Завърналият се във Формула 1 след двегодишно отсъствие Кими Райконен най-после си позволи да излезе от обичайните клишета, които маркират нежеланието му да говори пред медиите. И световният шампион за 2007 година демонстрира отлична форма, като не пропусна да нанесе и един удар на бившия си тим Ferrari.
Кими призна, че не очаква през новия сезон да може да се бори с колата на Lotus Renault срещу лидерите в класирането, но отново в типичен негов стил допълни, че това не го притеснява.
В момента, в който Lotus обяви, че връща Райконен във Формула 1, се появиха критици на финландеца, които отново се усъмниха в неговата мотивация да преследва още успехи в световния шампионат. Точно както беше през 2009, което се оказа последния сезон на финландеца в Скудерията.
Сега обаче новият елемент е, че след като Райконен няма да разполага със силен болид, то той може да не е мотивиран да се труди по-упорито.
Но пилотът обясни, че няма големи окачвания за сезон 2012 във Формула 1 и това не е нещо ново за него.
„Очаквам да се борим за по-предна позиция в средата на колоната - заяви Райконен пред ВВС. - Но това не е драма. Същото беше и в последната ми година с Ferrari."
Ако прогнозата на Райконен се сбъдне, то той може да се озове много близо до Михаел Шумахер, тъй като 7-кратният световен шампион прекара двата сезона след завръщането си на пистата в борба за точки, близо до дъното на Топ 10 в повечето стартове.
Освен това, Райконен призна, че се надява да спечели още една световна титла, но не тази амбиция е основната причина за завръщането му във Формула 1.
„Разбира се, целта ми е титлата - обясни Райконен пред финландския вестник Turun Sanomat. - Ще се опитам да я спечеля, но не съм обсебен от мисълта на всяка цена да стана отново световен шампион."
Райконен вече направи първия си тест - с болид на Renault от 2010 и с демонстрационните сликове на Pirelli, за да се адаптира по-бързо към промените, случили се в шампионата в негово отсъствие.
„Най-общо казано, ако колата върви добре и я усещам добре още от началото на тестовете преди сезона, то обикновено става така, че през сезона си бърз - формулира обяснението си Райконен. - Що се отнася до състезанията, не смятам, че те ще са много по-различни от 2009 година.
"Още тогава Фетел беше силен, но сега има много повече изпреварвания, което се дължи на системата „Подвижно крило". Все още не съм изпробвал тази система или пък системата KERS, тъй като във Валенсия карах колата от 2010 година. Но всъщност, става въпрос за още два бутона допълнително, нищо драматично."