Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Уебър и Бътън начело в Мелбърн

Дженсън Бътън беше най-бърз в петъчните свободни тренировки в Австралия Снимка: Getty Images
Дженсън Бътън беше най-бърз в петъчните свободни тренировки в Австралия

Марк Уебър с Red Bull беше най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Австралия, а Дженсън Бътън с McLaren записа най-добро време във втората петъчна сесия.

В първата тренировка Уебър и съотборникът му световният шампион Себастиан Фетел се редуваха на върха на класирането и отстрани изглеждаше така, сякаш двамата пилоти на Red Bull с лекота взимат аванс пред съперниците си.

В края на първата сесия, в последната си обиколка с комплект нови твърди гуми Pirelli Уебър постигна 1.26,831 минути, а в последния си опит за бърз тур Фетел остана на 0,327 секунди от съотборника си.

Третото място остана за Фернандо Алонсо с Ferrari, който завърши на над половин секунда от Фетел, а четвърти се нареди Нико Розберг с Mercedes.

Двамата пилоти на McLaren Дженсън Бътън и Люис Хамилтън стигнаха до шестото и седмото място, изпреварени от ветерана на Williams Рубенс Барикело. Болидът на McLaren - MP4-26 е със сериозни промени за първия старт тази година, като колата е с много по-опростена ауспухова система, подобна на тази, използвана от Red Bull и Ferrari.

7-кратният световен шампион Михаел Шумахер се пребори с Камуи Кобаяши за осмото място, а Топ 10 допълни Виталий Петров с Renault.

Единственият, който направи по-сериозен инцидент в първата тренировка беше Карун Чандок с Lotus - индиецът се удари в предпазната стена на излизане от алеята пред боксовете в началото на сесията. Гумите на Карун още бяха студени, той зави рязко вдясно и това го прати към стената. Ударът му натовари допълнително програмата на Хейки Ковалайнен, който остана единственият пилот на тима на пистата.

Пилотите на Virgin Жером д'Амброзио и Тимо Глок завършиха на около 8 секунди от колегите си от Red Bull, което подсказва трудна квалификация за тях и екипа на HRT, тъй като правилото за 107% ще се прилага без изключения още от Австралия.

Във втората тренировка доминираха двамата пилоти на McLaren Дженсън Бътън и Люис Хамилтън, като те се оказаха единствените, които успяха да слязат под 1.26 минути за обиколка.

Последните 30 минути от сесията се превърнаха в симулация на състезание, като шефовете на Гран при на Австралия тестваха как работят подвижните крила на болидите в означената зона за изпреварвания, която започва преди влизането в последния завой, стартфиналната права и свършва на спирането за първия завой. По същото време всички пилоти изпробваха и поведението на меките сликове на Pirelli.

Хамилтън записа 1.25,854 минути за обиколка, но Бътън беше с 0,132 секунди по-бърз. Дали това е реалното бързо темпо на McLaren беше трудно да се прецени, защото пилотите на Red Bull бяха инструктирани от бокса да не използват подвижното крило на колите си.

Фетел и Уебър получиха разрешение да атакуват първото място едва в края на сесията, вече с меките сликове, но не успяха да изместят от третото място Фернандо Алонсо.

Михаел Шумахер се изкачи на шестото място, като за известно време дори оглави класирането. Седми остана Фелипе Маса, който беше един от малкото пилоти, записал излитания от пистата и в двете сесии.

В първия си състезателен уикенд във Формула 1 дебютантът на Sauber Серхио Перес стигна до осмото място във втората сесия, като изпревари Барикело и Нико Розберг.

Новите тимове имаха проблеми и във втората тренировка. Двамата пилоти на Lotus останаха на 5 секунди от лидерите, а колегите им от Virgin се доближиха на 7 секунди на обиколка от водачите.

От пилотите на HRT, които днес трябваше да правят само инсталационни обиколки, до пистата стигна само Тонио Лиуци, който излезе от бокса 2 минути преди края на сесията.

В последните 10 минути заваля дъжд, което на практика сложи край на опитите на пилотите, които бързо се прибраха в боксовете.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените