Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Розберг спечели сред катастрофите в Монако

Розберг взе в Монако първата си победа за 2013 Снимка: Getty Images
Розберг взе в Монако първата си победа за 2013

Нико Розберг контролира от старта до финала изпълнената с катастрофи Гран при на Монако и записа първа победа за 2013, като победи двамата пилоти на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър. Нико успя да удържи лидерството при излизането на колата на сигурността на пистата и след това при спирането на състезанието, като и в двата случая това стана заради тежки инциденти.

Четвърти остана другият пилот на Mercedes Люис Хамилтън, който мина с две места назад при излизането на колата на сигурността, тъй като спирането му бокса не беше добре разчетено, а Топ 6 допълниха Адриан Сутил с Force India и звездата на McLaren Дженсън Бътън.

Другият пилот на Мартин Уитмарш Серхио Перес вървеше на пета позиция пет обиколки преди финала, но се отказа заради пораженията по колата, получени при удара му с Кими Райконен, който завърши със спукана гума за финландеца и той трябваше да спира в бокса. В последната обиколка Кими си проби път от 13-о до 10-о място, а преди това се върна последен на трасето, но все пак взе една точка.

Пред Райконен завършиха Жан-Ерик Верн с Toro Rosso и другият пилот на Force India Пол ди Реста.

Проблемите на Райконен и Алонсо в това състезание спомогнаха на Фетел да увеличи аванса си в класирането - световният шампион се качи на подиума и сега води с 21 точки пред Райконен и с 31 пред Алонсо.

В хода на състезанието колата на сигурността излиза два пъти на пистата и прекъсване на надпреварата, предизвикани от удари между пилотите и инциденти в предпазните мантинели

„Просто страхотно - заяви Розберг за втората си победа във Ф1. - Това е домашното ми състезание, израснал съм в Монако, цял живот живея тук и това е наистина специално. Целият уикенд мина перфектно. Направих ужасен старт и в началото Себастиан и Люис бяха много близо до мен, но след това контролирах темпото на колоната. Колата беше добре, гумите също, а това беше много важно. Огромни благодарности на тима. Много се радвам."

Хамилтън преследва Розберг през първата част на състезанието, но загуби две позиции срещу пилотите на Red Bull, тъй като трябваше да спре за гуми в същата обиколка като Розберг, тъй като и двамата не бяха спирали в бокса до излизането на колата на сигурността.

Световният шампион Фетел пък обяви, че е доволен от второто място.

„Като цяло се получи много добре - обясни германецът. - Знаем, че тук изпреварванията са трудни. Поздравления за Нико, темпото му беше страхотно и успя да опази гумите си.

„Направих фантастичен старт, но нямаше място където да го изпреваря и трябваше да върна газта. Бях изненадан от бавното темпо в първите обиколки, сякаш колоната се водеше от два автобуса, а не от две сребърни стрели. Mercedes имаха добра стратегия, но двамата с Марк успяхме да минем пред Люис."

Ударът на Перес с Райконен беше последната катастрофа от серията инциденти, в които Серхио участва, като всички станаха на шикана в края на правата след тунела. В 53 обиколка Перес атакува Райконен, който остана от външната страна на влизането в завоя, беше принуден да го пресече, но запази позицията си. 16 тура по-късно Перес атакува по-агресивно, но този път попадна между задната лява гума на Кими и мантинелата. Райконен продължи със спукана гума, Перес се отказа малко по-късно.

По-рано Алонсо получи указание по радиото да пусне Перес на 6-ото място, след като Серхио го атакува, двамата се изравниха в първата половина на шикана, но Фернандо пресече отвътре и си запази позицията. След инцидента н 45 обиколка Алонсо обясни, че е минал напряко, за да не се ударят, но стюардите решиха, че испанецът е получил предимство от тази маневра. А още по-рано Перес беше принуден да отстъпи една позиция на Бътън, след като го атакува в шикана, мина напряко и излезе пред него.

Преди инцидента между Перес и Алонсо състезанието беше спряно за половин час заради удара в 46 обиколка между Макс Чилтън с Marussia и Пастор Малдонадо с Williams, който се заби в предпазната стена на завоя „Табак". Чилтън удари Пастор, гумите им се застъпиха и оттам дойде инцидентът, за който Макс беше наказан с минаване през бокса.

Този инцидент се случи едва седем обиколки след рестартирането на състезанието, преди което пилотите караха зад колата на сигурността заради катастрофата на Фелипе Маса с Ferrari на „Сан Дево" в 30 обиколка. Ударът на бразилеца беше почти идентичен на този, който той направи вчера сутринта - удари се във външните на завоя мантинели, като преди това спирачките му блокираха, след като колата му отскочи от бабуна в зоната за спиране.

Освен това в 62 обиколка Ромен Грожан с Lotus блъсна отзад Дениъл Рикардо с Toro Rosso на спирането за шикана след тунела, което върна на пистата за трети път колата на сигурността. А това беше четвъртата катастрофа за Грожан, който в трите тренировъчни сесии катастрофира два пъти на „Сен Дево" и веднъж се удари в мантинелите на шикана.

 

Най-четените