Nismo тръпка за Nissan Juke

Nissan най-после се реши да използва сериозно и в реалния свят магията на името Nismo и мъникът Juke е първият модел, който получава подобрения, разработени от инженерите на специализираното поделение на японската марка. С цена от малко над 54 000 Nismo версията на Juke трябва да ви осигури динамика, стабилност и забавления, присъщи на най-добрите хот хечбек модели на пазара на Стария континент.

Все пак говорим за автомобил с мощност 200 конски сили, идващи от познатия 1,6-литров мотор с турбо, чиято топ версия до момента беше с мощност 190 конски сили. Но, за разлика от вече споменатите хот хечбек модели, Juke Nismo ви дава възможност да си поръчате автомобил и със задвижване 4х4. И е с четири врати, макар че на задните седалки не е много удобно за по-едри пасажери, но това вече го знаем.

При задвижването 4х4 е налице многозвенно окачване отзад (при версията с един двигателен мост се предлага торсионна греда), както векторно прехвърляне на мощността към задния мост, за да се намали недозавиването и това определено работи. Версията 4х4 обаче се предлага само със CVT трансмисия, а определено все още има какво да се желае при динамиката на работата й.

Окачването на Juke Nismo е доработено в сравнение с версията с мощност 190 конски сили, пружините са с 10% по-твърди, амортисьорите също, колелата вече са 18-цолови, воланът реагира по-остро и динамично и е налице приятен аеродинамичен пакет, с който вашият Juke се отличава от своите събратя.

С оглед на външния си вид Juke е трудно да бъде приеман като автомобил със спортни амбиции, въпреки надеждите на неговите създатели. Juke Nismo обаче коригира тези мои предубеждения.

Позицията на водача е сравнително висока, а воланът се регулира само на височина, не и на дълбочина. Първите минути на опознаването ни не са особено вълнуващи, след това обаче идва важната част. Седалката дава добра странична опора, оформлението на воланът е чудесно и водачът може да разчита на добър захват. Моторът вади приятен, а на моменти и вдъхновяващ звук, а ускорението и поведението в завоите са отлични. Определено има какво да се желае от CVT трансмисията, както стана дума, а това важи и за превключването на предавките в „ръчен режим", но отличната работа на окачването в завоите и при пренасянето на тежестта при спиране, не само на сух асфалт, бързо заличават това недоволство. Спирачките също се представят на висота, но това е повече от очаквано. Точно доброто разпределение на теглото и добрата обратна връзка, която осигурява Juke на водача ще осигурят на този автомобил отличен прием сред клиентите, които си падат по бензиновите турбо мотори и спортното шофиране.

Ако се постараем малко повече, ще установим, че при прекрачване на лимита на сцеплението, Juke Nismo ни поднася очаквано недозавиване, превъртане на гумите при по-рязко ускорение и блокирали гуми след агресивно спиране. Нищо неочаквано, но японските инженери са си свършили добре работата. Водачът няма възможност напълно да изключи ESP системата, а поведението на задницата, дори и при провокации е предвидимо и в никакъв случай нервно.

И както стана при представянето лансирането на Juke, сега Nissan получава предимство и при Juke Nismo. Този автомобил просто няма реални конкуренти. Да, прилича на Mini Countryman JCW, но е по-евтин и в никакъв случай не можем да го сравним с Clio RS или друга такава „бегачка", нали? Подобни решения обикновено се оказват с добра пазарна съдба, макар и на пръв поглед подобни автомобили да се борят за клиенти, които са ниша в нишата.

Juke Nismo поставя началото на една страхотна тенденция - вече всички модели на Nissan ще имат своята Nismo версия. За 370Z това може лесно да се предположи, но дали ще ви хареса новият Note Nismo или Micra Nismo, лично аз вече ги чакам с нетърпение.

Новините

Най-четените