Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 интригуващи заглавия от програмата на "София Филм Фест"

"Жените наистина плачат"
Българската лента, която беше представена на Фестивала в Кан, разказва за живота на 5 жени. На вид те изглеждат като средностатистическите жени у нас, които проучванията цитират, но, запознавайки се с историите на героините, разбираме, че всяка от тях крие неудобна за обществото тайна.
И не им е никак лесно да живеят в мир със себе си и да преглъщат предразсъдъците на околните на фона на отхвърлената Истанбулска конвенция в България и все по-ширещите се обвинения срещу "джендър идеологията". Снимка: София Филм Фест
"Жените наистина плачат"

Българската лента, която беше представена на Фестивала в Кан, разказва за живота на 5 жени. На вид те изглеждат като средностатистическите жени у нас, които проучванията цитират, но, запознавайки се с историите на героините, разбираме, че всяка от тях крие неудобна за обществото тайна.

И не им е никак лесно да живеят в мир със себе си и да преглъщат предразсъдъците на околните на фона на отхвърлената Истанбулска конвенция в България и все по-ширещите се обвинения срещу "джендър идеологията".
"Човекът, който продаде кожата си"
Историята на режисьорката Каутер Бен Хания ни запознава с млад, чувствителен и импулсивен сириец, който пътува из Европа.
За да избяга от войната и да живее с любовта на живота си, той се съгласява един от най-ярките модерни художници да татуира гърба му. Превръщайки тялото си в престижно произведение на изкуството, емигрантът открива, че решението му може да означава всичко друго, но не и свобода. Снимка: София Филм Фест
"Човекът, който продаде кожата си"

Историята на режисьорката Каутер Бен Хания ни запознава с млад, чувствителен и импулсивен сириец, който пътува из Европа.

За да избяга от войната и да живее с любовта на живота си, той се съгласява един от най-ярките модерни художници да татуира гърба му. Превръщайки тялото си в престижно произведение на изкуството, емигрантът открива, че решението му може да означава всичко друго, но не и свобода.
"Имението"
Историята на режисьора и сценариста Кристи Пую показва колко разгорещени и в същото време - забавни, могат да бъда дискусиите между хора с големи културни различия. Напрежението в "Имението" се поражда между аристократичен земевладелец, политик, млада графиня, генерал и неговата съпруга, които решават да прекарат заедно коледните празници в отдалечена къща.
Планирали са салонни игри, обилни трапези и веселие, но всичко това остава на заден план, когато се хванат за теми, по които всеки от тях има мнение и става особено чувствителен, когато другите не се съгласят с него. Снимка: София Филм Фест
"Имението"

Историята на режисьора и сценариста Кристи Пую показва колко разгорещени и в същото време - забавни, могат да бъда дискусиите между хора с големи културни различия. Напрежението в "Имението" се поражда между аристократичен земевладелец, политик, млада графиня, генерал и неговата съпруга, които решават да прекарат заедно коледните празници в отдалечена къща.

Планирали са салонни игри, обилни трапези и веселие, но всичко това остава на заден план, когато се хванат за теми, по които всеки от тях има мнение и става особено чувствителен, когато другите не се съгласят с него.
"Брайтън 4"
История проследява живота на бившия шампион по борба Кахи, чиято преданост към семейството го провокира да напусне родния си дом в Тбилиси, Грузия и да се премести в Брайтън Бийч, Бруклин при сина си Сосо. Очаква го обаче голяма изненада.
Сосо не учи медицина, както е казвал на баща си, и не живее в общежитие, а в занемарен пансион заедно с група грузински емигранти. Той е принуден да работи като носач за местен мафиот, за да изплати комарджийския си дълг към него. В трудното положение Кахи се заема да помогне на сина си, което го поставя в комични, но и крайно драматични ситуации. Снимка: София Филм Фест
"Брайтън 4"

История проследява живота на бившия шампион по борба Кахи, чиято преданост към семейството го провокира да напусне родния си дом в Тбилиси, Грузия и да се премести в Брайтън Бийч, Бруклин при сина си Сосо. Очаква го обаче голяма изненада.

Сосо не учи медицина, както е казвал на баща си, и не живее в общежитие, а в занемарен пансион заедно с група грузински емигранти. Той е принуден да работи като носач за местен мафиот, за да изплати комарджийския си дълг към него. В трудното положение Кахи се заема да помогне на сина си, което го поставя в комични, но и крайно драматични ситуации.
"Буена Виста Сошъл Клуб"
Документалната сага на режисьора Вим Вендерс насочва прожектора към кубинския музикален феномен "Буена Виста Сошъл Клуб", чиято история не е просто обикновен разказ за пътя към успеха на талантливи музиканти, а и романтичен поглед към Хавана, потънала в бедност, но и в ритмите на красивата латиноамериканска музика. Снимка: София Филм Фест
"Буена Виста Сошъл Клуб"

Документалната сага на режисьора Вим Вендерс насочва прожектора към кубинския музикален феномен "Буена Виста Сошъл Клуб", чиято история не е просто обикновен разказ за пътя към успеха на талантливи музиканти, а и романтичен поглед към Хавана, потънала в бедност, но и в ритмите на красивата латиноамериканска музика.
"Ловци на трюфели"
Дълбоко в горите на Пиемонт, Италия, група 70-80-годишни мъже се занимават с търсенето на изключително редките и скъпи бели трюфели, които, въпреки усилията на съвременните технологии, остават неподвластни на опитите за култивиране. В занаята обаче мъжете се ръководят от традициите на предишните поколения и дават урок на младите, които вярват, че всеки проблем може да се реши с мобилни приложения и интернет. Снимка: София Филм Фест
"Ловци на трюфели"

Дълбоко в горите на Пиемонт, Италия, група 70-80-годишни мъже се занимават с търсенето на изключително редките и скъпи бели трюфели, които, въпреки усилията на съвременните технологии, остават неподвластни на опитите за култивиране. В занаята обаче мъжете се ръководят от традициите на предишните поколения и дават урок на младите, които вярват, че всеки проблем може да се реши с мобилни приложения и интернет.
"Дау.Наташа"
Филмът на режисьора Иля Хржановски отваря вратите на таен съветски институт, в който работят две жени - Олга и Наташа. Те са в сърцето на системата, представена само от абревиатура ДАУ и посещавана от учени и чужденци, сред които е и Люк Биге - мъж, с когото Нашата започва тайна връзка.
Любовта ѝ към французина обаче не е изпълнена само с "нежните преживявания", за каквито си мечтае, тъй като ДАУ е малък тоталитарен затвор, в който чувствата и мислите на хората са ограничени до определени рамки. Снимка: София Филм Фест
"Дау.Наташа"

Филмът на режисьора Иля Хржановски отваря вратите на таен съветски институт, в който работят две жени - Олга и Наташа. Те са в сърцето на системата, представена само от абревиатура ДАУ и посещавана от учени и чужденци, сред които е и Люк Биге - мъж, с когото Нашата започва тайна връзка.

Любовта ѝ към французина обаче не е изпълнена само с "нежните преживявания", за каквито си мечтае, тъй като ДАУ е малък тоталитарен затвор, в който чувствата и мислите на хората са ограничени до определени рамки.
"В настроение за любов"
Номинираната със "Златна палма" лента на Уанг Кар-вай разказва историята на главния редактор на местен ежедневник Чоу и неговата съпруга, които решават да се преместят в ново жилище, за да са по-близо до шанхайската общност.
В новия квартал Чоу се среща и с нови хора, а една от тях е красивата Лиджън - млада жена, която също се е нанесла наскоро със съпруга си. Двамата веднага стават приятели и се чувстват удобно в компанията си, докато не разбират, че техните половинки въртят любовна връзка зад гърба им. Снимка: София Филм Фест
"В настроение за любов"

Номинираната със "Златна палма" лента на Уанг Кар-вай разказва историята на главния редактор на местен ежедневник Чоу и неговата съпруга, които решават да се преместят в ново жилище, за да са по-близо до шанхайската общност.

В новия квартал Чоу се среща и с нови хора, а една от тях е красивата Лиджън - млада жена, която също се е нанесла наскоро със съпруга си. Двамата веднага стават приятели и се чувстват удобно в компанията си, докато не разбират, че техните половинки въртят любовна връзка зад гърба им.
"Дневна красавица"
Севрин (Катрин Деньов) е млада красива жена, която никога не е имала физически отношения със съпруга си. Тя прави секс само във фантазиите си, докато не разбира, че може да работи като проститутка в публичен дом, и да пренесе тайните си плътски желания в реалността. Но планът ѝ да спи с непознати мъже през деня, а вечер да се прибира при съпруга си, не се нарежда точно както се е надявала. Снимка: София Филм Фест
"Дневна красавица"

Севрин (Катрин Деньов) е млада красива жена, която никога не е имала физически отношения със съпруга си. Тя прави секс само във фантазиите си, докато не разбира, че може да работи като проститутка в публичен дом, и да пренесе тайните си плътски желания в реалността. Но планът ѝ да спи с непознати мъже през деня, а вечер да се прибира при съпруга си, не се нарежда точно както се е надявала.
"Сибир"
Уилям Дефо влиза в ролята на странник, който решава да избяга от цивилизования свят и да прекара остатъка от живота си в самота. Той е убеден, че изолацията ще му донесе утеха, но се оказва, че демоните му ще го преследват, където и да отиде, дори и в Сибир. Чрез сънищата, спомените и редките срещи с хора, които не говорят неговия език, героят на Дефо се убеждава, че човек не може да избяга от миналото си. Снимка: София Филм Фест
"Сибир"

Уилям Дефо влиза в ролята на странник, който решава да избяга от цивилизования свят и да прекара остатъка от живота си в самота. Той е убеден, че изолацията ще му донесе утеха, но се оказва, че демоните му ще го преследват, където и да отиде, дори и в Сибир. Чрез сънищата, спомените и редките срещи с хора, които не говорят неговия език, героят на Дефо се убеждава, че човек не може да избяга от миналото си.

Превръща се в традиция, когато си говорим за кино, да си говорим и за пандемията от COVID-19, но положителните проби за вируса растат и не ни остава много какво да направим, освен да спазваме противоепидемичните мерки и да стискаме палци, че кината ще останат отворени възможно най-дълго.

Защото независимо колко е удобен мекият диван вкъщи, магията на седмото изкуство се попива най-качествено в киносалона.

При придържане към здравните разпоредби - 50% от капацитета на салона, носене на маски и спазване на социална дистанция, този месец се открива есенното издание на "София Филм Фест".

С мотото "Срещни киното" програмата събира най-доброто от европейското класическо и съвременно кино, представено на фестивалите в Кан, Венеция и Берлин. 

Прожекциите започват от 14 септември и приключват на 30 септември и макар да се намираме в период на ограничения, фестивалът предлага щедро разнообразие от филми.

След разлистването на програмата подбрахме 10 от заглавията, които според нас определено си струват гледането на голям екран, а кои са те може да разберете от галерията горе. 

Най-четените