Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дългият път към дома

Хайме Алгерсуари се оказа един от най-бързите по пътя към дома Снимка: Getty Images
Хайме Алгерсуари се оказа един от най-бързите по пътя към дома

Три дни след края на Гран при на Китай, голяма част от малкия свят на Формула 1 е все още в Шанхай и се надява да получи шанс да си тръгне от държавата, в която властите налагат ограничения на Google и Twitter.

Облаците вулканична пепел над Европа блокираха въздушния трафик за дни наред и това остави хиляди пасажери на земята и донесе милиарди долари загуби на авиокомпаниите. Но тези, които са все още в Шанхай не се интересуват от загубените пари.

Времето, прекарано със семейството е болезнена тема за всеки един, който работи във Формула 1 - от механиците през журналистите до шефовете на отбори. Тази година има 19 старта и до състезанието в Испания тимовете се надяваха на три седмици почивка, които сега малко по малко се стопяват. Защото следващата пауза ще е през лятото и дотогава има още тежки битки.

А опитите на пилотите и екипите да се измъкнат от Шанхай доведоха до странни маршрути, в които обикалянето на земното кълбо е най-малкият проблем.

Звездата на Red Bull Марк Уебър отлетя от Китай за Дубай, след това се отскочи до Ница, стигна там късно вечерта в понеделник, поспа пет часа и след това се захвана да търси начин да стигне до Великобритания. Което също не е лесно.

Хайме Алгерсуари от Toro Rosso е вече истински пътешественик - полетът му тръгна от Шанхай през Пекин, след това до Ню Йорк и оттам до Мадрид. После се прибра в Барселона. Поне вече си е у дома, а Хайме се похвали в Twitter, че е летял 42 часа.

Дебютантът на HRT Карун Чандок пък тръгна за Мадрас, където няма проблеми с вулканичния прахоляк. Дженсън Бътън и Нико Розберг може би избраха най-правилния вариант и заминаха на почивка в Тайланд. Люис Хамилтън пък се упъти към ЮАР, където има ангажименти към един от спонсорите на McLaren.

Босът на Sauber Петер Заубер също нямаше време за притеснения и хвана първия самолет за Дубай, след което продължава към Япония - и на двете места има бизнес срещи.

Но новакът на Williams Нико Хюлкенберг, заедно с още стотици души, които са част от света на Формула 1 останаха на летището в Шанхай. До вчера там беше и Себастиан Фетел, който обяви, че ще чака директен полет до Швейцария.

7-кратният световен шампион Михаел Шумахер пък доказа, че във Формула 1 е изключително важно кого познаваш - и беше качен в последния момент в частния самолет на Бърни Екълстоун. Но пък самолетът на Бърни до вчера вечерта не беше получил разрешение за излитане.

Още въздушни мистерии - Норберт Хауг и Тимо Глок успяха да си намерят места в един от малкото полети на Lufthansa за Европа в понеделник вечерта, а босовете на Ferrari Стефано Доменикали и Алдо Коста също си намериха директен полет към Стария континент.

Малко преди тях пък успяха да отлетят Фелипе Маса и Фернандо Алонсо, въпреки че двамата бяха принудени да приемат, че до първото им междинно кацане няма да знаят накъде ще продължи маршрутът им. Резервният вариант се оказа чартър, платен от Ferrari, Toro Rosso и Sauber.

Заедно с Алонсо замина и неговият приятел Роберт Кубица - полетът веднага беше наречен Ferrari VIP, като този уикенд полякът ще стартира в рали "Миле Миля" с Renault Clio R3.

Целият тим на Lotus, който е собственост на малайзийският авиационен бос Тони Фернандес беше откаран със самолет на AirAsia до Куала Лумпур, където екипът остана да чака чартър на компанията за Европа.

За днес McLaren успя да намери чартър за своя екип - маршрутът е Шанхай - Испания, откъдето тимът ще бъде извозен с автобуси до Уокинг.

"Поръчали сме голям самолет, така че да можем да качим всички, които остават", обяви босът на McLaren Мартин Уитмарш.

Williams също има авиационен партньор - Cloud9. Компанията търси чартър за служителите на тима и успя да изпрати от Шанхай двамата шефове Сам Майкъл и Адам Пар. Двамата отлетяха по маршрут Шанхай - Дубай, но полетът беше отклонен за Бейрут.

Другият проблем е, че самолетите на FOM, които трябва да превозят болидите и оборудването на тимовете са все още в Европа, а това сериозно забавя графика преди Гран при на Испания на 9 май.

 

Най-четените