Първата половина на сезона във Формула 1 е вече в историята, но разпределението на силите не позволява категорични оценки: да, Себастиан Фетел отново е фаворит, но преследвачите му далеч не са се отказали от битката.
Да видим, какво можем да очакваме от четирите най-силни тима в световния шампионат до края на сезона. Започваме първо с преследвачите на шампионите.
Основният въпрос пред Lotus: Ще продължи ли атаката?
Какво казва статистиката?
4-о място при конструкторите с 183 точки, Кими Райконен: 2-и при пилотите с 134 точки, Ромен Грожан: 8-и с 49 т.
Дали Lotus надхвърля възможностите си или тимът изпусна голямата възможност? Това е втори пореден успешен сезон за тима, но големият въпрос е как ресурсите на Lotus ще бъдат използвани оттук нататък - дали 2014 ще глътне повечето от тях или битката за титлата ще продължи? Без съмнение, пилотите на Lotus разполагат с бърз и сигурен автомобил, но най-голямата му сила е отличната работи на шасито с гумите.
Райконен и Грожан редовно печелят позиции в състезанията като записват по-дълги серии обиколки и спират по-рядко в бокса: дали тази тактика ще работи и през втората половина на сезона? Темпото на Lotus на дъжд обаче остава под въпрос - и двамата пилоти потънаха назад на старта в Малайзия, а няколко стратегически грешки донесоха загуба на точки.
Както и през 2012 квалификациите остават слабото място на Lotus, което означава, че в състезанието пилотите трябва да догонват. Кими Райконен отново е пример за постоянен пилот, който е и много бърз и в края на първата половина на сезона се оказа най-сериозният съперник на Себастиан Фетел.
За Ромен Грожан сезонът върви много по-трудно. Все още мистериозен проблем с автомобила се отрази зле на представянето му в първите три състезания, но след това той стигна до подиума в Бахрейн. След това проблемите отново го застигнаха - повреда в окачването го извади от състезанието в Испания, а след това дойде ужасяващият уикенд в Монако. В последните състезания Ромен отново си връща добрата форма и дори заговори за това как ще спечели първата си победа. Той обаче си остава пилот, склонен към катастрофи.
Втората половина на сезона обаче ще е много силна за Lotus стига Грожан да запази формата си, която демонстрира в последните два старта и да продължи да събира точки.
А ако Райконен иска да се пребори с Фетел за световната титла, то той ще трябва отново да печели състезания.