Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Страхотните игри, които заслужават продължение

Shadow of the Colossus (2005 г.)

Всеки, който е играл този шедьовър дори само веднъж, няма как да не е запечатал в съзнанието си емоцията и епичността на Shadow of the Colossus. Играта представяше един изключително елементарен геймплей, нехарактерен за екшън-приключенския жанр - без градове и подземия за изследване, нито други персонажи, с които да взаимодействате. Просто трябваше да убиете 16 каменни гиганта. Гениалността на играта се криеше именно в нейната простота. 

През 2018 г. бе пусната нейна remastered версия, приета повече от добре от фенове и критици. Нищо обаче няма да бъде по-хубаво от това да видим едно продължение, което надгражда над оригинала. Снимка: Twitter, @IGN
Shadow of the Colossus (2005 г.)

Всеки, който е играл този шедьовър дори само веднъж, няма как да не е запечатал в съзнанието си емоцията и епичността на Shadow of the Colossus. Играта представяше един изключително елементарен геймплей, нехарактерен за екшън-приключенския жанр - без градове и подземия за изследване, нито други персонажи, с които да взаимодействате. Просто трябваше да убиете 16 каменни гиганта. Гениалността на играта се криеше именно в нейната простота.

През 2018 г. бе пусната нейна remastered версия, приета повече от добре от фенове и критици. Нищо обаче няма да бъде по-хубаво от това да видим едно продължение, което надгражда над оригинала.
Star Wars: Republic Commando (2005 г.) Снимка: Twitter, @benoski73
Star Wars: Republic Commando (2005 г.) Това беше един наистина страхотен тактически шутър от първо лице, който ви даваше контрол над елитния Delta Squad по време на Войните на клонираните. Нещото, което направи Republic Commando уникална игра за времето си, бе иновативният геймплей. Вие можехте да контролирате лидера на екипа и в същото време да давате тактически задачи на останалите трима членове в условията на динамичен екшън.

Първоначално е имало идея за продължение с името Imperial Commando, представящо история от гледната точна на Империята, която преследва последния оцелял джедай, но проекта така и не се осъществява. За истинско съжаление на всеки един фен на Sar Wars, но и за редовите геймъри, които ценят добрите идеи.
Freedom Fighters (2003 г.) Снимка: Twitter, @IGN
Freedom Fighters (2003 г.) Преди Homefront имахме Freedom Fighters. Тя беше разработена от създателите на поредицата Hitman - IO Interactive. Действието се развиваше в една алтернативна реалност, където Съветският съюз е нахлул в САЩ, а играта бе фокусирана върху партизанското движение в окупирания Ню Йорк.

Година след премиерата на играта се появиха новини за евентуално нейно продължение, но в крайна сметка всичко остaна на ниво слухове, а всички усилия на IO Interactive се пренасочиха към Kane & Lynch.
L.A. Noire (2011 г.)

L.A Noire от Team Bondi и Rockstar Games много вероятно е най-добрата детективска игра, която някога е създавана и едно от големите заглавия на 2011 г. Всичко в нея бе изпипано до най-малките детайли - от разпитите на заподозрени, разчитайки техните лицеви изражения, през събирането на улики до преследването на лошите. 

За съжаление, скоро след пускането на играта австралийските разработчици от Team Bondi бяха осъдени от недоволни служители и компанията бе принудена да прекрати съществуването си. От тогава насам Rockstar, които държат правата, не са проявявали интерес за продължение на детективската история. Снимка: Twitter, @_Donx
L.A. Noire (2011 г.)

L.A Noire от Team Bondi и Rockstar Games много вероятно е най-добрата детективска игра, която някога е създавана и едно от големите заглавия на 2011 г. Всичко в нея бе изпипано до най-малките детайли - от разпитите на заподозрени, разчитайки техните лицеви изражения, през събирането на улики до преследването на лошите.

За съжаление, скоро след пускането на играта австралийските разработчици от Team Bondi бяха осъдени от недоволни служители и компанията бе принудена да прекрати съществуването си. От тогава насам Rockstar, които държат правата, не са проявявали интерес за продължение на детективската история.
Jade Empire (2005 г.)

BioWare определено знаят как да правят добри игри. Те са виновни за появата на Bulder’s Gate, Mass Effect и Star Wars: Knights of the Old Republic. Jade Empire обаче бе първият проект, който си остана изцяло тяхна собственост. Екшън-фентъзито, вдъхновено от китайската митология, представяше интересна система за вземане на решения, която напомняше концепцията за “тъмната” и “светлата” страна на Силата в Star Wars. 

Въпреки добрите си идеи и изключително красивата графика, все пак играта не постигна добри продажби, а последалата работа по Mass Effect и Dragon Age изключи възможността да видим едно подобаващо продължение на Jade Empire. Снимка: Twitter, @RemoHJansen
Jade Empire (2005 г.)

BioWare определено знаят как да правят добри игри. Те са виновни за появата на Bulder’s Gate, Mass Effect и Star Wars: Knights of the Old Republic. Jade Empire обаче бе първият проект, който си остана изцяло тяхна собственост. Екшън-фентъзито, вдъхновено от китайската митология, представяше интересна система за вземане на решения, която напомняше концепцията за “тъмната” и “светлата” страна на Силата в Star Wars.

Въпреки добрите си идеи и изключително красивата графика, все пак играта не постигна добри продажби, а последалата работа по Mass Effect и Dragon Age изключи възможността да видим едно подобаващо продължение на Jade Empire.
Grim Fandango (1998 г.)

Върнахме ви назад във времето, а? Класическият адвенчър от 1998 г. е игра, която по-млади геймъри дори не знаят, че съществува. Въпреки това със специфичния си визуален стил и шеговитата история тя определено е нещо, което може да ни зарадва с нова част. Оригиналният Grim Fandango разказва за Мани Калавера, който да опита да спаси душата на младата Мерседес Коломар. През 2015-а се появи remastered версия, а създателят ѝ Тим Шафър вече държи правата над играта и може би има надежда, някога да видим и GF2... Снимка: LucasArts

Grim Fandango (1998 г.)

Върнахме ви назад във времето, а? Класическият адвенчър от 1998 г. е игра, която по-млади геймъри дори не знаят, че съществува. Въпреки това със специфичния си визуален стил и шеговитата история тя определено е нещо, което може да ни зарадва с нова част. Оригиналният Grim Fandango разказва за Мани Калавера, който да опита да спаси душата на младата Мерседес Коломар. През 2015-а се появи remastered версия, а създателят ѝ Тим Шафър вече държи правата над играта и може би има надежда, някога да видим и GF2...

От дълго време насам гейминг индустрията се разраства до нива, които скоро могат да засенчат дори Холивуд. Вече има немалко игри, задминаващи по бюджет и приходи дори скъпи филмови продукции.

Затова, точно както и в киноиндустрията, съществува практиката почти всяко повече или по-малко успешно заглавие да се превръща във франчайз.

Точно така се появиха някои легендарни продължения като Diablo 2, Assassin's Creed 2, Mass Effect 2, Halo 2, които не просто продължават историите си, но и усъвършенстват своите предшественици във всяко едно отношение. А след това идва и вълната от продължения на продълженията, когато качеството вече става малко спорен въпрос...

За съжаление обаче ги има и онези заглавия, които са се оказали наистина успешни, но така и не получават нов шанс да изгреят. Може да е защото продажбите не са оправдали очакванията, въпреки високите оценки, а никога не е изключено и разработчиците да имат други проблеми, които да правят продължениеето невъзмжно.

При всички положения накрая е имало немалко разочаровани фенове, които са очаквали да видят нова част на харесваната от тях игра, но това така и не се е случило.

В галерията горе ще намерите точно някои от тях - онези игри, които така и не получиха продължение, въпреки че го заслужаваха.

Те със сигурност не са забравени.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените