В началото на състезателния уикенд за Гран при на Сингапур, един от трансферните слухове във Формула 1 отново излезе на бял свят - този за преминаването на Роберт Кубица във Ferrari. В хода на европейския сезон това предположение се появява на няколко пъти в медиите, но се смяташе, че става въпрос за по-далечен хоризонт - може би за сезон 2013 с оглед на настоящите договори на двамата пилоти.
Сега обаче нещата стават по-сериозни - спекулациите са за следващия сезон, което означава, че сделката може съвсем скоро да е факт.
И така, анализаторите на трансферния пазар във Формула 1, който между другото този сезон направо заспа, очакват Кубица във Ferrari за догодина, а Маса да получи място в Sauber - тимът, който ползва мотори на италианската компания. Тази схема обаче изглежда доста сложна - Фелипе има договор със Скудерията и ще се наложи да му се изплаща неустойка, както стана с Кими Райконен в края на 2009.
Освен това, Кубица също има договор - Renault и шефовете на френския тим също трябва да бъдат убедени да пуснат по-рано поляка. Новият съсобственик на тима на Renault Жерар Лопес вече повдигна въпроса за леката финансова криза, в която е отборът и със сигурност вижда в трансфера на Кубица опит да закърпи бюджета, при това с голяма кръпка.
Наскоро се появиха информации, че световният шампион за 2007 Кими Райконен има интерес да се върне във Формула 1 и е влязъл в контакт с тима на Renault. Оттам потвърдиха това, но Лопес допълни, че парите, които евентуално иска финландецът ще са решаващи.
Да се върнем за малко на Маса - наистина донякъде има причина да се смята, че Фелипе може да се съгласи да премине в Sauber - така ще се излезе от ситуацията, в който той се оказа №2 в тима и работи за Фернандо Алонсо. Но това означава и че Маса доброволно се отказва от шансовете си да се бори за титлата - във Ferrari е възможно, в Sauber - не.
И още нещо - ако има нещо вярно в твърденията, че Кубица е готов да подпише с Ferrari, ако вече не го е направил, то ще е много интересно да видим как ще се реши въпросът с равнопоставеността на пилотите. Защото при идването на Алонсо в тима се говореше едно, обаче в Гран при на Германия се оказа съвсем друго. А полякът няма причина да приема да бъде №2 на Алонсо и със сигурност ще иска това да бъде фиксирано в договора му.
В цялата тази история, пълна с догадки и предположения има едно сигурно нещо - Петер Заубел ще е много доволен от това Фелипе Маса да кара отново за него. Но не е ясно с какви пари ще му плаща. Освен ако швейцарецът не готви някоя голяма сделка и тимът да обяви нов основен спонсор за сезон 2011.
От известно време насам се говори, че интересът на мексиканския милиардер Карлос Слим към Формула 1 не е изчезнал. Преди това Слим беше спряган за собственик на един от новите тимове за сезон 2010, но не се получи. А ако Слим се включи в Sauber, то най-вероятно ще иска място за протежето си Серхио Перес. А Петер Заубер вече подписа с Камуи Кобаяши за догодина. Така че, сметката с Маса в нея трудно излиза. Но пък нищо не пречи на Заубер да заработи със Слим и без да идва Маса в тима му, нали така?