Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Михаел Шумахер - параноично съвършенство и мръсни номера

Уебър признава: Не бях близък с Шумахер
Уебър признава: Не бях близък с Шумахер

Бившият пилот на "Минарди", "Ягуар", "Уилямс" и "Ред Бул" Марк Уебър завърши кариерата си преди пет години. Но австралиецът винаги има какво да каже за Формула 1, а езикът му е все така остър и непокорен, какъвто го познавахме от състезателните му години.

Марк участва в най-новото издание на подкаста "Beyond The Grid" на официалния канал на Формула 1, в който се върна към отминалите години и конкуренцията си с останалите асове, и сподели мнението си за настоящата ситуация в света на болидите и високите скорости.

За края на кариерата си

"По принцип бях бърз пилот, но конкуренцията с фигури като Фернандо Алонсо, Михаел Шумахер, Дженсън Бътън и Кими Райконен ми помогна да достигна такова ниво, каквото не бих могъл да достигна самостоятелно. Щастлив съм, че бях част от това поколение. Исках да се състезавам, докато съм конкурентноспособен, без да допускам нивото ми да спадне. В резултат на това завърших последното си Гран при на подиума с Фетел и Алонсо.

Сега съм на втората глава под името "обикновен живот". Липсва ми моята професия, но от лична гледна точка се радвам на новото си ежедневи. Да, не мога да правя това, което обичам, но трябва да го приема. Един мой приятел нарича това "шибана реалност". Но вече няма как да се гоня из улиците на Монако с останалите и да се боря за полпозишън на 43 години.

Дори нямам състезателен лиценз. От Porsche много пъти ми предлагаха да отида в GT, но не искам да се връщам към спорта.

Сравнение между Нико Розберг и Себастиан Фетел

Те са сънародници, но нещата при тях са доста различни. В първия си сезон във Формула 1 Розберг нямаше същата увереност и глад, каквито притежаваше Фетел. Струва ми се, че на Нико му отне много повече време, за да се осъзнае, че принадлежи към света на Формула 1. Фетел от самото начало имаше чувството, че това е неговото място. Много му помогна победата на "Монца" през 2008 г. с "Торо Росо", след което бързо започна да постига огромни успехи.

В началото Нико не бе готов психически. Желанието и гладът се появиха при него много по-късно. Той инвестира много в тях и въпреки че не му идваха някак отвътре, те му помагаха да постигне целта си. Като цяло Себастиан беше по-добър пилот.

Между другото, Себ тестваше "Уилямс" още през 2005 г. и беше много бърз. Той веднага разбра, че това е силата му.

Фетел беше невероятно креативен в планирането на сесиите и привличането на инженерите на негова страна.

Нико вложи много в спечелването на титлата си. Той направи големи саможертви за триумфа и успя да вдигне неимоверно много нивото си. Но трябваше да си даде сметка колко ще издържи по този начин. Може би 5 години - да, но определено не е и 12-13. Трудно е дори да си представите през какво е преминал. Последната му надпревара в Абу Даби беше истинско психическо изтезание.

За най-добрия състезател, срещу когото се е състезавал

Ако говорите за неделя следобед, ще избера Фернандо Алонсо. Много изобретателен и силен пилот, когато си пази позицията. Когато се опиташ да го изпревариш, той винаги се опитва да измисли нещо. Изключително трудно е срещу него, защото непрекъснато движи болида, не позволява да се използва слипстрийма и не оставя "чист въздух".

С него винаги сме водили големи битки. Срещу Фернандо няма лесно изпреварване. Той е блестящ състезател на пистата, но в работата в екип може да бъде и по-добър.

Ясно е, че битките с Михаел Шумахер също бяха паметни, но понякога той прибягваше до мръсни номера. А Фернандо - никога.

Имам предвид Гран при на Монако през 2006 г. Не можеш да причиниш това на колегите си. Това беше звучен шамар в лицето на всички нас. В последната обиколка Кими, Фернандо и другите се опитваха да подобрят времената си, а самият Михаел също беше достатъчно бърз, но загуби 0.25 секунди в шикана и реши да прецака цялата сесия.

В Монако винаги в бързата обиколка с новите гуми се свалят поне 0.1 секунди от времената, но Шумахер реши да навреди на всички. Винаги съм си задавал въпроса: "Защо, Михаел? Защо го направи? Ти си толкова талантлив!".

Ако трябва да го опиша накракто, ще използвам две думи - параноично съвършенство."

Преди 12 години в Княжеството Шумахер паркира болида си в тесния завой "Раскас" в последните секунди на квалификацията и така прекъсна бързите обиколки на своите конкуренти.

Действията на пилота, за които все още се коментира дали са били умишлени, или не, бяха наказани от стюардите и той беше изпратен от първото място в дъното на колоната.

Шуми винаги е подминавал въпросите за инцидента и така и не пожела да обясни какво точно се е случило. През 2010-а каза само: "Трябва да призная, че много се забавлявах в състезанието. Стартирах последен, проправях си път напред в колоната и финиширах пети. Беше много забавно."

Уебър признава, че никога не е бил близък с германеца.

"Имам няколко добри приятели, които се радваха на неговата компания, и със сигурност Михаел притежава страхотни качества. Той беше колос в нашия спорт. Приносът му към Формула 1 и Ферари е просто невероятен. Той може да бъде сравнен с Федерер в тениса", завърши австралиецът.

 

Най-четените