Кой ще смени Марк Уебър?

Дениъл Рикардо или Кими Райконен? Това е въпросът, над който разсъждават шефовете на Red Bull по време на лятната пауза. Моментът е важен, защото Кристиан Хорнър и компания търсят партньор на Себастиан Фетел за следващия сезон.

Но, от друга страна, да намериш пилот, който да кара най-добрия болид в последните три сезона, е повече от приятен проблем, нали?

И двамата кандидати имат много силни страни, но е факт и това, че и двамата носят със себе си рискове.

При Рикардо рискът е очевиден - той все още няма достатъчно опит, без съмнение е бърз, но дали ще е достатъчно надежден и постоянен на най-високо ниво във Формула 1?

„Дениъл е в началото на кариерата си във Формула 1 - обясни шефът на Red Bull Кристиан Хорнър. - Сигурни сме, че той е достатъчно бърз, а всичко останало ще стане ясно, когато той се озове на мястото на Марк Уебър. Смятам, че имаме достатъчно количество информация, за да вземем решение."

При Райконен рискът не е толкова очевиден, но самият Кими също мисли за него. Какво ще стане, ако Райконен се окаже твърде близо до темпото на Фетел?

От 2009 насам Red Bull работи като добре смазана машина. Проблемите се появяват единствено, когато Марк Уебър се окаже много близо до Фетел или пък е по-бърз от него? Така стана през 2010 - първо при катастрофата в Турция, а след това и при скандала на „Силвърстоун". А Гран при на Малайзия през този сезон е чудесен пример за проблемите, които изригват в тима при такава ситуация.

Със сигурност, Райконен ще иска уверенията на тима, че ще получи равни възможности на тези на Фетел, за да печели състезания, преди изобщо да подпише какъвто и да е договор.

„Двамата ни пилоти получават еднаква подкрепа - декларира Хорнър. - От изявите им на пистата зависи от това кой ще е водещ пилот или не, а след това лидер на тима е този, който има най-много точки."

В тима се опитват да се придържат към тази формула още от първите дни на ерата „Фетел/Уебър", но така и не успяха да се измъкнат от проблемите. Когато през 2010 нещата в отбора сериозно се затегнаха, лично собственикът на Red Bull Дитрих Матешиц обяви, че предпочита тимът му да загуби битката за титлата, вместо да използва заповеди от бокса.

Но феновете все по-често смятат, че в действителност се получава точно обратното и дори има случаи, в които в тима има организирани действия, които да попречат на прогреса на Марк Уебър. И грубите намеси в работата на отбора на Хелмут Марко изобщо не помагат тези съмнения да се разсеят.

Райконен ще е много по-сериозен съперник на Фетел, а огромната му популярност сред феновете само ще засили риска от публична излагация на тима.

Към днешна дата Кими е с една идея по-бавен от Фетел в квалификационно темпо, но когато става въпрос за скорост и постоянство в състезанията, нещата добиват друг вид. А това ще означава, че в тима ще трябва да решават кой да получи по-добрата стратегия в състезанието и оттам ще дойдат доста вътрешни проблеми.

Финландецът със сигурност ще даде свежа мотивация на Фетел, особено ако той спечели четвъртата си титла този сезон. Това ще е и много сериозно предизвикателство пред мениджмънта на тима.

Хорнър вече обяви, че Фетел няма да има думата по въпроса кой да е другият пилот на тима догодина. Но Себастиан вече обяви публично след Гран при на Унгария, че предпочита Райконен за съотборник за догодина.

„Пред нас Себ не е изразявал предпочитания с кого ще кара догодина - обясни Хорнър. - Той познава Кими, познава и Дениъл.

„И двамата са много бързи пилоти и ще са сериозно предизвикателство за него, но той не се е опитвал да повлияе на решението на тима.

„Ние искаме да имаме двама силни и бързи пилоти за догодина, така че Дениъл и Кими са много добри възможности."

Дилемата е интересна, а решението й ще е още по-интересно.

Новините

Най-четените