътре в занаята или когато използвате изображения за визуализация, явно ходите да си ги снимате. Трябва ви снимка от Рила - отивате в рила? Понеже е пълно с български имиджови банки. Трето - стига с тоя хейт. Какво точно целите с тая статия? Всико което се направи в българия веднага се залива с помия! Защо? Мислех ви за една от позитивните и непреднамерени медии, но явно и вие като всички останали сте доста посредствени. Четвърто - да и аз не съм очарован от логото, но защо не се опитаме да го разберем, а веднага да плюем отгоре му? Много е вярна оная поговорка, че на българите не им трябва пазач в ада, защото, ако един тръгне да се катери нагоре, за да излезе от котела, другите веднага го дърпат обратно!

#11 caffeine 17.01.2013 в 16:58:04

булшит, другари-кафеджии. И статията, и предложението за конкурс. Видяхме няколкото конкурса за лога в БГ какви резултати постигнаха и колко въпроси около плагиатство имаше. Без да коментирам самото лого, материалчето ви не става. "Голяма лъжа"?!? Сериозни ли сте? Нямате ли един дизайнер в екипа да ви обясни що е то mockup в презентация? И да ви обясни как тия снимки се подбират само с идеята да има налице добра носеща повърхност за дизайна и никак и никой не държи да са "родно производство", нито ги обявява за такива? Ако толкова смятате, че трябва да са родни, предлагам ви да отворите една българска image банка, само с бг-снимки (и без тва нишата е празна). Тогава горките дизайнери няма да са принудени да извършват родоотстъпнически актове и да ползват купени чужди снимки.

#12 momakat 17.01.2013 в 16:59:28

@Stanimir Popov Г-н Попов, виждам, че вие сте още една от заблудените оФце! научете се да четете и виждате истината, а не да вярвате безрезервно на всичко, което пише в интернет или се показва и казва по медиите в България. Да не забравяме, че такова животно като свободни медии в БГ НЯМА! 1.4 млн.лв. струва изграждането на стратегията за бранд България, а не логото, тъпан такъв! Направо побеснявам от такива тъпанари! Половин България е само такива безмозъчни олигофрени дето не мислят и седят дома пред телевизорчето и слушат какво ще им каже Юксел! Мрънкащи, забравили за какво служи мозакът в главите им мухльовци! Аре, фък оф!

#14 s10 17.01.2013 в 17:06:47

МомакАТ, неграмотен тъпир селски, и какво точно е стратегията бе, льольо недоклатен! Каква те, питам? Да взематр да купят снимки от чужди сайтове? Това ли ти е стратегията? Или да измислиш слогана? А? Наистина ли не разбираш, тикво проста.... Ние половината мож да сме тъпи, ама останалата половина комай са като тебе - овцедушни, тъпи, че и неграмотни

#15 NE-li 17.01.2013 в 17:10:34

Заклевам се, заради такива откровени тъпанари ми се иска да имам автомат с неограничен лимит за ползване! Аве, тупан Valentin Zayakov, кой ти е казал, че тези снимки ще обикалят света, къде видя, че това е официалната презентация на България пред потенциалните туристи - не прочете ли, не гугълна ли какво означава думата "визуализация" Мо'е ли да храните винаги за всичко - ами изкажете мнение като цивилизовани хора, аргументирайте се (ако сте компетентни), създайте смислена дискусия. Ииии, да WEBCAFE.BG, доста разочароваща статия като за вас - очаквах повече!

#22 h 17.01.2013 в 17:45:33

И статията е лишена от всякаква мисъл, и хората, които й повярваха. Доста жалко и типично. Важното е хейт да има

#25 nakadetaka 17.01.2013 в 17:56:17

Логото е правено от обединение от хора, взели близо 1.4 милиона лева за изработването му, а финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие". Цялостната стратегия е правена от обединение от над 50 различни специалисти от 7 държави и цялата тая работа им е отнела 2 години. Има ли нужда от повече коментар?

#27 paramparam 17.01.2013 в 18:07:09

Това не е само лого, разработва се бранд и стратегия. Бранд не означава лого - парите отиват за всичко това, не само за разработването на логата. А снимките са примерни, за това как могат да бъдат приложени новите лога - никой не каза, че това са истински снимки - та нали сега се представя ново лого - няма да се направи автобус с новото лого само за една снимка. Съвсем нормална практика да се демонстрират приложенията на едно лого използвайки такива визуализации....

#32 багреник 17.01.2013 в 19:01:51

аре малко повече криейтив в писането на хейтърски статии, поне да са на бг, копеле, щот аз съм прост човек от провинцийътъ и нямам въображение за думи като криейтив и ако е само презентация, що да не ползват готови снимки? по евтино е... още 2-3 милиона на фотограф ли да дадът? а и не е глупак тоя дет пече баницата, а агентурното лице дето я поръчва... тъй че без да плюем колегите... шрифта поне е приличен... само знаем да пикаем срещу вятъра и после да го обвиняваме защо духа срещу нас... логото е комерсиално, евтино и шарено, точно това, което търсите ти и ти, и ти, и ти... не се правете на гръмнати и потресени, че някой е взел много пари за чалгия, защото на участието на ивана вадите 20 лв и влизате нали? нямаше ли точно в тоя сайт статия колко била хубава речта на президента? ама гласувахте за него нали, харесвате го... мишкиии... като се отърсим от мутробарока и робското си мислене, може и да станем по-криейтив, батенце...

#33 caffeine 17.01.2013 в 19:14:25

до #30 мда, те всички разбират от фотошоп напоследък... къде я видяхте тая разлика, не ми стана ясно. но щом знаете всичко за водните знаци, мазането и необходимата резолюция за презентация, евала.

#47 Strelok 17.01.2013 в 21:30:18

Статията си измисля фалшива новина. Логото е доста добро. Практика е да се ползват сток снимки за илюстрации на приложението на едно лого. Естествено, от министерството са идиоти, че са ги показали на широката публика след скандалите с президента, но то пък какво да очакваш от държавни чиновници.

#49 nakadetaka 17.01.2013 в 21:39:57

Поздравления Стрелок - за цял ден на всякъде, където се върти това лого - нямаше и един харесал го. Ти успя! Пръв си!

#59 MacAllister 17.01.2013 в 22:28:23

Хубо лого - има плаж, има синьо. има чадърче (сигурно и коктейлче), има цвете или лук, има и листенце и накрая като го погледнеш цяло мяса на пържено яйце на очи с гарнитура. На мен туй ми беше първата асоциация, а като си го представих лепнато на най-различни места остава спомен не за логото, ами за туй, че нещо се беше плокнало върху друго нещо. Мама му стара, страната ни има една от най-запомнящите се форми на територията си, ако не друго така поне като погледнат на картата има шанс да я намерят, колкото и да не е креативно щеше поне да не изглежда като национална реклама на omelette du fromage.

Новините

Най-четените