Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо големите компании инвестират в обучения за уменията на 21 век?

Защо големите компании инвестират в обучения за уменията на 21 век? Снимка: LIDL
Защо големите компании инвестират в обучения за уменията на 21 век? Снимка: LIDL
Защо големите компании инвестират в обучения за уменията на 21 век? Снимка: LIDL

"Един екип е толкова силен, колкото е силно най-слабото му звено", гласи популярното схващане от сферата на организационния мениджмънт.

А може ли да се отнесе това не само за компаниите, но и за другите форми на сътрудничество - съжителството в блока, общността в квартала, обществото като цяло?

Може, разбира се, и в Лидл България вече предприемат стъпки в посока подобряване на общата удовлетвореност от живота не само на собствените си служители, но и на всички хора, отворени към овладяване на уменията на 21 век.

Правят го с видеопоредица в Youtube, озаглавена точно така - "Уменията на 21 век". Водещите Алекс и Алекс ще интервюират специалисти от различни области и така постепенно ще представят най-важните знания и способности, които всеки, който се стреми към по-добро качество на живот, трябва да овладее.

Снимка: LIDL

Такива са например критичното и аналитично мислене, умението за успешна комуникация, изграждането на лична мотивация, управлението на промените, познанията да отличиш вярната от фалшивата информация и много други.

"Взехме решение да споделим тази програма поради изключително добрия отзвук, който получихме от обученията за уменията на 21 век сред служителите ни - тяхната удовлетвореност от тях е над 96%. Дадохме си сметка, че държим в ръцете си ценно знание, което искаме да разкажем на възможно най-широк кръг хора. Искрено вярваме, че само заедно можем да подобрим бъдещето си", смята Катерина Шопова, HR директор на Лидл България.

Компанията взима решение да инвестира в обучение на служителите си след няколко проведени проучвания за нагласите на настоящите и потенциални служители. Според данните, сред топ 3 на най-ценените от хората придобивки на работа е възможността да развиват свои лични умения и компетенции, които ще ги направят по-конкурентоспособни не само вътре в компанията, но и в живота.

"Когато човек разгърне пълния си потенциал чрез повишаване на знанията си, неговият стандарт на живот неминуемо се подобрява. ", допълва още Катерина Шопова.

Снимка: LIDL

От компанията са на мнение, че когато си силен в това, което правиш, не бива да го правиш само за себе си. Още повече, че може да си истински удовлетворен само когато общността, в която живееш и работиш, също се развива и подобрява.

Компанията има дългосрочни ангажименти към общностите, в които оперира, и се ангажира с повишаване на благосъстоянието на хората не само чрез икономическото си въздействие, но и чрез реализиране на социални проекти в различни области.

Създаването на обучителния видеокаст е още един такъв проект - щрих от картината за общото по-добро утре, което Лидл България иска да нарисува заедно със своите служители, партньори и клиенти.

Те споделят виждането, че ангажиментът да се подкрепя образованието и развитието през целия ни живот е споделено между компаниите и хората. Компанията като "корпоративен гражданин" има ресурсите да разработи и предложи на обществото инструменти за развиване на нужните за 21 век умения. А хората, които се стремят към развитие, да вземат необходимото им знание, за да станат още по-добри в изпълнението на всички свои роли - както в професионален, така и в личен и социален план.

Над 40 хиляди човека вече са гледали пилотния епизод на видеокаста и този резултат само потвърждава казаното до тук - има реална полза за обществото от инвестирането в обучения за развитие на нови умения.

Повече за мотивите на Лидл България да стартира образователен видеокаст, вижте в първия епизод от поредицата "Уменията на 21 век".

Тагове: ad блок, лидл
 

Най-четените