Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Често се смеех на глас...": Критиките на Том Форд за "Домът на GUCCI"

Филмът на режисьора Ридли Скот "Домът на GUCCI", разказващ за някои от най-скандалните моменти на фамилията зад модния бранд, предизвиква разнопосочни реакции сред публика и критици.

Особено интересни обаче са мненията на хората, които са били част от истинската история на бранда. Един от тях е дизайнерът Том Форд.

"Филмът е... все още не съм сигурен какво точно е, но се чувствах сякаш съм преживял ураган, когато излязох от киното", пише Форд в есе за дигиталното издание Air Mail.

Есето започва с обяснението на дизайнера, че е "преживял" прожекция на филма, дълъг над 2 часа и половина. Макар да хвали някои елементи от "Домът на GUCCI" - като например изпълнението на Лейди Гага в ролята на Патриция Реджани, други моменти са го накарали да се смее или да се натъжи.

"Често се смеех на глас, но предполагаше ли се, че трябва да го правя?", пита дизайнерът.

Форд е едно от знаковите лица в историята на GUCCI в края на 90-те. Дизайнерът има основна роля в съживяването на бранда след оттеглянето на всички членове на фамилията Гучи от бизнеса и скандалите, съпровождащи това. Моделите на Форд, създадени в онзи период, са нещото, което отново издига GUCCI на висока позиция в модната сцена.

"Филмът конкурира сапунената опера "Династия" по отношение на изтънченост, но го прави с много по-голям бюджет", посочва хапливо дизайнерът в есето си.

Адам Драйвър и Лейди Гага като Маурицио Гучи и Патриция Реджани. Снимка: Форум Филм България
Адам Драйвър и Лейди Гага като Маурицио Гучи и Патриция Реджани.

Признава, че мнението му вероятно е предубедено, защото е познавал и работил заедно с истинския Маурицио Гучи - бившия директор на компанията, убит през 1995 г. и изигран във филма от Адам Драйвър. Ето защо за самия дизайнер е било трудно да раздели "реалността" от "лъскавата, много полирана сапунена опера", на която е станал свидетел в киното.

Той посочва, че е бил тъжен дни наред след прожекцията, както според него са се чувствали и другите хора, познавали Маурицио и съпругата му Патриция Реджани. Филмът разглежда и обстоятелствата около убийството на Маурицио, за което е обвинена неговата бивша съпруга.

За Форд е било трудно да види хумора в разказването на история, която в действителност е била "толкова кървава". Ето защо той критикува по-преувеличените, хумористични изпълнения в лентата.

"На моменти, когато Ал Пачино като Алдо Гучи и Джаред Лето като сина на Алдо Паоло Гучи бяха на екран, не бях напълно сигурен дали не гледам версия на историята, направена от Saturday Night Live", пише Форд, визирайки седмичното комедийно шоу.

Ал Пачино като Алдо Гучи. Снимка: Форум Филм България
Ал Пачино като Алдо Гучи.

Критиките на Форд за филма са свързани и с роли, които според него са били "разширени", за да привлекат определени звезди да участват. Според него във филма е имало сцени, които е трябвало да бъдат изрязани при монтажа, но са били оставени само за да позволят на "актьорите в главните роли да "играят".

Според Форд заради големия брой актьори и тяхната звездна сила, сценарият е написан така, че да работи в услуга именно на актьорския състав.

Форд обаче хвали изпълненията на Адам Драйвър, Салма Хайек, Джеръми Айрънс и Лейди Гага, която според него е "истинската звезда на филма".

Приемът за "Домът на GUCCI" определено е в категорията смесен като публиката по-скоро харесва филма, а професионалните критици не са особено въодушевени от него.

В сайта Rotten Tomatoes средното одобрение от критиците за лентата на Скот е 61%, а от публиката - 85%. В Metacritic положението е сходно - средна оценка 59 (от 100) от критиците и 8,5 от 10 от зрителите. В IMDb към момента филмът има оценка 7 от 10 от гласувалите за него зрители.

Вижте и нашето ревю за "Домът на GUCCI":

Най-четените