Фетел с трета победа за сезона

Пилотите на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър взеха двойна победа в Гран при на Турция на пистата „Истанбул парк", като това беше третият успех да германеца в първите четири състезания за сезон 2011 във Формула 1.

Съотборникът му Уелър спечели тежката битка с Фернандо Алонсо с Ferrari за второто място в класирането, но испанецът донесе първия подиум на Черните кончета тази година.

Двамата пилоти на McLaren и Нико Розберг с Mercedes си разпределиха останалите позиции в Топ 6, като направиха втората половина на надпреварата с битката помежду си и накрая четвърти завърши Люис Хамилтън пред Розберг и Дженсън Бътън.

На старта Фетел поведе колоната от полпозишън, но Розберг успя от трета позиция за изпревари стартиралия от първа редица Уебър. Хъмилтън също се опита да атакува Марк от външната страна на завой №3, но изпусна състезателната траектория и пропадна до шестото място, изпреварен от Алонсо и Бътън.

Само 5 обиколки бяха необходими на Уебърд да догони и изпревари Розберг - на обратната права с помощта на подвижното задно крило (системата DRS), но Фетел вече имаше аванс от над 4 секунди, след което продължи да се отдалечава от колоната.

Две обиколки по-късно Алонсо също изпревари Розберг, а Нико не можеше да направи нищо срещу пилотите, които го атакуваха между завои 10 и 12, използвайки подвижното задно крило. Уебър не успя да се откъсне от Алонсо и малко сред средата на надпреварата Фернандо атакува Марк, отново с помощта на подвижното задно крило и излезе на второ място.

Алонсо успя за кратко да се откъсне пред Уебър, но след последните, 4-и поред спирания в бокса, Уебър се върна на пистата с нов комплект твърди сликове и отново догони испанеца. 7 обиколки преди финала Марк изпревари Фернандо, пак с помощта на DRS и си върна второто място. Алонсо контраатакува от външната страна в завои 1 и 3, но не успя да си върне загубената позиция.

Фетел успя да изкара повече обиколки с един комплект гуми спрямо преките си съперници и може би щеше да изкара състезанието само с три спирания в бокса. Но малко преди финала от бокса на Red Bull заложиха на сигурното и повикаха Себ за последен път при механиците. Въпреки това забавяне Фетел се върна на пистата с 8 секунди аванс пред Уебър, а преди последната обиколка и двамата върнаха газта.

В най-оспорваната битка участваха пилотите на McLaren, Mercedes, другият пилот на Скудерията и двамата пилоти на Renault. Бътън се оказа най-напред от пилотите, които караха с три спирания в бокса и това му позволи в един момент да се изкачи на четвъртото място - точно преди последните обиколки.

Но Хамилтън - който загуби време при второто си спиране в пита заради проблеми с едната гума - и Розберг успяха да го догонят и го задминаха, като и двамата бяха с по-нови гуми. Двамата излязоха четвърти и пети, а световният шампион за 2009 остана шести.

Себастиен Буеми с Toro Rosso направи много силно състезание и си проби път от 16-о място на старта до 7-о малко преди финала, като швейцарецът беше със същата стратегия като Бътън. Но и Буеми не успя да спре атаките на пилотите с по-нови гуми в края и остана едва девети, като в последните турове беше изпреварен от двамата пилоти на Renault Ник Хайдфелд и Виталий Петров.

Камуи Кобаяши също доказа, че стратегията с три спирания в бокса работи и си проби път напред - от 23-о място в началото до 10-ата позиция на финала, а Маса не успя да вземе точки на Ferrari. Фелипе загуби време и позиции, след като излетя за кратко от трасето в завой №8, точно след третото си спиране в бокса и се озова в група коли в средата на колоната, които тепърва щяха да спират в пита. След това Маса загуби още време заради проблем с една от гумите му при механиците на тима.

Но бразилецът успя да се върне на 11-о място, след като в самия край атакува Михаел Шумахер, който се оказа толкова назад след удар с Виталий Петров, в който загуби предното си крило още в началото на състезанието, когато руснакът успя да мине пред него.

Новините

Най-четените