Пилотът на Mercedes Нико Розберг спечели Гран при на Австралия, първи кръг от световния шампионат във Формула 1, след като беше начело от старта до финала на състезанието в Мелбърн. Розберг атакува от трета позиция на старта и успя да изпревари тръгналия от полпозишън негов съотборник Люис Хамилтън, както и Дениъл Рикардо с Red Bull, който се класира на втора позиция.
Рикардо остана втори на финала - най-доброто му класиране във Формула 1, а трети на „Албърт парк" завърши дебютантът на McLaren Кевин Магнусен - първият датски пилот, стигнал до подиум в световния шампионат.
След бурния старт на Розберг зад него още в първите обиколки започнаха да отпадат пилоти - на спирането за първия завой Камуи Кобаяши с Caterham блокира спирачките си и удари отзад Фелипе Маса с Williams, като и двамата приключиха участието си в зоната за сигурност до завоя.
Първите няколко обиколки се оказаха фатални за Хамилтън и за световния шампион Себастиан Фетел с Red Bull, който тръгна 12-и, но до първия завой вече беше 16-и, а след това се закрепи на 15-ото място. Темпото на Хамилтън, който вървеше трети започна да спада и в третата обиколка той беше повикан в бокса с указание, че трябва да спре. Прекъсване в един от цилиндрите на двигателя е официалната причина, а Люис заяви, че още на старта е усетил загуба на мощност.
След две обиколки Фетел, който се оплакваше по радиото, че двигателят му прекъсва, също спря в бокса и механиците на Red Bull прибраха колата му, а световният шампион се яви в изключително мрачно настроение пред очакващите го репортери, като на всички повтори едно и също: загуба на мощност по все още неясна причина.
Феновете по трибуните не пропуснаха възможността и отново освиркаха Фетел, този път след излизането му от колата в бокса и след като тръгна към срещата с медиите.
В това време Розберг започна да се откъсва пред Рикардо и Магнусен, а в 10 обиколка пробиващият си напред път пилот на Williams Валтери Ботас се удари странично в една от предпазните стени. Финландецът тръгна 15-и заради наказание от пет места след смяна на скоростна кутия, но успя бързо да стигне до Топ 10. Ударът му доведе до счупена джанта и спукана гума, която падна на пистата. Пред колоната излезе кола на сигурността, а лидерите използваха тази възможност, за да направят първите си спирания в бокса.
След тях класирането не се промени, а Розберг започна да записва най-бързи турове и си върна аванса от 5 секунди, а след това продължи да го увеличава.
В средата на състезанието, малко преди Lotus да остане без болиди на пистата, двамата пилоти на тима Пастор Малдонадо и Ромен Грожан се движеха сред най-бавните - в дъното на класирането и с между 4 и 5 секунди по-слаби времена за обиколка от водача Розберг.
С малко по-различна стратегия трикратният победител в Мелбърн Дженсън Бътън успя да влезе в Топ 10, а след това и да изскочи на 4-о място. В края на надпреварата двамата пилоти на McLaren Мангусен и Бътън получиха указания, че могат да се борят за по-предна позиция, но и двамата трябваше да пестят гориво и не успяха да притеснят Рикардо, който вървеше на около 2 секунди пред тях.
Фернандо Алонсо също като през миналата година загуби време зад Нико Хюлкенберг в средата на състезанието, но в крайна сметка финишира пети. Другият пилот на Скудерията Кими Райконен остана осми на финала, след като няколко дребни грешки и оспорвана битка с пилотите около него в класирането.
Ботас успя за втори път да се върне в Топ 10 и остана шести, след като загуби много време в бокса, но след това направи поредица атаки и изпреварвания, в които демонстрира, че новият болид на Williams - FW36 е изключително добър.
14 коли завършиха в Мелбърн от стартиралите 22, което опроверга твърденията, че новите правила ще доведат до масови отпадания на старта на сезона.