Филмът, който ще излезе след 100 години

Ако нямате конкретни планове за 18 ноември 2115 г., може да си отбележите една определено интересна кинопрожекция, която ще се състои на този ден.

Тогава е насрочена премиерата на филма на Джон Малкович и Робърт Родригес, който ще бъде скрит от публиката в следващите 100 години. Това, както авторите му отбелязват, означава, че никой от нас няма да може да го гледа.

Лентата със заглавие „100 години: Филмът, който никога няма да гледате" всъщност е част от рекламна кампания за коняка „Луи XIII", изключително луксозна напитка, отлежаваща в продължение на 100 години.

Холивудските знаменитости Малкович и Родригес са наети да направят филмов проект, отразяващ именно тази философия, но в областта на изкуството: създаването на нещо, на което никой от твоето време няма да може да се наслади.

Робърт Родригес е режисьор на филма, а Джон Малкович е в ролята на сценарист и главен актьор. Филмът им е заключен в специален сейф, който автоматично ще се отвори на 18 ноември 2115 г. и тогава предварително подбрана аудитория ще може веднага да го изгледа.

Билети за събитието вече са раздадени на 1000 „влиятелни личности" с покана за техните наследници.

Разпространените три тийзъра на филма дават известна представа за „100 години: Филмът, който никога няма да гледате", макар че кадри от тях не са използвани във финалния монтаж.

Кратките клипове представят три варианта на възможно бъдеще, в което филмът най-сетне ще бъде отключен: в първия светът е „завладян" от природата, във втория извънземни са кацнали и са направили живота още по-технологичен, а в третия контрола над земята са поели „хуманоидни роботи".

Но за какво става въпрос в самия филм?

Подробности за сюжета липсват и е ясно само, че Малкович е изучавал как футуризмът и научната фантастика отпреди 100 години са си представяли днешния ден. „Някои от прогнозите са необичайно точни, но естествено повечето неща са невъобразими. И мисля, че точно такова е бъдещето за повечето от нас", казва той.

Макар целият проект да е един огромен маркетингов трик, той представлява и интригуваща концепция, която повдига някои въпроси за смисъла на изкуството и за стойността на киното.

И най-вероятно ще успее да събуди интереса на онези, които могат да си позволят бутилка коняк за 3000 долара.

#1 drkskwlkr 23.11.2015 в 19:35:30

Интересно на какъв носител е запаметен филмът и дали ще има технологична възможност да се разчете след 100 години...

Новините

Най-четените