Никой не може да има забележки към ИКЕА - магазинът символ на универсалния световен бит. Освен една: по всичко изглежда, че огромните магазини са
изключително уморителни.
На това мнение очевидно са и стотиците китайски граждани, които използват територията на ИКЕА в столицата Пекин, за да подремнат върху меките кресла, леглата и дори на столовете и бюрата (галерия).
Очевидно приятната обстановка в магазните предпразполага към ползотворна почивка, коментира The WallStreet Journal, като припомня, че странния навик на китайските граждани да заспиват на най-неочаквани места и в странни моменти, е добре документиран феномен.
Политиците в Китай също често придремват по време на конгреси и на никой не му хрумва дори и да ги укори за това.
Китайските деца в предучилищна възраст от друга страна са сред доказано най-дълго спящите деца изобщо сред всички култури по света, сочи изследване проедено през 2008 година, цитирано от авторитетното издание.
Предвид това, галерията, в която можете да видите китайци, дремещи на най-невероятни места в магазина, не би трябвало да е толкова шокираща.
И все пак защо шведският производител не прави нищо, за да спре хилядите хора, които очевидно идват в магазина по причини съвсем несвързани с закупуването на стоки? В статия The Daily Mail разсъждава обширно по въпроса за "китайския" феномен, но и задълбочава проблема, анализирайки защо все пак хората се отнасят толкова зле с мебелите и предметите в ИКЕА.
Според изданието, спящите китайци са най-малкия проблем на големия магазин. Има информация от цял свят за хора, които приемат магазина за спортна зала, за тоалетна, за място за изхръляне на боклуци или за подслон от студ или жега.
Регистрирани са случаи и на родители, които оставят децата си в зоната за деца с часове без надзор, за да свършат свои неща из града.
Шведската компания има доста либерална политика към подобни прояви, коментира The Daily Mail.
Мениджърите на веригата за масови мебели за бита очевидно приема, че дори и хората да се отнасят неуважително към предметите и стоките, или да идват с друга цел, вместо да купят нещо, следващият път, когато дойдат, те ще са по-склонни действително да закупят предмет за бита.
Каквато все пак е целта на магазина.