Манчестър Сити в сътрудничество с Puma пусна специален екип в подкрепа на ЛГБТ общността. В изработването на дизайна са участвали студенти от университета Манчестър Метрополитен, петият по големина във Великобритания, както и ученици от Училището по изкуства, Театралното училище и Школата по архитектура.
Фланелката е в бяло с дъговиден кант около емблемата на "гражданите". На гърба и пък е ЛГБТ знамето и надписът "Горд" (Proud) на небесносин фон.
На нея има и надпис "Футболът срещу хомофобията".
В онлайн магазина на Сити екипът може да се закупи за 30 долара (официалният екип струва 235).
"Това е идеалният начин феновете да изразят подкрепа за всичко, свързано с ЛГБТ общността и, разбира се, да демонстрират любовта към отбора", се казва в описанието на продукта.
През зимата Сити подписа 10-годишна сделка с Puma, по силата на която ще получава 65 милиона паунда на сезон. Предишният технически спонсор на шампионите на Англия беше Nike, който плащаше по 20 милиона на година.
Очевидно собствениците на Сити от ОАЕ нямат нищо против ЛГБТ екипа.
"Футболът е най-популярният спорт в света и ако един от най-добрите отбори представлява ОАЕ, това сериозно подобрява качеството на възприемане на страната в очите на световната общност - обясни Дмитрий Фроловски, независим експерт по Близкия изток. - Но в политиката всичко е малко по-сложно, следователно в историята със Сити основният фактор е по-скоро комерсиален и репутационен.
ОАЕ инвестират много пари в собствената си реклама. Например те разчитат на страната като туристическа марка, високотехнологичен център (например световната изложба Expo 2020), център за модерна архитектура (например най-високият небостъргач в света "Бурдж Халифа"). Манчестър Сити е само е един от многото компоненти на тази PR кампания."