Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Наръчник за корпоративно щастие

Или кои са основните фактори за удовлетворени служители на работното място Снимка: Kaufland България
Или кои са основните фактори за удовлетворени служители на работното място

Проучвания показват, че след времето прекарано в сън, най-много време прекарваме на работното си място. Съответно начинът, по който се чувстваме към и на работното място, е пряко обвързан с всички останали аспекти от живота ни.

Също така научно доказано е, че негативните емоции могат да бъдат вредни за здравето и да доведат до сериозни здравословни състояния, като сърдечни заболявания, рак и депресия. Ето защо е важно да постигнем личен баланс на работното място, като се научим да идентифицираме важните и позитивните аспекти.

Как се създава щастие в корпоративния свят обаче? Отговорът на този въпрос дадоха две дами от екипа на Kaufland България по време на кариерното събитие "Тук-Там Кошер". Според Мила Вълкова, старши мениджър "Подбор, работодателска марка, мотивиране и задържане", и Цветелина Георгиева, старши мениджър "Обучение и развитие", задължителните компоненти на корпоративното щастие са споделени ценности, прозрачна комуникация и възможности за развитие.

Освен тях, като допълнителни стъпки , Kaufland България непрекъснато развива корпоративната си култура в посока създаване на приятелска и позитивна работна атмосфера, добър баланс между професионалния и личен живот и вдъхновяваща лидерска култура.

Възможности за развитие на работното място

Наличието на перспектива в работен план е важен аспект за щастливото развитие на служителите. Насърчаването и допълнителното квалифициране на хората от екипа играе ключова роля за изграждането на щастлива организационна култура в компанията.

Затова Kaufland България има внедрена онлайн обучителна платформа и следва метода за кратки обучения, които позволяват на служителите им да отделят поетапно по 2-3 часа от работното си ежедневие. По този начин компанията дава възможност всекидневно да се добиват нови умения, без това да пречи на ефикасното изпълнение на работните задачи. През 2021 г. 6250 служители на Kaufland България са преминали през 111 обучителни програми, в които са инвестирани над 315 хил. лв.

Здравословна работна среда

В последните години темата за грижата за менталното и физическо здраве зае челни позиции в корпоративната среда. Много компании осъзнаха важността на психичното благосъстояние на своите екипи и започнаха да полагат усилия в тази насока. Създаването на уелнес програми с цел намаляване на стреса и стимулирането на физическа активност сред служителите придобива все по-голяма популярност.

Като следва най-новите тенденции, Kaufland създаде и имплементира уелнес програма, с която предлага на своите служители психологическа подкрепа и реализира вътрешни събития за здравословен начин на живот, хранене и активен спорт. Също така, сред основните инициативи в грижата за служителите, компанията организира медицински профилактични прегледи, участие в доброволчески акции и вътрешни игри с награди - все активности, които допринасят позитивно за тяхното благосъстояние и положително изживяване на работното им място.

Допълнителни придобивки

Като жест към труда и усилията за добре свършената работа, много фирми предлагат допълнителни придобивки към месечното възнаграждение на хората от екипите си. В различните компании тези придобивки варират - от ваучери за храна, до отстъпки за разнообразни видове дейности и гъвкаво работно време.

През цялата година служителите на Kaufland в Централен офис се възползват от кратък петък, който удължава уикенда им, осигурява им повече време да практикуват любимите си занимания със семейството и близките си. Освен това, компанията осигурява широк пакет от социални придобивки и над 250 вида отстъпки на местно и национално ниво - при пътувания и хотелско настаняване, за обучения, за поддръжка на автомобили, за медицински услуги, оптики, в книжарници, театри и др.

Добра вътрешна комуникация

Освен пазарен лидер в сектора на модерната търговия у нас, Kaufland България е и най-големият работодател в частния сектор с екип от над 6 500 служители. С цел достигане до всеки от тях компанията разработи и имплементира мобилното приложение Kaufland Connect, което позволява на всеки да има бърз и удобен достъп до разнообразна и полезна информация от компанията, както и да се използват различни функционалности на приложението за комуникация и споделяне на информация помежду си.

В допълнение, за достигане на всички служители компанията използва и други канали за вътрешни комуникации, провежда проучвания, благотворителни доброволчески вътрешни базари и инициативи с каузи. Благодарение на Доверените лица, експерти от Човешки ресурси, чиято функция е да говорят с хората от всички структури на компанията и да са първо лице за контакт на служителите във връзка с техни предложения за подобрения или пък въпроси и затруднения, касаещи работното им ежедневие, Kaufland има възможност да получи директна обратна връзка и в още по-добра степен да познава потребностите на екипите си и да адаптира политиките си спрямо тях.

Повече за работодателската политика на Kaufland можете да научите на kariera.kaufland.bg.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: kaufland, ad блок
 

Най-четените