Какво стана в Белгия?

Втората победа на Дженсън Бътън във Формула 1 за сезон 2012 го върна в битката за титлата, макар и да е в ролята на аутсайдер и отложи въпроса за това дали Бътън трябва да помага на съотборника си Люис Хамилтън, който този път не успя да завърши. След финала вчера в боксовете на "Спа" се шегуваха, че инженерите на McLaren предпочитат Бътън да печели вместо Хамилтън, най-малкото защото след състезанието Джесика Мичибата обикаля бокса и прегръща всички наред...

Вече сериозно, победата на Бътън в Гран при на Белгия беше в стил "Себастиан Фетел" - отличен старт, откъсване пред колоната в първата половина на състезанието, след това до финала - контрол на разликата с преследвачите. За този успех обаче беше решаващо представянето на Дженсън в събота - три обиколки, които се оказаха достатъчни за полпозишъна. "Спа" е дълга писта, но Бътън имаше аванс от почти 0,8 секунди във втората част на сесията пред най-близкия си преследвач. Все пак, става въпрос за сезона, в който през по-голямата част от времето в една секунда се събират 15 коли.

В неделя феновете останаха впечатлени от три неща: пилотирането на Бътън, масовата катастрофа на старта, предизвикана от Ромен Грожан и атаката на Кими Райконен срещу Михаел Шумахер.

Няма да караме поред, първо да видим как Кими изпревари титулования си съперник. Както вече знаем, за да изпревариш някого в атаката към страховития завой "Червената вода", то трябва да притежаваш максимална увереност, както във възможностите на автомобила си, така и в своите. Кими вече беше направил едно, не толкова зрелищно изпреварване на Михаел - от външната страна на завоя в шикана "Автобусната спирка", но не успя да се задържи дълго пред 7-кратния световен шампион. На правата "Кемъл" Райконен просто не можеше да удържи атаката на Mercedes-а на Михаел с двойния му DRS. Така че Райконен съхрани по-голямата част от енергията в своята система KERS и се възползва от по-новите гуми, с които беше в този момент, за да атакува Шумахер на излизането от "Ла Сурс" в посока "Червената вода". И се получи страхотно.

Райконен направи още едно страхотно състезание, но след финала не му личеше, че е станало точно така. Което няма голямо значение.

Катастрофата между Ромен Грожан и Люис Хамилтън на старта, която донесе наказание за един старт на французина и стовари колата му върху болида на Фернандо Алонсо доказа, че в момента стандартите за безопасност в съвременната Формула 1 са невероятно високи. Както трябва и да бъде. Ударът тепърва ще се анализира, най-малкото защото ситуацията между Ромен и Хамилтън беше спорна, но все пак това се оказа шестата катастрофа на Грожан в първата обиколка от 12 опита тази година, така че вината по-лесно отиде у него.

А и още в събота някои медии обърнаха внимание, че след като Люис стартира в обкръжението на Грожан, Пастор Малдонадо и Бруно Сена, то определено ще има нужда от късмет, за да се измъкне напред след първия завой. Хамилтън явно го нямаше, но той също носи част от вината за удара или по-скоро за противопоставянето след първия контакт с колата на Грожан.

Хамилтън и Алонсо загубиха важни точки в Белгия, но в същото време Бътън и Себастиан Фетел ги спечелиха. Световният шампион направи серия изпреварвания в шикана "Автобусната спирка" и отново доказа, че когато трябва може да атакува агресивно и твърдо. При това, на старта, той загуби позиции - стартира 10-и, озова се 12-и зад колата на сигурността, но след това се пребори за второто място на финала. Едно от най-силните пилотирания на Фетел в кариерата му.

С петото си място в Белгия Фелипе Маса записа червена точка пред шефовете си в преговорите за нов договор, но финиширалият шести Марк Уебър, подобно на Райконен може да е недоволен от настройките на колата му, които не му позволиха да е по-напред. Все пак, австралиецът загуби битката с Маса за по-предна позиция, когато двамата догониха Михаел Шумахер, който към края имаше проблеми с гумите.

И накрая - след 300 старта във Ф1, 7 световни титли и 91 победи, Михаел Шумахер взе онова 7-о място, което му се изплъзна през 1991. В първото си състезание във Ф1 Шуми се класира 7-и на старта с болида на Jordan, но отпадна рано заради повреда в съединителя, а на няколко пъти е заявявал, че можел да е поне 7-и или дори да вземе точки в първия си старт. Сега стигна до 7-ото място и пак демонстрира добро настроение след финала.

Новините

Най-четените