Потребители ще могат да обжалват, ако Facebook им изтрие публикация

Facebook решава да даде право на потребителите да "обжалват", ако тяхна публикация бъде премахната като съдържаща неприлични или насилствени елементи, предава АФП.

"За първи път ние ви даваме правото да обжалвате нашите решения за постовете, така че да поискате второ мнение, ако мислите, че сме допуснали грешка", обяснява Шиобхан Кумиски, ръководителка на отдела по премахване на постове във Facebook.

Очаква се механизмът за обжалване на изтрита от админите на Facebook публикация да влезе в сила тази година. В началото той ще засегне голотата, секса, призивите към омраза или подбуждане на насилие.

Досега потребителите можеха да обжалват изтриването на профили или на страници, но не и на отделни постове. Въвеждането на възможност за обжалване за конкретни публикации ще бъде от полза, тъй като често неща биват маркирани като нецензурни или неотговарящи на критериите на Facebook, без да се гледа контекста към тях.

В средата на март от компанията признаха, че е допусната грешка с временното цензуриране на реклама, включваща картината на Йожен Дьолакроа "Свободата води народа", изобразяваща жена с голи гърди и развято френско знаме.

Социалната мрежа също така беше подложена на множество критики заради изтриването на профила на потребител, публикувал снимка на картината "Произходът на света" на Гюстав Курбе, на която в близък план се вижда женски полов орган.

Вчера Facebook обяви, че през първото тримесечие на тази година са предприети мерки срещу 1,9 милиона публикации, свързани с терористични организации. В повечето случаи мерките се изразяват в заличаване на съдържанието. Това е с два пъти повече от същия период за миналата година.

В социалната мрежа вече може да се види списък с правила кои постове са позволени в социалната мрежа и кои не.

Документът с правилата ще внесе яснота по въпросите, пораждащи объркване у потребителите за това кое е позволено и кое не да се публикува в мрежата, каза Моника Бикърт, вицепрезидент на компанията, отговарящ за продуктовата политика и борбата с тероризма.

Facebook също така планира и серия от публични форуми през май и април в различни страни, за да провери какви са резултатите от оповестените правила, каза Мери Де Брий, ръководител на отдела на компанията по политиката на съдържанието.

Новините

Най-четените