"Един екип е толкова силен, колкото е силно най-слабото му звено", гласи популярното схващане от сферата на организационния мениджмънт.
А може ли да се отнесе това не само за компаниите, но и за другите форми на сътрудничество - съжителството в блока, общността в квартала, обществото като цяло?
Може, разбира се, и в Лидл България вече предприемат стъпки в посока подобряване на общата удовлетвореност от живота не само на собствените си служители, но и на всички хора, отворени към овладяване на уменията на 21 век.
Правят го с видеопоредица в Youtube, озаглавена точно така - "Уменията на 21 век". Водещите Алекс и Алекс ще интервюират специалисти от различни области и така постепенно ще представят най-важните знания и способности, които всеки, който се стреми към по-добро качество на живот, трябва да овладее.

Такива са например критичното и аналитично мислене, умението за успешна комуникация, изграждането на лична мотивация, управлението на промените, познанията да отличиш вярната от фалшивата информация и много други.
"Взехме решение да споделим тази програма поради изключително добрия отзвук, който получихме от обученията за уменията на 21 век сред служителите ни - тяхната удовлетвореност от тях е над 96%. Дадохме си сметка, че държим в ръцете си ценно знание, което искаме да разкажем на възможно най-широк кръг хора. Искрено вярваме, че само заедно можем да подобрим бъдещето си", смята Катерина Шопова, HR директор на Лидл България.
Компанията взима решение да инвестира в обучение на служителите си след няколко проведени проучвания за нагласите на настоящите и потенциални служители. Според данните, сред топ 3 на най-ценените от хората придобивки на работа е възможността да развиват свои лични умения и компетенции, които ще ги направят по-конкурентоспособни не само вътре в компанията, но и в живота.
"Когато човек разгърне пълния си потенциал чрез повишаване на знанията си, неговият стандарт на живот неминуемо се подобрява. ", допълва още Катерина Шопова.

От компанията са на мнение, че когато си силен в това, което правиш, не бива да го правиш само за себе си. Още повече, че може да си истински удовлетворен само когато общността, в която живееш и работиш, също се развива и подобрява.
Компанията има дългосрочни ангажименти към общностите, в които оперира, и се ангажира с повишаване на благосъстоянието на хората не само чрез икономическото си въздействие, но и чрез реализиране на социални проекти в различни области.
Създаването на обучителния видеокаст е още един такъв проект - щрих от картината за общото по-добро утре, което Лидл България иска да нарисува заедно със своите служители, партньори и клиенти.
Те споделят виждането, че ангажиментът да се подкрепя образованието и развитието през целия ни живот е споделено между компаниите и хората. Компанията като "корпоративен гражданин" има ресурсите да разработи и предложи на обществото инструменти за развиване на нужните за 21 век умения. А хората, които се стремят към развитие, да вземат необходимото им знание, за да станат още по-добри в изпълнението на всички свои роли - както в професионален, така и в личен и социален план.
Над 40 хиляди човека вече са гледали пилотния епизод на видеокаста и този резултат само потвърждава казаното до тук - има реална полза за обществото от инвестирането в обучения за развитие на нови умения.
Повече за мотивите на Лидл България да стартира образователен видеокаст, вижте в първия епизод от поредицата "Уменията на 21 век".