Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Не съм толкова богат, че да си купя евтин автомобил

Компромисите с цената понякога могат да се окажат компромиси със сигурността, което е недопустимо Снимка: Getty images
Компромисите с цената понякога могат да се окажат компромиси със сигурността, което е недопустимо

Има една книга на Бепе Севернини, наречена „В главата на италианците" , която много добре описва манталитета и навиците на хората от „Ботуша". Любовта към храната, кафето, виното, дивите скандали, неконтролируемите страсти, бурното жестикулиране, безумното шофиране. Когато ходим на почивка в Италия, можем да се забавляваме, седейки отстрани на някоя улица и наблюдавайки как паркират италианците, намествайки се опипом между предната и задната кола, и как минават като Фитипалди през дупки с размери на кратера на Юкатанския полуостров, но когато стигнем до момента, в който трябва да си купим употребяван автомобил, Италия не е най-доброто място, от което трябва да пристигне новата ни кола.

Италианците са такива шофьори, каквито са им и колите - пъргави, мощни, красиви, но с недостатъчно вложени усилия за здравина и устойчивост.

Обичат да се фукат с външния им (си) вид, но не си падат по досадни неща като поддръжка, технически прегледи, поправка на щети по екстериора и интериора. За сметка на това под предния капак има поне четири подобрения - на турбина, двигател и т.н. Уж 50 кубиковите им скутерчета обикновено могат да изпреварят класически 125 кубиков мотоциклет. И това не е случайно - всичко е въпрос на чест - двигателят трябва да е изстискан на 100%. Е да, ще грохне на 150 000 км, вместо на 400 000, но ще са се позабавлявали добре. Същото се отнася и до автомобилите.

На другия полюс в отношението към автомобилите стоят сухите педанти - германците. Тези странни хора тичат към сервиза при всяка деликатна драскотина на калника и са склонни да излязат навън на минус 20 градуса в снежна виелица, за да измерят разстоянието до задната кола докато паркират, но не и леко да я подпрат.

Немският автомобил обикновено е мислен и проектиран така, дори в съня на инженерите, че да има всички шансове да стане класика след петдесетина години.

Дори ако изключим това, средностатистическият германец тича в сервиза след паднала шишарка на предния капак, или настъпване на клон, който е ударил калника, независимо от застрахователното покритие. Всичко е поправено професионално след 2 дни. Добавяме и 1 кубически метър документация от всеки технически преглед (TÜV) който е правен на колата. Там всичко е известно и няма изненади. Каква изненада!

Средностатистическият германски гражданин купува първия си автомобил, обикновено употребяван, когато е на 29 години, и си взима първия чисто нов автомобил около 12 години по-късно. Когато немците купуват нова кола, те я карат около 8 години и половина, изминавайки средно 122 950 км и сменяйки маслото на всеки 16 230 км.

През 2015 г., немските шофьори са харчили средно по 241 евро за поддръжка и 163 евро за ремонт на колата годишно.

За да си позволят да си купят автомобил, немците взимат заеми, с които покриват под 30% от цената на колата, а онези, които залагат на употребяваните автомобили, са точно толкова надеждни в изплащането на автомобила навреме, колкото хората, които купуват чисто нови коли.

Та ако трябва да изберем дали да купим колата на Ханс или тази на Луиджи, е...мисля, че е ясно.

Когато стане дума за покупка на употребяван автомобил, човек трябва да е умен. Проверената, качествена, здрава кола няма да ни предпази от всички шофьори, които правят странни неща по улиците, няма да накара околните да се научат да дават мигач, нито ще направи шофиращите колеги по-внимателни и толерантни, но ще ни спаси от риска да останем сами с пушещ автомобил и отчаяна физиономия по средата между Велинград и Пловдив.

На арената на употребяваните автомобили пословицата „Евтиното излиза скъпо" важи със страшна сила. Съществуват стоки, от които можем да пестим, и такива, от които не можем, или поне не бива. Няма нищо фатално в покупката на евтина дъска за гладене, нито е страшно да носим немаркова тениска за 15 лв.

Но що се отнася до вещ, която пази живота ни, каквато е автомобилът, компромисите с цената понякога могат да се окажат компромиси със сигурността, което е недопустимо.

Поради тази причина все по-често разглеждаме сайта на международната марка на Volkswagen - Das WeltAuto. Там могат да се намерят сертифицирани употребявани автомобили с ясен произход, подробна история, реален пробег и повече от приличен външен вид. Повечето от колите, предлагани от Das WeltAuto, са върнати от лизинг, изкупени от клиенти, тестови коли от представителствата на Volkswagen и Audi, или служебни коли, карани от служители, като, разбира се, всички гореизброени са били поддържани в оторизирани сервизи.

Освен това, колите са достъпни, тъй като от Das WeltAuto предлагат различни варианти за лизинг, както и обратно изкупуване на досегашния ви автомобил.. Ако търсите кола за 1000 лв., по която да има повече ръжда, отколкото здрава ламарина, това не е вашето място. Но ако словосъчетанието „немско качество" означава нещо за вас, дори да носите бурна италианска душа и да пиете кафето си късо, посетете Das WeltAuto.

Вашият автомобил може би е точно там.

Бележка: Статистическите данни са взети от онлайн изданието на немското седмично списание Spiegel.

 

Най-четените