Бий хлапето

Като днес си спомням далечната 1979-a. Беше избрана за Международна година на детето. От всичките мега чествания, асамблеи и прояви, най се кефех на факта, че и българската и сръбската (тогава югославска) телевизия, увеличиха почти двойно детските предавания и анимацията в програмите си. Гледахме и се радвахме - като невидели.

Всичко останало беше детски бяс под открито небе, включващ футбол на ента, колелета и прашки, ама не от онези, дето девойките сега си ги пъхат...

За първия ден на юни пък - задължителните всенародни детски тържества. Беше чак прекалено. До десетата година ОК, но после датата взе да става „срамна". Не вървеше хем да се правиш на голям, хем да празнуваш „бебешки" празници.

Лош-добър „оня строй" ни влачеше по безплатни международни лагери, екскурзионни летувания и спортни прояви. Цигарите и алкохолът бяха рядък рецидив, а за секс никой не мислеше - преди да си е вкарал головете и да си е преоблякъл куклите. Децата си бяха деца докъм 16-17 години.

След 1990-а обаче децата ПОРАСНАХА! Взеха да взимат една календарна година растеж за две, после за три, за четири ... А култовият Първи Юни започна да губи масово от почитателите си.

И нямаше как да е иначе, след като първата цигара взе да идва на 7-мата годинка, първата бира на 8-ата, първата свирка на 9-ата, първата бременност на 10-ата и накрая и първото бебе на 11-тата.

Шок и ужас!

Децата започнаха да се раждат юноши, а за първия си учебен ден някои от тях вече бяха станали възрастни! Вечният отговор е, че вината е в родителите. Истина е, че залисани в новините и чалга-каналите, те спряха да бият рутинно хлапетата и хлапетата набараха слободията на секундата. Останалото го свършиха компютрите, безконтролният Интернет и извратеността на Холивуд през 21-и век.

Децата на новия век мутираха в нагли, брутални, зли, лицемерни, подли и отмъстителни същества. Разбира се, има изключения! Но масовата група постепенно си наложи свои новодетски закони. Секс, дрога, насилие, кражба, жестокост... се превърнаха в задължителни условия да си куул, още преди първото окосмяване.

И докато в началото „пораснали" го даваха предимно момчетата, след бума на чалгата и конкурсите за миски, момиченцата се включиха на пълни обороти. Женският училищен бой и курвенската поп-фолк визия, закопаха невинния Първи Юни още поне два метра надолу.

Остана май единствено користният модел на „празника". Някой новоизпечен мошеник от ново поколение да си измоли подаръче под формата на ултра скъп телефон или лаптоп, а и самата дата да подсети, че ваканцията пристига и „хуните" са пуснати на пълна свобода.

Не светлина, а искрица няма в мрачния тунел на все по-бързото „възмъжаване" на наследниците. А и като че ли на никой не му пука!

Разбира се от касапницата, спринцовките и размяната на буквите „О" с „У", има и оцелели. Тези късметлии после стават политици. Политици, който никога не са се чувствали приповдигнато на Първи Юни, защото не са го имали.

Просто достигнахме до гнусна фаза, в която детство няма. Има само бебешество и чичковизъм:((

Няма и детски филмчета по телевизиите, станали от 2-3, чак 50-60. Ако броите уродите и страшилата, показвани по хорър-канала „Картуун Нетуърк" за детска анимация, вие сте роднини на Фреди Крюгър.

България е приета за член на международния съюз за закрила на децата още през хипер далечната 1925-ата. 85 години по-късно май трябва ние да създадем държавен съюз за закрила ОТ децата!

Да! На празничната дата ще има депутати в костюми, снимани на фона на рисуващи с тебешир по асфалта хлапета, ама този фалш сме го гледали десетки пъти. Защото в чантата до цветните тебешири, търпеливо чакат за късните часове дузина презервативи, цигари, натъпкани с омайни водорасли, и новият албум (ако има такъв) на Преслава (ако има такава).

Знам, че всеки родител сега си вика „Това не важи за моето дете!", ама после пак ще си говорим! А съветът ми е следният ... Теглете им по един хубав бой без причина, хей така ПРОФИЛАКТИЧНО, заради Първи Юни!

Дано поне с това да запомнят този ден! След като датата не им носи радост, поне малко шубе да им навява:)))

#1 vanko1 01.06.2010 в 10:58:40

Освен че децата пораснаха, в прехода се оказа, че пубертетът не е това, което беше в соца...мдааа, и родителите, които се чудеха колко са прецакани от всичко това, което ставаше около тях, и надрусани от промените, пообърнаха гръб на хлапетата. ама те наистин ане са виновни, ами тия, дето уж ги възпитавата, пък всъщност изобщо не говорят с тях, са за бой БИЙ РОДИТЕЛИТЕ, ЯКО И ЗДРАВО! Някои изобщо трябва да бъдат лишени от възможността да имат поколение по законов път!

#2 lina 01.06.2010 в 12:15:18

Напълно съм съгласна с наблюденията и обобщенията в статияна, но нещата са обърнати наопаки при заключението. Както казва един преди мен, трябва да се бият повечко родителите или поне да има наказания за тях. А че детството не е каквото беше....да и от това "човекът" само губи, но май малко от хората го разбират.

#3 Alice 01.06.2010 в 14:11:23

Няма нужда от бой, една-две навременни плесници за авторитет през цялото детство стигат...ама и от тях не винаги има нужда. достатъчно беше майка ми да ме погледне строго и вече си знаех. Ако авторитетът на родителите се крепи на шамарите, ега ти семейството . Пък и не знам колко пъти родителите казват на децата си, че ги обичат? Едно време едни го мислеха за глезотия, днес други -за лиготия, ама и едните, и другите са си проЗти

#4 Prosveta 01.06.2010 в 14:56:09

Комплименти и овации за статията!!! Тя е полезна "рецепта" за онези родители, които все още милеят за децата си.... А с идиотизираните съвременни хлапета и хаджи Генчо не би се справил... Държавата ни ги обрече на затъпяване, като със своите "демократични" законови промени, превърна българското училище в разграден двор, в който всеки влиза без ясна цел и перспектива????

#5 vanko1 01.06.2010 в 15:24:05

не мога да разбера кво ви е криво даскалото, че са видиотени децата? работата на учителите е да ги учат на знания, а за разума и другото си е работа на родителите, като не можете да си възпитавате, не ги раждайте

#6 dani 01.06.2010 в 18:00:50

Не ви ли минава през ум,че може би целта е била точно такава,да израстват необразовани и отрано зависими за да бъде народа лесно контролируем.Децата на елита задължително отиват във престижни училища и след това се връщат в България и автоматично сядат в стола на шефа.Не са виновни само родителите,виновна е цялата държава.На някой така му беше угодно да стане.Вечерния час не съм го спазвала само защото майка ми ми го е наложила, имаше кой да упражнява контрол и извън дома.Имаше респект и уважение към учителите.Имаше.....С болна и необразована нация Господ да ни пази.А иначе на така наречените деца не им липсва самочувствие въпреки че със сигурност няма покритие.

#7 Данъкоплатец 01.06.2010 в 21:38:04

Поздрави за статията,но не са децата виновни,ние родителите сми за бой,а и нашите родители също.Отношенията между възрастните са изродски,на кого да приличат потомцитени !?Като е бил добър и хубав предишният строй - ние защо сме такива ?!? Очевадно е че нещата при нас са конституирани грешно,но как да излезем от тоя батак никой не казва,аз вече загубих нишката

#8 suicidal 01.06.2010 в 23:11:04

съгласен съм с Дани, без параноичната част с това, че това е заговор. по-скоро така е удобно на управляващите, защото необразованата маса се управлява по-лесно. дай им Биг Брадър и сирене по 2 лева в Карфур и ще забравят за сметките за Николай Цонев и за Вальо Топлото. иначе изхода за децата е доста неясен, направо се чудя кое е правилното решение за тях

#9 r_p_mc 02.06.2010 в 01:23:15

уоу , родителите били за бой, децата били за бой - кокошката или яйцето ?... я се сбийте всички направо, пък току виж излязло нещо добро вината е лесно да се прехвърля и всеки да казва за другия: ее аз какво да направя, тооо детето е изпуснато от родителите...ее, то у.щето не е това което беше, няма респект към учителя, те са като отвързани направо, изродчета( цитирам буквално учител)...всеки сочи с пръст, всеки те обвинява в нещо, ама я чакайте малко бе ! Първото което е всичко тръгва от семейството, после идва средата. "Доброто функциониране на дадено семейство и функционирането на различните му членове зависи първо, от това какво напрежение усвояват и второ, доколко те са способни да постигнат своите цели." Beavers, W. R. (1982) тоест, ако семейството ти е дисфункционално и в даден смисъл без реална цел, какъв е шансът ти да излезеш пълноценен индивид да имаш цели и да ги преследваш ? Искам да ви поздравя с една песен P.O.D - Youth of the nation. Накратко "...We are, We are, youth of the nation...", така че е време за някои хора да се отдръпнат с архаичното си мислене,идеали и цели...затова сме в чужбина, щото такива хора ни задушават...Бойко министър-премиер( аа, всеки се бие по челото и се чуди, ама как може...гласували сте, вашите деца са гласували, така става, като сте ги учили да мразят турците им стига едно клипче да им разбърка мозъка, антивот и хоп, btw кой сега е до Бойко, аа май едните са ДПС), преди това - коалиция и чичо ви Серго( 45 години не ви стигнаха, да отидете малко в Белене да си припомните или май ви харесаха библиотеките пълни с автори като Т.Живков, ебахти томовете пълни с глупости, щяхте да си мислите, че "Спасителя в ръжта" е поредната история на Елин Пелин да гледате жицата и да се чудите, еее, има ли друго освен БНТ и Ефир 2)...както казах пречите ни, бавите ни...ми да, има презервативи, научили са ме да правя безопасен секс, да - слушам чалга, ходил съм и на Найджъл Кенеди, Дийп Пърпъл, Ибрахим Ферер, Никълбек и редица други, че и на театър обичам да ходя...щото човек не е праволинеен, мен така са ме възпитали

#10 dani 02.06.2010 в 10:17:53

Имам син на 17г. и с когото вкъщи нямам проблеми.Разбираме се добре.Уважавам желанията му и когато има проблем споделя.Сигурна съм,че не всичко,но все пак кой си няма малки тайни.Не се караме в буквалния смисъл,по-скоро го оставям да спори с мен,по-добре отколкото да мълчи.След това идва училището.На него просто не му е интересно.Дали сме виновни родителите?Дали са виновни учителите или тези,които пишат учебниците неразбираемо?Дали е виновен ниският приръст в последните години,който доведе до големите компромиси с децата-оценки,които се разминават с реалните познания,защото често ги получават с пазарлъци,няма изключени,защото един да си замине ще се разпадне цял клас.Има правила-няма контрол.Аз ли да го контролирам извън дома?Навън контрол няма и децата го знаят отлично.Спокойно купуват алкохол,цигари.Прибират се в малките часове и ако споменеш вечерния час те поглежда с упрек,че видиш ли той ли ще бъде най-големия балък да се прибира при положение,че другите не го правят просто ,защото няма кой да ги стресне.Ако полицията си е на място,ако правилата в училище се спазват безкомпромисно,тогава и усилията ни при възпитанието ще дадат резултат.Радвам се,че синът ми спортува от малък.Е не е отличник,но е спокоен и уравновесен млад човек благодарение на спорта.И никога не е имало нужда да го бия,но някои хора определено имат .Списъка е дълъг.

#11 Shakalaka_ManUtd 04.06.2010 в 01:18:58

Повечето от коментарите са единодушни че проблем има.. За съжаление има съгласие и че разрешение няма .. и в това е най-големият проблем.. Според мен промяната настъпи бързо... без да ни даде време (като буферна зона) за преход.. Просто един ден се събудихме отрекохме всичко старо и прегърнахме всичко "ново".. А имаше неща от старото време които не трябваше да отричаме.. И това няма нищо общо с комунизъм капитализъм и т.н. Уважението към възрастните и към бременните (например) в градският транспорт беше нещо което няма нищо общо с политическият строй... Това е просто едно нормално човешко отношение което при промяната се загуби.. И това е само един малък пример а могат да се дадат толкова много.. ........... За чалгата (като култура не толкова като музика) винаги съм споделял че за 10-15 години нанесе толкова щети колкото комунизма и турското робство събрани в едно не можаха да нанесат.. Ами емиграцията??? това си е чист геноцид братче.. Да направиш системата така че хората да чувстват че "нормалните не оцеляват" по родните си места.. Трагедията е пълна

#12 egasimus 13.10.2010 в 16:47:59

омайни водорасли (:

#13 Елизабет Батори 14.10.2010 в 15:09:26

Съгласна съм донякъде с автора, но подчертавам - донякъде! Нещата не се оправят с бой, а да се набие едно дете просто така, за да запомни 1ви юни - това е меко казано абсолютна глупост. Има разглезени деца, безразлични, зли... но нещата опират възпитание или липса на такова, което обаче е редно да се гради с думи и отношение, а не с насилие. Колкото до следния коментар - "Ако броите уродите и страшилата, показвани по хорър-канала „Картуун Нетуърк" за детска анимация, вие сте роднини на Фреди Крюгър." пълни безсмислици. Не може вечно актуални филми да са Пчеличката Мая, Ну-Погоди, Пинко Розовата Пантера...светът се развива, киното също. Статията би трябвало да се казва "Говори с детето", защото децата се нуждаят от време и внимание, не от бой. Колкото до изказването за "свирките" и "раждане на 11г.", считам че това трябва да се отнесе към хората от ромски произход, които наистина раждат на 12-13г.

Новините

Най-четените