Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

PR лудница за Ferrari в Абу Даби

Съвсем скоро ще гледаме Себастиан Фетел в червения екип на Ferrari
За пет години във Ferrari Фернандо така и не успя да спечели третата си световна титла, въпреки че беше признат за най-добрия пилот във Формула 1 Снимка: Getty images
За пет години във Ferrari Фернандо така и не успя да спечели третата си световна титла, въпреки че беше признат за най-добрия пилот във Формула 1
Догодина Фетел ще е съотборник с Кими Райконен
Алонсо спечели двете си титли с Renault, но след това не успя да повтори успехите на Михаел Шумахер с Ferrari, след него ще се пробва Фетел

Първият ден от състезателният уикенд за Гран при на Абу Даби, който трябва да определи новия световен шампион във Формула 1, се превърна в сериозно изпитание за пресслужбата на Ferrari, въпреки че става въпрос за събития и хора, които нямат отношение към битката за титлата.

По обед местно време репортерите в пресцентъра на „Яс Марина" най-после получиха потвърждение на информацията, която имат от доста време насам - Фернандо Алонсо и Ferrari се разделят, като ангажиментът на испанеца приключва две години по-рано от очакваното. Фернандо кара пет сезона за Скудерията, но така и не успя отново да спечели световната титла и в крайна сметка реши да не чака повече, тъй като едва ли ще получи още много възможности преди края на кариерата си, за да кара в силен тим.

В съобщението на тима до медиите се акцентира на успехите на Фернандо с болид на Ferrari: 11 победи, 44 подиума и 1186 точки.

„Решението да напусна Ferrari беше много трудно, но съм го обмислил много внимателно. Винаги съм взимал сам решенията за бъдещето ми и сега постъпих по същия начин - заявява Алонсо пред пресслужбата на Скудерията. - Трябва да благодаря на тима, че всички разбират моята позиция. Напускам след пет сезона, в които достигнах най-високото си ниво на професионалист и поех предизвикателства, които ми помогнаха да намеря нови граници на възможностите ми."

Алонсо упорито заобикаля темата, а и няма как да каже в прав текст, че за пет години Скудерията така и не успя да създаде шампионски автомобил, който да отговаря на възможностите и таланта му и на практика експериментът да повтори успехите на Михаел Шумахер в Маранело се провали.

Фернандо подписа с Ferrari за сезон 2010 и още в края на първата си година с тима беше близо до спечелването на световната титла, но загуби финалната битка срещу Себастиан Фетел, Марк Уебър и Люис Хамилтън в Абу Даби, спечелена от германеца. През 2011 Фернандо подписа нов договор с отбора - до края на 2016, но през миналата и тази година стана ясно, че е сбъркал, тъй като Ferrari продължава да изостава и не показва явни признаци да стопява аванса на лидерите - до края на миналата година това беше Red Bull, а сега е Mercedes.

Все още обаче бъдещето на Алонсо остава неясно, тъй като трансферът му в McLaren не е потвърден, а тази седмица от Уокинг обявиха, че ще потвърдят пилотите си за догодина най-рано на 1 декември. Поредното забавяне в McLaren явно е убедило Ferrari, че няма смисъл да се чака и големите новини днес идват от лагера на италианците.

Може би 30 минути след потвърждението на напускането на Алонсо във Ferrari бяха готови с нова голяма новина - още една потвърдена, но известна отдавна новина - Себастиан Фетел заема мястото на испанеца в тима. Ново съобщение, пак цитати от пилота - този път Фетел и познатите клишета за „мечтата на всеки пилот да кара Ferrari". Сега тимът потвърди и още нещо - че договорът на Фетел с Ferrari е за три години.

Фетел обяви, че като бил дете негов идол бил Михаел Шумахер с Ferrari и сега за него е чест, че може да се състезава за италианския тим. Себ определи като „мечтата на живота ми" възможността да замести Алонсо в Маранело и допълни, че е „изключително мотивиран" да помогне на Скудерията да се върне на върха във Формула 1.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените