Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Натали скъса г*за си от танцуване": Истината зад "Черният лебед"

"Палците на балерините са уреди за мъчение", споделя Портман Снимка: Getty Images
"Палците на балерините са уреди за мъчение", споделя Портман

Натали Портман ходи на балет от 4 до 12-годишна.

После решава, че иска да стане актриса, но години по-късно отново ѝ се налага да сложи пачката и палците. Тя може и да печели "Оскар" за ролята си на Нина в "Черния лебед", но това е и ролята, заради която полудява почти колкото героинята си.

Режисьорът Дарън Аронофски от самото начало е категоричен, че иска точно тази актриса в ролята на Нина и никоя друга.

Портман не се колебае много и му казва "Да". И мъката започва...

Тя веднага тръгва на курсове по балет при популярната нюйоркска балерина Мери Хелън Бауърс. Първоначално тренира по два часа на ден, като скоро стига до пет часа балет на ден и плуване по два километра дневно.

Малко преди началото на снимките Портман танцува по осем часа на ден и то с хореография, която обикновено е запазена за професионалните балерини. Освен това и без това слабата актриса е свалила 10 килограма и започва да усеща болки в костите и ставите, признава тя пред Collider.

"Започваш да живееш монашески живот - само тренировки, не пиеш, не излизаш с приятелите си, не ядеш много. Непрекъснато излагаш тялото си на екстремна болка", обяснява Портман. И добавя, че всеки, който иска да изиграе балерина, трябва да живее като балерина.

"Палците на балерините са уреди за мъчение", споделя още актрисата.

Друго голямо предизвикателство се оказва диетата или по-скоро гладуването, на което тя е подложена. "Казвах си, че съм гладна и имам нужда от енергия, но Дарън и треньорите по балет ми отговаряха, че не изглеждам (все още) като балерина", припомня си Портман.

Последното означава, че не е била достатъчно слаба.

Портман посочва, че много от професионалните танцьори са напълно здрави, но има и много, които страдат от хранителни разстройства. "Говорих с доста жени и много от тях ми признаваха, че имат една или друга форма на хранително разстройство", откровена е актрисата.

Тя обаче бърза да уточни, че е била в тази ситуация само година, докато тренира и завърши филма. Актрисата подчертава и че танцува в по-голямата част от продукцията.

Въпреки усилията на Портман след излизането на "Черният лебед" избухва скандал и балерини обвиняват актрисата, че не танцува наистина във филма.

Dance Magazine излиза със статия, в която заявява, че в по-голямата част от сцените с балет лицата на Портман и на екранната ѝ партньорка - Мила Кунис - са добавени компютърно върху лицата на истински балерини. Включва се и дубльорката на Портман - Сара Лейн.

Пред The Wall Street Journal Лейн казва, че "почти цялото танцуване" в "Черния лебед" е нейно дело.

"Тя [Портман] положи много труд и отслабна доста, но да се каже, че е изпълнила танците сама, е абсурдно", добавя балерината. Легендата на американския балет - Скайлър Бранд - на свой ред анализира кадрите и също смята, че Портман не танцува или в някои сцени е снимана само от кръста нагоре.

"Хората трябва да разберат, че не можеш да станеш професионална балерина за една нощ", убедена е още Бранд.

Блогърката и бивша танцьорка Уенди Перон пита риторично: Наистина ли някой вярва, че може да се стане танцьор за по-малко от година?!

По-късно пред People Натали Портман признава, че е направила сериозен пропуск, но не докато танцува пред камерата.

Актрисата посочва, че искрено съжалява, че не е отделила повече думи за професионалните балетисти, докато произнася своята реч при връчването на "Оскара".

"Искам да ви кажа едно - Натали скъса г*за си от танцуване", пък лаконично заявява Мила Кунис за изпълнението на своята колежка.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените