На 17 март 1834 г. на белия немски свят се ражда Готлиб Даймлер. Надяваме се, че всеки, който е карал автомобил с емблемата на "Мерцедес", знае кой е той, но едва ли.
Един обикновен син на хлебар, който завършва Политехниката в Щутгард, създава първия мотоциклет в света, а две години по-късно: първият четириколесен автомобил, задвижван от двигател с вътрешно горене.
Това може да не се стори впечатляващо на преуспяващ по собствените си стандарти инфлуенсър, но Даймлер е бил успешен човек, по всички възможни критерии.
Личният му живот обаче не е лек. Първата му съпруга умира рано, а той представя първия си автомобил на техническото изложение в Париж в годината на смъртта й. Някъде по това време Дайлер се запознава с Вилхелм Майбах и заедно работят по подобряване на характеристиките на двигателите с вътрешно горене, като в крайна сметка успяват да намали габаритите и теглото им, реализирайки абсурдните за онова време 600 оборота в минута.
През 1892 г. е продаден първият автомобил. Малко след това Даймлер получава инфаркт и заминава да се лекува във Флоренция, където се запознава с 22 години по-младата от него вдовица Лина Хартман. Двамата се женят още същата година.
През това време, през 1883 г., един друг немски изобретател и инженер на име Карл Бенц регистрира патента си за транспортно средство с бензинов двигател. Бенц и Даймлер създават свои фирми поотделно. Бенц в Манхайм през 1883 г., а Даймлер - през ноември 1890 г. От 1901 г. фирмата на Даймлер започва да пуска на пазара коли под марката Mercedes, а 25 години по-късно двете компании се сливат и основават концерна "Daimler-Benz AG".
Така се слага началото на една автомобилна легенда - Mercedes-Benz, а техническият възход на немското автомобилостроене се изстрелва сред звездите.
Името на марката се свързва с дъщерята на австрийския бизнесмен Емил Йелинек. Тя се казвала Адриана, но й викали Мерцедес. Баща ѝ поръчал на Даймлер да му произведе кола с двуцилиндров двигател с мощност 6 конски сили. Първият автомобил, който носи името "Мерцедес", обаче е бил с двигател с 4 цилиндъра и мощност от цели 35 к.с. Дизайнът бил работа на Майбах.
След това пътешествие на четири гуми в миналото, се прекланяме пред големия Готлиб Даймлер с галерия с най-култовите Мерцедеси: от Nürburg 460 до EQS. Вижте ги горе.