Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Край на пиратските игри? Слуховете са силно преувеличени

В крайна сметка от 3DM твърдят, че са успели да преодолеят защитата Denuvo в играта Just Cause 3, макар че все още не са представили доказателства
В началото на седмицата от 3DM заявиха, че са преборили Denuvo и в игрите FIFA 16 и Rise of the Tomb Raider, но подчертават, че няма да правят официално 3DM издание на тези игри. Затова все още не е ясно как евентуалните кракове ще достигнат до геймърите
Напоследък на пиратите им е нужно да чакат, преди да могат да играят някои от най-популярните видеоигри като Dragon Age: Inquisition. Даже в Reddit има специална общност на геймърите, чакащи кракове за игри и споделящи си последните новости по въпроса
„Предвид настоящите тенденции в развитието на криптиращите технологии, в рамките на две години вече няма да има безплатни игри" - тази прогноза на основателката на 3DM Bird Sister предизвика широк отзвук в медиите и накара геймърите да заговорят за възможно изчезване на пиратските игри
Компанията зад Denuvo пази в тайна как точно работи системата. Те обаче непрекъснато я развиват и с всяка следваща игра тя става все по-трудна за кракване. Например FIFA 13 беше кракната 13 дни след излизането си, а за FIFA 14 вече бяха нужди 46 дни. FIFA 15 издържа доста месеци, преди най-сетне да бъде кракната, а FIFA 16 все още не е официално пробита, откакто излезе през септември. Важно е да се отбележи също, че Denuvo е вторична система и ролята й е да подпомага основната система за защита, поставена на видеоиграта

„Пиратството е непобедимо и докато съществува интернет, ще съществува и то" - тази теза е популярна не само в средите на дигиталните пирати и поне до момента се оказва вярна.

Само че докато опитите филми и музика да бъдат защитавани от пиратство изглеждат загубена кауза, при видеоигрите не е точно така. Там поставяните системи, защитаващи дигиталните копия, постоянно се подобряват и затрудняват пиратите.

Въпреки това милиони геймъри все още могат безплатно да теглят игрите си благодарение на експертите по т. нар. кракване, готови да разбият всяка нова защита.

Сред най-известните измежду тези групи е китайската 3DM, която през последните години дари света с безплатни копия на най-големите и популярни видеоигри. В същото време разработчиците на игри от години се мъчат да надделеят над групи като 3DM и в последните месеци постигнаха обнадеждаващи резултати в тази битка.

В началото на януари 3DM обяви, че най-новата версия на известната технология против вмешателство Denuvo е толкова устойчива, че след няколко години пиратството на игри може просто да изчезне.

„Предвид настоящите тенденции в развитието на криптиращите технологии, в рамките на две години светът вече няма да има безплатни игри, които да играе", е точният коментар на основателката на 3DM с псевдоним Bird Sister.

Естествено, прогнозите за наближаващ край на пиратските игри предизвикаха широк отзвук, но доколко може да им се вярва?

Наистина в настоящата си версия защитата Denuvo, разработена от компанията Denuvo Software Solutions GmbH, представлява нещо, което заслужи вниманието на пирати и антипирати. Тя е толкова актуална заради използването й в няколко скорошни видеоигри - като излязлата през декември Just Cause 3, която е защитена с Denuvo и до днес все още не е кракната и не може да бъде играна безплатно.

Самата Denuvo обаче не е нова система. Тя нашумя през 2014 г., когато успешно защитаваше от пиратстване фентъзи епоса Dragon Age: Inquisition почти месец, преди най-сетне играта да бъде кракната. Един месец, в който защитата удържа на опитите за пробив, е доста време в пиратските среди и се смята, че това се отразява благосклонно на първоначалните продажби на играта - макар че доколко и как точно пиратството на игри влияе на техните продажби е въпрос, по който се водят обширни спорове.

В крайна сметка през 2014 г. именно китайците от 3DM успяха да разбият онази версия на Denuvo и да кракнат Dragon Age: Inquisition, но австрийската компания, стояща зад Denuvo, продължи да развива защитната система и вече постига още по-добри резултати.

Например свръхпопулярната футболна игра FIFA 16 също е защитена от Denuvo и все още не е кракната, макар че излезе през септември.

В момента FIFA, Rise of the Tomb Raider и Just Cause 3 са най-актуалните заглавия, очакващи крак, и макар че преди са правили безброй кракове на други игри (и са имали успех срещу Denuvo в миналото), 3DM дадоха признаци, че са се предали.

След като прогнозира скорошен край на пиратските игри, лидерката на групата Bird Sister, обяви, че 3DM ще си вземе едногодишна почивка от кракването на игри, за да „остави официалния пазар на игри да диша".

Прекъсването на дейност от страна на 3DM и успехът на Denuvo няма как да не са изпълнили с ентусиазъм разработчиците и разпространителите на видеоигри, чийто разходи за разработка на нови заглавия стават все по-големи.

Но преди няколко дни китайската група побърза да охлади ентусиазма им с ново изненадващо съобщение.

Спекулациите, че 3DM се отказват заради неуспеха си срещу Denuvo изглежда е провокирал радващата се на звезден статут в пиратските среди Bird Sister и тя разкри, че всъщност групата е успяла да пребори коравата защита. „3DM скоро ще обяви, че има решение за най-новото Denuvo криптиране, използвано в игри като FIFA 16, Just Cause 3 и Rise of the Tomb Raider", написа Bird Sister и добави, че прави съобщението, тъй като мнозина геймъри вярват, че 3DM изоставя кракването заради технически проблеми.

„Ще докажем, че случаят не е такъв", завършва Bird Sister. „Все още никой не е успял да ни препъне".

Колкото и надежда да даде това изявление на всички геймъри, чакащи Denuvo да бъде пробита, доказателства за пробива все още липсват.

Освен това Bird Sister добави, че кракнатата версия на Just Cause 3 няма да бъде издавана официално от 3DM и затова все още не е ясно как точно кракът (ако наистина съществува) ще стигне до геймърите.

А покрай съмнителните ходове от страна на 3DM напоследък, прогнозата на Bird Sister за скорошно изчезване на пиратските игри (и то в рамките на две години) няма как да звучи особено убедително.

Denuvo е трудна за пробиване, но две години са много дълъг период в тази сфера, където ситуацията се мени непрекъснато.  Освен това тази защита е използвана от доста ограничен брой игри, като според слуховете причината е високата й цена.

От самата компания Denuvo Software Solutions GmbH правят важното уточнение, че системата им не е невъзможна на пробиване.

„Не представяме нашето решение против вмешателство като невъзможно за пробиване, а само като трудно за пробиване", подчертава директорът „Маркетинг и продажби" на компанията Томас Гьобел. Той обяснява, че целта на Denuvo е да пази играта от пиратство поне няколко дни след излизането й, когато потенциалните продажби са най-големи.

Позицията „просто отлагаме пиратството" е внимателно обмислен ход на австрийската фирма, която знае, че в миналото е имало защитни системи във видеоигрите, изглеждали поне за кратко непробиваеми. Случилото се с тях обаче показва просто, че когато съществува воля да бъде разбита дадена защита, тя рано или късно бива разбита.

Затова и в Denuvo осъзнават, че правят сериозна стъпка напред за антипиратите, но не си правят илюзии, че са ултимативното решение на проблемите им.

 

Най-четените