Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дени Вилньов: Филмите бяха опорочени от телевизията

Режисьорът не понася диалозите на голям екран Снимка: Getty Images
Режисьорът не понася диалозите на голям екран

Ако зависеше от Дени Вилньов, щяхме да гледаме филми, в която няма нито една реплика.

Режисьорът вярва, че диалозите в киното са излишни, а тенденцията за използването им е порочна практика на телевизията, която съсипва филмите.

"Честно казано, мразя диалога. Диалогът е за театъра и телевизията. Не запомням филмите заради хубавите им реплики. Запомням филмите заради силната картина. Диалогът изобщо не ме интересува. Кристална картина и звук - това е силата на киното. Но това не се забелязва, когато гледаме филми днес, защото филмите бяха опорочени от телевизията", заявява Вилньов в интервю за The Times of London.

Пред изданието режисьорът споделя и че златната ера на телевизията принуждава филмовите творци да копират механизмите на малките екран, за да повторят успеха на ТВ продукциите и в киното.

"В един съвършен свят бих направил завладяващ филм, който не изглежда като експеримент, но в него няма нито една дума. Хората щяха да си тръгват от киното и да си казват: "Чакай малко, тук нямаше никакъв диалог". Но нямаше да усещат липсата му", смята режисьорът.

Снимка: Александра Филмс

И макар че Вилньов открито недолюбва телевизионните проекти, преди известно време той бе ангажиран за създаването телевизионна поредица за HBO.

Режисьорът бе съблазнен от предложението да екранизира романа "Синът" (The Son) на норвежкия писател Ю Несбьо.

Джейк Джиленхол трябваше да играе главната роля в поредицата, но малко по-рано тази година и Вилньов, и Джиленхол обявиха, че се оттеглят от продукцията.

"Това е проект ["Синът"], който много обичам. Харесвам книгата, харесвам и писателя. Мислех да пресъздам романа като минисериал, понеже имаше много какво да разкаже. Елементите в книгата бяха твърде много за игрален филм. Но мисля, че адаптацията, която се канехме да направим, е прекалено далеч от мен", твърди режисьорът.

Вилньов обаче се завръща на режисьорския стол за "Дюн: Част втора"- поредният почти 3-часов филм с амбиции да превземе боксофиса.

Продължителността на втория "Дюн" е 2 часа и 46 минути, но Вилньов е уверен, че дължината му няма да изплаши феновете.

"Доверявам се на публиката. Нямаше да се захвана с "Дюн", ако трябваше да го снимам като един филм", твърди режисьорът.

Снимка: Александра Филмс

В подкрепа на увереността си, че "Дюн: Част втора" ще има касов успех, Вилньов посочва, че "Опенхаймер" - почти тричасов филм за ядрен физик, се нареди сред най-гледаните заглавия за миналата година.

"И публиката му беше млада. Според моите деца това е ["Опенхаймер"] е филмът на годината. Създаде тенденция. Младежите харесаха дългия филм и плащаха да го гледат, защото знаеха, че ще видят нещо невероятно. Те жадуват за смислено съдържание", на мнение е Вилньов.

Режисьорът заявява, че ще снима и трети филм по "Дюн", с който да завърши сагата, но засега няма да се ангажира с конкретна дата за пускането му.

"Имам огромното желание да направя и трети филм, но няма да прибързвам. Опасното на Холивуд е, че хората лесно се развълнуват и мислят за премиерните дати, а не за качеството", споделя Вилньов.

"Дюн: Част втора" излиза по кината на 1 март.

 

Най-четените