Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Реал е основан от каталунци и не е отборът на Франко: Нещата, които не знаете за Ел Класико

Футболният символ на Мадрид е основан от двама братя каталунци. Карлес и Жуан Рубио имат магазин в столицата и именно в задната му стая се провежда учредителното събрание през март 1902 г.
Футболният символ на Мадрид е основан от двама братя каталунци. Карлес и Жуан Рубио имат магазин в столицата и именно в задната му стая се провежда учредителното събрание през март 1902 г.

Мачовете между Реал Мадрид и Барселона винаги са имали политически привкус, но откакто през октомври 2017 г. в Каталуния се проведе референдумът за независимост, този привкус стана изключително осезаем. От десетилетия Реал е смятан за отбора на централната власт в Мадрид и най-вече на диктаторския режим на ген. Франсиско Франко, управлявал Испания от края на Гражданската война през 1939-а чак до смъртта си през 1975 г. Само че това не отговаря на истината.

Първият мит е, че самият Франко изобщо се интересува от футбол. Диктаторът и неговият режим сами искат да се асоциират с Реал едва след като отборът печели първите пет издания на турнира за Купата на европейските шампиони и трупа международна слава в края на 50-те години. Всъщност, в първите години от управлението на Франко тимът на властта е Атлетико Авиасион, клубът на Испанските военновъздушни сили. Днес го познаваме като... Атлетико Мадрид.

Реал също така е известен като Кралския клуб, макар настоящият крал Фелипе VI да е отявлен фен на съседите от Атлетико. Още по-ироничен обаче е фактът, че футболният символ на Мадрид е основан от двама братя каталунци. Карлес и Жуан Рубио имат магазин в столицата и именно в задната му стая се провежда учредителното събрание през март 1902 г.

... но пък Франко спасява Барса от фалит

Няма съмнение, че основни жертви на франкисткия режим са каталунци и баски. Малко известен факт обаче е, че благодарение на диктатора Барселона се спасява от банкрут в средата на миналия век. В Каталуния решават да последват примера на Реал, който току-що се е сдобил с нов стадион (чието име скоро ще стане "Сантяго Бернабеу"), и също решават да си построят нова арена. Първоначалният бюджет на Барса е 67 млн. песети, но той се оказва изключително недостатъчен и до момента, в който "Камп Ноу" отваря врати, проектът се е оскъпил с 400%, достигайки умопомрачителните за онова време 288 млн. песети. За да възстановят огромните разходи, от Барса искат да продадат земята, върху която се намира старият им стадион - "Камп де Лес Кортс". На нея впоследствие трябва да бъдат построени жилищни сгради. За целта обаче теренът трябва да се сдобие с нов статут, а такъв може да му издаде само специална комисия. Тя е оглавена от самия Франко, чието разрешение помага на Барса да спечели над 200 млн. песети от сделката и да избегне фалита.

"На вратата с първи номер: Хулио Иглесиас!"

В началото на 60-те години пресата в Мадрид пише за изключително талантлив вратар от школата на Реал, който е орисан да пази за Кралския клуб през следващото десетилетие и да му помогне в битката за титлата с Атлетико и Барселона. Младокът вече е оставил отлични впечатления с изявите си в мачовете между юношеските отбори на Реал и Барса. През 1963 г. - само ден преди 20-ия си рожден ден - талантът претърпява катастрофа, след която лекарите са категорични, че футболната му кариера е приключила. Някои от докторите дори се съмняват, че младежът ще може да ходи отново. Трябва му година и половина, преди той да проходи нормално. Докато трае възстановяването му в болницата, хората от медицинския екип му подаряват китара, с която да убива времето си и да раздвижва пръстите на ръцете си след катастрофата. От този момент нататък младежът има нова любов - музиката. А неговото име е Хулио Иглесиас. Така Реал Мадрид и Ел Класико губят един изключително талантлив вратар, но на испанската музикална сцена се появява един от най-емблематичните гласове.

Шакира е Персона нон грата на "Бернабеу", макар че е влюбена в... Бернабеу

В началото на миналия месец две латинодиви - Шакира и Дженифър Лопес, откраднаха шоуто на полувремето на Супербоул. Една от тях се превърна в ябълката на раздора на Ел Класико.

От десетина години насам Шакира има връзка със защитника на Барселона Жерар Пике. Двамата се запознават, докато певицата снима клипа към официалния химн на Мондиал 2010 - Waka Waka. Куриозното е, че цялото име на футболиста е Жерар Пике Бернабеу - досущ като фамилията на легендарния президент на Кралския клуб. Дядото на играча - Амадор Бернабеу, дори е част от борда на директорите на каталунския гранд през миналия век. Шакира може да обича един Бернабеу, но това не значи, че е приета добре на "Бернабеу". Тъкмо обратното. В зората на своята музикална кариера южноамериканката получава като подарък от президента на Реал Флорентино Перес екип на Кралския клуб, с който позира гордо. Впоследствие, след като връзката й с 10 години по-младия от нея Пике стана обществено достояние, песните й са забранени на стадиона на Реал. Още едно доказателство, че няма пълно щастие на този свят.

Как Реал печели дигиталното Ел Класико

Когато стане дума за Реал и Барса, съперничеството е ожесточено на всички фронтове, включително и на виртуалния терен. През пролетта на 2017 г. вечните съперници се конкурират кой от тях ще стане първият футболен клуб, преминал границата от 100 млн. последователи във Facebook. Прави го Реал, а само няколко часа по-късно заветната цифра е достигната и от Барселона, но на "Бернабеу" все още се гордеят, че са спечелили дигиталното Ел Класико. Каква е тайната на успеха?

В стремежа си да съберат повече последователи двата клуба предприемат коренно различни стратегии. И докато в Барселона разчитат на платени рекламни постове и игри с награди като фланелки на Меси с автографи и билети за домакински мачове от Шампионската лига, от Реал предприемат по-различен подход. "Белите" се свързват с някои от най-известните си фенове, сред които Рафаел Надал, вече споменатия Хулио Иглесиас и Фернандо Алонсо, и молят триото да призове собствените си последователи във Facebook да харесат страницата на Реал. Тактиката работи изключително успешно и Кралския клуб надвива големия си съперник. Днес Реал има 111 млн. последователи във Facebook, докато тези на Барса са 103 млн.

 

Най-четените