Осем гафа, които направиха тези филми гениални

Филмовите гафове са кошмарът на всеки кино създател.

Всеки от нас се е забавлявал на неща като самолетите, които се виждат в небето на "Троя", или пък на тайните бележки в "Титаник", които мистериозно сменят цвета си.

Но все пак такива грешки се случват - никой режисьор не може да контролира абсолютно всичко.

Това важи с пълна сила, когато става въпрос за динамичен и изморителен процес като създаването на един филм. Понякога отстраняването на гафовете отнема средства и време и не една и две премиери са отложени във времето, докато бъдат изчистени пропуските.

Но има и филми, които не страдат от грешките, допуснати по време на снимки. Напротив, стечението на обстоятелствата и случайността са си свършили перфектно работата и вместо да развалят сюжета, те са го направили само по-завладяващ.

И в момента никой не може да си представи "Кръстникът" или "Джанго без окови" по друг начин и с други, променени сцени. Заекващият Лука Брази, смутен от великия Кръстник, както и окървавения Лео ди Каприо за зрителя си остават незабравими.

Така че в галерията ще видите осем филма, които стават завършени шедьоври, именно заради гафовете в тях.

#1 e-mil 21.09.2019 в 19:07:10

Е, айде сега - смешни преувеличения! Няма как 1-2 сцени да направят целия филм гениален. * * * "Челюсти... той има намерението да показва акулата почти непрекъснато." Чак непрекъснато няма как да е искал. * * * "Кръстникът... Лени Монтана, който е избран за ролята на Лука Брази, е световен шампион по борба..." Не е бил борец, а кечист (което си е шоу, а не борба). Затова пък е бил истинска мутра - бияч в мафията, което в случая с този филм е много по-интересно. * * * "Последното изкушение на Христос... Режисьорът... продължава с останалите снимки, но член от екипа му съобщава лоши новини. Той казва, че един от помощниците на Скорсезе без да иска е отворил кутията с филмова лента... Е, Скорсезе е очарован от неволния ефект..." Глупости! И как е бил очарован на терен преди да види проявявената лента? Явно не сте гледали филма. Отварянето на кутията щеше да освети филма само от единия край, като осветяването щеше постепенно да намалява в посока другия край. И щеше да е върху цялата дължина на кадъра (с изключение на последните метри, които щяха да са по-осветени). А тук дефектите навлизат постепенно, после са многоцветни и по цялата площ на кадъра. Въобще нямат характер на лента осветена в кутия. На всичкото отгоре Скорсезе казва съвсем друго - че камерата е дала дефект и са го разбрали чак при проявяването на филма.

Новините

Най-четените