Какво липсва на българското кино и защо не е нужно всяка родна филмова история да започва със социализма и да свършва с прасе в двора? Режисьорката Неда Морфова, която работи по новия сериал на БНТ "Те, вълните", предлага алтернатива на изтъркания фестивален шаблон и говори открито за нуждата от по-разнообразни, живи и достъпни разкази. В интервюто тя споделя личната си мотивация да избяга от клишето, разказва какво я вдъхновява и защо вярва, че българското кино е на път да намери нов, по-истински глас. Целия коментар на Неда Морфова чуйте във видеото тук:
В режисьорския път, който се открива пред нея, Неда е решена да не следва установените шаблони, а да търси истории, които са едновременно философски, но и атрактивни за зрителите.
Дъщерята на театралния режисьор Александър Морфов заявява, че в касовите заглавия няма нищо лошо - и че самата тя е фен както на артфилмите, така и на блокбъстърите.
"Аз лично харесвам както артфилми, които са трудногледаеми, така и Marvel. Нямам проблем с блокбъстърите и с тежкото арткино. Но в моите любими филми - на Вендерс, на София Копола - има една много приятна комбинация, един почерк на кино, което е направено с любов към зрителя", казва Морфова пред Webcafe.bg.
Неда посочва и различни примери - като филмите на Петър Вълчанов и Кристина Грозева, които не следват маниера на трагедиите в България.
"И там фигурира тежката реалност, но тя е по-скоро от комична гледна точка. Пепи Вълчанов и Кристина обичат комедиите и обичат абсурдите в живота. Мисля, че това е възход и дава на българските филми друго усещане", заявява още Морфова.
Целия ни разговор с режисьорката - с истории зад кулисите на "Те, вълните" и какви български филми иска да гледа по-често на голям екран - може да гледате тук: