80-те са преломно време за Източния блок, а западното влияние става все по-осезаемо. Включително и в автомобилния бранш, който вижда, че в Европа вече властват коли като Audi 100 и BMW M3.
Затова СССР решава, че трябва да създаде кола по подобие на капиталистическите возила - стилна за времето си, модерна и удобна.
Така в Съветския съюз се ражда "Волга ГАЗ-3105" - седан с почти невиждани от съветските граждани екстри.
Както говори името, той е дело на автомобилния завод в Нижни Новгород и е замислен като по-висок клас автомобил, достоен за висшия ешелон на властта, както и за таксита.
Ако се чудите защо таксита - в големите градове на СССР те имат по-скоро представителна функция и за таксиметровите автомобили задължително се подбират възможно най-модерните коли. Затова спешно се търси заместник на вече овехтялата "Волга ГАЗ-24", който да напомня на европейска машина.
Дизайнът на "Волга ГАЗ-3105" е заимстван от Audi 100 и Audi 200, но с някои леки изменения.
Прозорците на колата са направени възможно най-големи, предните фарове са направо масивни в сравнение с по-стари поколения на "Волга". Същото може да се каже и за предната хромирана решетка и яркочервената емблема на новгородския завод.
Освен че е възможно най-аеродинамична, тази кола е и с екстри като окачване McPherson и дискови спирачки.
Двигателят е осемцилиндров и може да достигне до впечатляващите за СССР 170 конски сили.
Максималната скорост, която вдига, е 195 км/час, не че в Съюза е имало много пътища и писти, на които това да бъде изпробвано. Нещо повече, заводът "Горки" се оглежда за партньорство със Запада в производството на "ГАЗ-3105" и в списъка попадат имена като Ford, Peugeot и Volvo.
Планът да се търси европейско или американско сътрудничество е одобрен от индустриалното министерство в Москва, само че така и не стига до реализация.
Въпреки това в новата кола има някои сериозни екстри като подвижен волан, електрически огледала и електрически стъкла на прозорците.
Предните и задните седалки на "Волга ГАЗ-3105" са оборудвани с отопление, автомобилът има и климатик.
Разпадът на СССР обаче удря сериозно автомобилния бранш и колата така и не стига до серийно производство. В крайна сметка от нея са сглобени едва 50 бройки, част от които не са предназначени за продажба, а само за демонстрации и автошоута.
Москва не осигурява достатъчно средства за завода "Горки" и в автомобилите започват да се влагат възможно най-евтините материали.
Така "Волга ГАЗ-3105" се превръща в един от най-гръмките съветски провали - в него са вложени безкрайно много труд и рубли, а накрая всичко това е запратено в нищото. И някои руснаци дори и не подозират, че такава кола въобще е съществувала.