Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Голямото сливане на красотата и модата: L’Oréal вади 4 милиарда за Gucci, Balenciaga и Bottega

Френският гигант поема контрол върху разработването на аромати и козметика от луксозните модни марки Снимка: Getty Images
Френският гигант поема контрол върху разработването на аромати и козметика от луксозните модни марки

В света на модата се задава мащабна промяна. В неделя френските гиганти L'Oréal и Kering обявиха мащабна сделка, която има потенциал да преобрази модната индустрия през следващите десетилетия.

Най-големият козметичен концерн ще придобие бизнеса с луксозна козметика на Kering на цена от 4 милиарда евро.

Сделката означава, че L'Oréal ще сключи 50-годишни лицензионни споразумения върху правата за производство и разпространение на продукти на някои от най-емблематичните брандове в модата - Gucci, Bottega Veneta, Balenciaga, както и нишовите парфюми Creed.

"Обединявайки сили със световния лидер в козметиката, ще ускорим разработването на аромати и козметика за нашите основни модни къщи, което ще им позволи да постигнат мащаб в тази категория и да отключат огромния си дългосрочен потенциал", заяви новоназначеният главен изпълнителен директор на Kering Лука де Мео, който допреди няколко месеца бе начело на Renault Group.

Той има нелеката задача да укрепи разклатените позиции на Kering, в чието портфолио влизат още марки като Yves Saint Laurent и Alexander McQueen.

Очакванията са новата сделка да помогне за намаляване на нетния дълг на Kering, който в края на юни възлиза на 9,5 милиарда евро, в допълнение към 6 милиарда евро дългосрочни лизингови задължения.

Това е първият голям ход на Де Мео, откакто пое кормилото на Kering в края на лятото, заменяйки своя предшественик Франсоа-Анри Пино, чието семейство основава компанията през 60-те години на миналия век.

През 2023 г. Пино инициира придобиването на британската Creed за 3,5 милиарда евро с идеята да се намали зависимостта от Gucci, чиито приходи представляват над 40% от всички за групата.

Ходът обаче не изглежда успешен, като Kering отчете оперативна загуба от 60 милиона евро за първите шест месеца на тази година.

Не само че останалите брандове не отчитат растеж, но и Gucci започна да отчита намаляване на проходите си - 25% спад за последното тримесечие.

От гледна тока на L'Oréal споразумението ще затвърди лидерската позиция на компанията в света на козметиката.

"Радвам се да изградя този дългосрочен стратегически съюз с една от най-престижните, креативни и визионерски групи в света. Това партньорство ще затвърди допълнително позицията ни като компания номер 1 за луксозна козметика в света и ще ни позволи да изследваме нови пътища в уелнес индустрията", заяви главният изпълнителен директор на L'Oréal Никола Йеронимю.

По думите му Creed ще разшири представителството при нишовите парфюми, докато Gucci, Bottega Veneta и Balenciaga ще отворят нови възможности за растеж в луксозния сегмент. 

Никола Йеронимю и Роберта Армани Снимка: Getty Images
Никола Йеронимю и Роберта Армани

Това не е първият път, при който L'Oréal и Kering работят заедно. През 2008 г. по сходен начин козметичният гигант пробива лиценз за парфюмите и козметиката на Yves Saint Laurent.

Сега обаче споразумението е далеч по-мащабно и включва цялото портфолио на Kering в този бранш. Двата холдинга също така ще създадат съвместно предприятие с 50/50 дялово участие за разработки в областта на уелнеса и дълголетието.

Обявената продажба подлежи на регулаторно одобрение във Франция и при положение, че се осъществи, плащането се очаква да бъде през първата половина на 2026 г.

Самата сделка би трябвало да влезе в сила през 2028 г., когато изтича сегашният договор на Kering за Gucci с американската компания Coty.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените