В Red Bull никога не е било сериозно обсъждано наемането на световния шампион за 2007 Кими Райконен, разкри шефа на тима от Формула 1 Кристиан Хорнър в продължение на дискусията относно новия договор на Марк Уебър.
За 2011 не се очертават сериозни промени сред пилотите на големите тимове, като най-важната въпросителна е на път да отпадне и Марк Уебър най-вероятно ще остане в Red Bull за още един сезон. След двете поредни победи на австралиеца в Испания и Монако, от тима подеха темата за удължаване на контракта му - първо Хелмут Марко спомена за по-голяма заплата, а Хорнър прогнозира, че преговорите за новата сделка ще са доста кратки.
Но в края на миналата година, когато Ferrari окончателно потвърди, че предпочита Фернандо Алонсо пред Кими Райконен, финландецът до последно преговаря с McLaren, но там бе изпреварен от Дженсън Бътън. След това се появиха слухове за Red Bull, но Хорнър не пожела да се лиши от настоящите си пилоти и Кими пое в посока световния рали шампионат, където кара за Citroen Junior, спонсориран от Red Bull.
След признанието на Хорнър, част от анализаторите на Формула 1 обявиха, че Райконен е загубил и последния си реален шанс да се върне в световния шампионат в близко бъдеще и в голям отбор.
В Турция Хорнър специално беше запитан дали шефовете на тима са обмисляли наемането на Райконен, а Кристиан беше лаконичен: "Не. Кими реши да кара в ралитата и изглежда, че там му харесва. Ние сме доволни от представянето на Марк, тогава защо да правим промени?"
Хорнър допълни, че след като Уебър се представя толкова добре този сезон, то тимът няма основание да търси негов заместник. Според него, единственото, което остава е да бъде подписан новият договор с Марк.
"Когато започнем преговори, няма да има увъртания и тайни уговорки", обясни Кристиан. "Марк е важен член на тима, харесва му да кара за нас и между двамата ни пилоти има отличен баланс. Така че - ако нещо не е счупено, то не се поправя.
"Нашето желание е ясно, както и изискванията на Марк също са известни", допълни Хорнър. "Остава да оправим бумащината с неговите мениджъри, но съм сигурен, че в следващите седмици всичко ще бъде изяснено."
Хорнър изрично настоя, че няма проблем между тима и Уебър относно продължителността на договора му - от отбора твърдо държат той да е за една година.
Ден по-рано от Ferrari също се чуха гласове, че най-вероятно няма да има размествания при пилотите на Скудерията, а репликата веднага бе подета от мениджъра на Фелипе Маса Никола Тод, който трябва да преговаря за новия договор на бразилеца.
"Мисля, всъщност сигурен съм, че при нас няма да има промени по отношение на пилотите", заяви Стефано Доменикали пред BBC, със сигурност отлична новина за Маса и Тод с оглед на последните слухове, че звездата на Renault Роберт Кубица може да измести бразилеца.
Със сигурност за 2011 няма да има промени при пилотите на McLaren, където британският дрийм тим Дженсън Бътън и Люис Хамилтън се чувстват отлично.
От Renault заявиха, че ще направят всичко възможно, за да запазят Кубица, но с оглед на затварянето на свободните места в другите големи отбори, това може да се окаже по-лесно от очакваното.
И все пак, противниците на Михаел Шумахер очакват той да си тръгне от Mercedes. Договорът му е за три години, но според някои източници е напълно възможно 7-кратният световен шампион да се оттегли още в края на 2010. Което ще отвори една позиция в тима на Рос Браун, където Нико Розберг със сигурност остава.