Един от най-великите футболисти в историята и собственик на ексклузивно Ferrari. На това описание отговаря както Кристиано Роналдо, така и Лионел Меси. Но ако футболната конфронтация между португалеца и аржентинеца ще продължи до края на кариерите им, то една битка вече е безвъзвратно загубена от CR7 - търга за най-скъпия автомобил на планетата.
Днес култовата италианска марка се свързва изключително с Формула 1, а през 50-те години на миналия век Ferrari жъне големи успехи в почти всички автомобилни състезания. Един от емблематичните модели е Ferrari 335 S от 1957 г., който е създаден от Скудерията за борба с могъщия Maserati 450S, оборудван с 4.5-литров V8 двигател с 400 конски сили.
За да се даде отпор на съперника, на Ferrari 290 MM с 3,5-литров V12 мотор и 320 коня са му прибавени първоначално още 60, а впоследствие още 10 коня, за да се роди моделът 335 S с 4-литров V12 мотор. Автомобилът участва в емблематичното състезание Mille Miglia, където екипажът на испанеца Алфонсо де Портаго претърпява сериозна катастрофа - заради спукана гума спортната кола излита от пътя, а в трагичния инцидент загиват пилотът, неговия американски навигатор Едмънд Нелсън и десетима зрители.
Такова бедствие не може да остане незабелязано от обществеността и се слага край на култовата надпревара. Многобройни жертви пък принуждават италианските власти да забранят състезанията по обществени пътища.
Въпреки касапницата, отборът не изоставя новия модел. Британците Питър Колинс, Майк Хоторн и Стърлинг Мос, американецът Фил Хил, италианецът Луиджи Мусо, французинът Морис Тринтинян, германецът Волфганг фон Трипс - всички те сядат зад волана на 335 S, както и редица други пилоти. През 1957 г. италианската марка печели титлата в световното първенство за спортни автомобили, но през следващия сезон 335 S е обявен извън закона, като следствие на катастрофата по време на Mille Miglia и редица други инциденти. Тогава обемът на двигателя е ограничен до три литра и Ferrari подготвя нова кола.
От произведените четири Ferrari 335 S само три са спортни автомобили. На "24 часа на Льо Ман" капацитетът на двигателя е увеличен до 4,1 литра и спортният автомобил е поверен на Майк Хоторн и Луиджи Мусо. Дуетът води от самото начало и става първият екипаж в историята на състезанието, завършил обиколка със средна скорост над 200 км/ч. Екипажът обаче не стигна до финала заради повреда на двигателя.
След това същият тандем се състезава в Швеция, а след това колата отново е изпратена в Маранело, където се преработва каросерията в стил Ferrari 250 Testa Rossa. Следва състезания във Венесуела, където Скудерията печели шампионската титла.
При завръщането в Италия двигателят е сменен отново, а през сезон 1958 колата е продадена в САЩ на Луиджи Кинети от North American Racing Team (NART), а отборът печели Гран при на Куба в Хавана с екипаж Стърлинг Мос и Мастън Грегъри.
След това автомобилът е отдаван многократно под наем, а последното му състезание е на Бахамите, където колата гасне поради техническа повреда.
През 1960 г. спортният автомобил е придобит от архитекта от Пенсилвания Робърт Дасек, който 10 години по-късно го препродава на известния френски колекционер на ферарита Пиер Бардино.
Ценителят има над 50 екземпляра, съхранявани в имение със собствена състезателна писта в Обюсон. През 1981 г. моделът е напълно ремонтират, а през 2016 г. собственикът решава да се раздели с една от перлите в колекцията си и да я пусне на търг в аукционната къща Artcurial, която намира нов собственик на 5 февруари по време на търга Vente Retromobile 2016, когато Ferrari 335 S от 1957-а е продадено за 32,1 милиона евро.
Традиционно за подобни аукциони името на купувача не се съобщи официално, но италианският милиардер Алесандро Прото разкри, че битката за автомобила е била водена между Кристиано Роналдо и Лионел Меси.
По-късно много източници потвърдиха това, но така и не излязоха повече подробности "от кухнята" как е преминало наддаването между суперзвездите.
През 2016 г. италианският спортен автомобил беше най-скъпата кола в света, а предишният рекордьор беше друга състезателна кола - Mercedes-Benz W196 от 1954-та.
Така аржентинският футболист на Пари Сен Жермен и капитан на националния отбор на Аржентина може да бъде спокоен - той е не само голмайстор номер 1 в историята на испанското първенство, Барселона и аржентинския национал отбор и шесткратен носител на "Златната топка", но и собственик на една от най-скъпите коли в историята.
И дори Кристиано Роналдо да има Ferrari Monza SP2, с каквото може да се похвали и Златан Ибрахимович, нито португалецът, нито шведът имат в колекциите си Ferrari 355 S.