Президентът без мозък и с мания по татуировките

След 15 години, прекарани в постоянно уволняване и назначаване на треньори, Маурицио Дзампарини най-накрая продаде контролния пакет акции в Палермо на Пол Бакалини.

В Италия определят сделката като „от трън та на глог“ за феновете, играчите и всички, свързани с „розово-черния“ клуб. А новият президент бе обявен за „човек без мозък“.

Ентусиазмът на Дзампарини, като че ли, се изпари след загубения финал за Купата на Италия през 2011-а (1:3 срещу Интер – б.а.) и се трансформира в горчивина. Провалената сделка за продажбата на клуба на Франк Кашо, стар приятел на бившия крал на попа Майкъл Джексън, бе последната капка, която преля чашата.

На негово място се появи Бакалини, който участваше в опита на Кашо да купи сицилианците. В момента обаче сделката е сключена с фонда INTEGRITAS Capital, на който Бакалини е един от създателите, а зад него стоят инвеститори от британския и американския банков сектор.

Бакалини не е обикновеният 33-годишен мъж.

С италиански и американски корени, създава името си като радио и телевизионен водещ, като лице на MTV и развлекателното предаване Le Iene (подобно на „Господари на ефира“, а в италианската му версия Бакалини е бил нещо подобно на репортерите в нашия вариант). Дори създава своя политическа партия – Партията на лимоните – и обещава да „даде повече лимони“ на италианския народ (ефимизъм за любовна игра, при която е позволено всичко, освен половият акт).

В политиката обаче не му потръгва. Така Бакалини се обръща към финансовите пазари. Състоянието му обаче все още не е с напълно ясен произход, което е едно от главните притеснения в Италианската футболна федерация около сделката.

Освен всичко, Бакалини е член на Международната фондация, която подкрепя хуманитарни проекти по целия свят. И е луд по татуировките.

Малко след официализирането на сделката бе събуден посред нощ от бившите си колеги в Le Iene с предизвикателството да си татуира емблемата на Палермо. И той не се дърпа много. Наскоро пък каза, че е готов на всичко само и само клубът да запази мястото си в Серия А, дори да си татуира лицето.

Доста добре подготвен е и в медийните си изяви. Във всичките си досегашни изяви наблегна на „най-великия град с най-невероятните фенове“, обещавайки, че е готов с план А и план Б в зависимост дали отборът ще остане в елита, или ще изпадне. Спомена и амбициозен проект, включващ атака на „Европа“ и постояване на нов стадион.

Бакалини обаче извърши и „грях“ спрямо феновете, обявявайки, че ще ръководи Палермо „като бизнес“ и ще въведе „американски начин на работа“ – нещо, на което в Ливърпул и Рома гледат доста резервирано в момента.

„И двамата станаха известни, благодарение на телевизията, и двамата са основатели на политически партии, и двамата са ценители на женската красота, и двамата са мистериозните фигури, които ще донесат промяна в клубовете си“, пише италианското издание на Huffington Post, което сравнява Бакалини със Силвио Берлускони.

Ако за другото не сме сигурни, то поне за „ценители на женската красота“ сме, тъй като жената до Бакалини - Таис Соуза Уигърс - е бивша адреналинка, ако използваме нашата терминология.

Без значение дали тя ще стане WAG №1 сред съпругите и приятелките на президентите в Серия А, по-важното е с какво ще бъде запомнен Бакалини от действията си в следващите години. А ранната ера на Берлускони в Милан не е никак лоша цел.

Новините

Най-четените