Скарлет Йохансон не е съгласна с онези, които низвергнаха Уди Алън.
Голяма част от хората в Холивуд се дистанцираха от сценариста и режисьор покрай #MeToo вълната, когато неизбежно бяха припомнени обвиненията на Дилън Фароу, че Алън – неин доведен баща – я е тормозил сексуално.
"Обичам Уди. Вярвам му и бих работила с него по всяко време", казва Йохансон за режисьора, а думите й ярко контрастират с изказванията на други актьори.
Макар Алън да твърди, че е невинен, много актьори публично се разкаяха, че са работили с него – включително Майкъл Кейн, Грета Геруиг и Тимъти Шаламе. Освен това режисьорът така и не успява да намери американски разпространител за филмите си, след като Amazon прекрати сделката си с него през 2018 г.
34-годишната Йохансон обаче не бърза да се откаже от човека, с когото е работила три пъти досега – във филмите "Мач пойнт" (2005 г.), "Сензацията" (2006 г.) и "Вики Кристина Барселона" (2008 г.). Алън без съмнение има роля в издигането на актрисата в Холивуд и наместването й сред тамошния елит. Очевидно Йохансон не е забравила това.
В ново интервю за The Hollywood Reporter тя споделя, че се вижда с Уди Алън винаги, когато може, и са провели много разговори по темата за обвиненията срещу него. По думите й двамата са били директни един с друг, а Алън е поддържал тезата, че е невинен. И тя му вярва.
Самата Йохансон е ангажирана с проблемите на жените и то не само в Холивуд. Част е от организацията Time’s Up, която беше създадена малко след #MeToo скандалите. По време на Марша на жените във Вашингтон през 2018 г. актрисата коментира теми за женското здраве и дори нападна вербално актьора Джеймс Франко, който дни преди това беше видян със значка Time’s Up по време на "Златните глобуси", въпреки обвиненията срещу него от пет жени за неприемливо поведение (Франко ги отрича).
На Йохансон вече не й се говори по друга гореща тема – кои актьори и актриси могат или не могат да играят определени роли в Холивуд.
Тя вече беше в центъра на подобен спор около това, че във филма Ghost in the Shell (2017 г.) изигра персонаж, който в оригинала е от японски произход. След това актрисата се отказа от роля на транссексуален мъж във филма Rub and Tug. Решението й дойде след критики за това, че не може хетеросексуална жена да изиграе транссексуален мъж.
В скорошно интервю тя коментира, че "всеки трябва да има правото да изиграе всеки човек, всяко дърво или всяко животно, защото това ми е работата". Думите й отново доведоха до недоволство в някои общности, но за Йохансон обаче темата е приключена. Все пак има такива роли, за които тя е повече от желана, и малцина са тези, които се оплакват.
Три повече от любопитни филмови заглавия с нейно участие се задават тази година, а жанровото разнообразие сред тях показва обхвата, който Йохансон има в Холивуд.
The Marriage Story е комедийна драма за разпадащо се семейство, Jojo Rabbit е политическа сатира на нацистка Германия, а комиксовият екшън Black Widow (2020 г.) вероятно ще е последният път, в който ще я видим в прилепналия костюм на супергероиня.
Зад всеки от тези филми се крие интересна история. При The Marriage Story, чиято премиера се състоя на филмовия фестивал във Венеция, а в края на годината ще е достъпен в Netflix, всичко започва с един обяд с режисьора Ноа Баумбах. Това се случва през 2016 г. по времето, по което тече развода на Йохансон с французина Ромен Дориак.
Баумбах обаче не знае това, когато по време на обяда предлага на актрисата роля във филма си – трагикомична история за брака, грозните скандали в него, хищните адвокати и моментите, в които се чудиш можеше ли всичко да е различно. Когато Йохансон му описва ситуацията, в която се намира, режисьорът е хванат неподготвен. Все пак бързо се окопитва.
"Ами… или ще намразиш тази идея, или ще я заобичаш", казва той за The Marriage Story и й дава детайли за проекта. Очевидно Йохансон е харесала идеята, дала й възможност да разгледа темата за разпадащия се брак като актриса, докато изживява същото в собствения си живот.
Във филма тя си партнира с Адам Драйвър ("Тишина", BlackKklansman, Кайло Рен от "Междузвездни войни"). Зрителите ще имат възможност да станат свидетели на зрелищен, 10-минутен скандал между персонажите им – съпруг и съпруга, който започва, когато героинята на Йохансон произнася страховитата реплика: "Мисля, че трябва да поговорим". Ранните реакции са, че ролята на актрисата може да я вкара в надпреварата за награди догодина.
Самата тя не е загубила вяра в брака, въпреки че вече има два неуспешни зад гърба си (освен за Дориак е била омъжена и за Райън Рейнолдс).
През ноември 2010 г. се появява в шоуто Saturday Night Live и участва в глупав пародиен скеч, написан от човек на име Колин Джост. Това е първият спомен на Йохансон от срещата си с мъжа, който днес е нейна половинка. Впечатлява я със своята увереност, а когато отново участва в шоуто през 2017 г., между тях се разгаря любов. Вече дори се подготвят за сватба.
На екран обаче предстои да я видим в ролята на самотна майка. Политическата сатира Jojo Rabbit на режисьора Тайка Уайтити (Thor: Ragnarok, What we do in the shadows) ни пренася в една абсурдна версия на Нацистка Германия. Йохансон играе германска майка, която скрива в дома си момиче от еврейски произход, докато самият Уайтити е Хитлер – или поне негова въображаема версия, съществуваща в главата на сина на героинята на Йохансон.
Филмът е част от каталога на Fox Searchlight. Така, когато "Дисни" закупили филмовата дивизия на 21st Century Fox, Йохансон не е очаквала проектът на Уайтити да види бял свят, защото "не е част от семейството [на "Дисни"]" с оглед на пародията на толкова чувствителна тема.
По време на вечеря с шефове на студиото, на което е присъствала със свои колеги от екипа на "Отмъстителите: Краят", актрисата с изненада разбрала, че от "Дисни" всъщност се вълнуват за проекта, който ще се появи по екраните през октомври.
2020 г. обаче също е подготвила нещо голямо за нея. До момента тя е участвала в осем филма на Marvel, но излизащият в началото на следващото лято Black Widow ("Черната вдовица") е първият, в който централното място е запазено за нейния персонаж Наташа Романов.
Самата Йохансон е изпълнителен продуцент на комиксовия екшън, давала е идеи за сценария, имала е право на глас и що се отнася до режисьор и кастинга на други актьори. За ролята си ще получи повече 15 милиона долара – толкова, колкото получават Крис Евънс и Крис Хемсуърт за ролите си на Капитан Америка и Тор. Макар самата тя да не иска да коментира темата твърде много ("Парите са тема табу"), потвърждава, че получава същото заплащане като колегите си мъже.
С оглед на случилото се в "Отмъстителите: Краят", не е изненада, че филмът "Черната вдовица" ще е предистория. Той обаче няма да ни запрати в далечното минало на шпионина Наташа, а ще видим с какво се е занимавала с тя след Captain America: Civil War (2016 г.).
След "Черната вдовица" бъдещето е малко неясно. Актрисата казва, че не знае с какви проекти ще се заеме. Но отбелязва, че от доста време търси проект, който да режисира, така че скоро време можем да станем свидетели и на филм, в който тя е зад камерата, а не пред нея.
В интервюто Йохансон коментира и политическите си пристрастия. Тя подкрепя Елизабет Уорън за кандидат на демократите за президентските избори в САЩ през 2020 г.
Смята, че Уорън е реалист и не дава невъзможни обещания, но същевременно има прогресивно мислене. И заявява, че който и да се изправи срещу Доналд Тръмп догодина, тя ще го подкрепи и ще откликне на всяка кампания, в която е нужна, за да накара повече хора да гласуват.
"Вярвам, че ако хората гласуват, правителството ни ще изглежда по начина, по който би трябвало, но хората просто не го правят. Не го разбирам", казва актрисата.