Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Порно и неон

Кан представи сексуалните кино провокации от Гаспар Ное и Никълъс Виндинг Рефн
Плакат за "Love" на Гаспар Ное
Плакат за "Love" на Гаспар Ное
Плакат за "Love" на Гаспар Ное
"The Neon Demon" на Никълас Виндинг Рефн
"The Neon Demon" на Никълас Виндинг Рефн

"Love" на Гаспар Ное и "The Neon Demon" на Никълас Виндинг Рефн преминаха през фестивала в Кан (13-24 май) и наситиха атмосферата на Лазурния бряг с възбуждащото очарование на сексуалния фетиш и визуалната провокация.

Първия филм проникна там като официална премиера, а вторият - като още незавършен проект в търсене на най-качествената дистрибуция.

И двата се очертават като екстремно интригуващи произведения, посветени на карналните крайности.

"Love" е 3D сексуална одисея в интимния свят на момче и две момичета, слети и разкъсвани от страстта помежду си.

Филмът съдържа откровени порнографски епизоди, решени в маниерния еротомански стил на Гаспар Ное и може да бъде определен като "най-естетския филм за тройка, правен някога".

"The Neon Demon" е вдъхновен от злокобната история на "Кървавата унгарска графиня" Ержебет (Елизабет) Батори (1560-та -1614-та), убила и измъчвала стотици хора преди да бъде заловена.

Най-чудовищната легенда е за ваните с кръв от девственици, които тя взимала, за да запази младостта си.

Рефн поставя фетишизацията на здравото, енергично и съблазнително женско тяло в съвременния контекст на елитното моделство.

Изящната Джеси (Eл Фанинг) се мести в Лос Анджелис за да преследва фешън кариера. Под неоновото осветление на желания успех я дебнат хищни фанатизирани жени, желаещи да погълнат младостта и красотата и.

"Love" и "The Neon Demon" обещават тревожни трактовки на нагона и глада за плът.

Френско-аржентинският пакостник Гаспар Ное има навика да шокира неподготвените аудитории.

Преди години той накара десетки зрители - пак на фестивала в Кан - да избягат объркани и възмутени от прожекцията на бруталния му експеримент с формата и съдържанието "Необратимо".

Сюрреалистичният кошмар с Моника Белучи и Венсан Касел предлага извратена история за отмъщение, разказана наобратно.

А една 15-минутна сцена със свирепо изнасилване остана завинаги в най-мрачните кътчета на колективното киноманско съзнание.

Николас Виндниг Рефн е друг виден и рафиниран европейски провокатор, изследовател на проблемите на мъжеството, вкоренил стила си в арт авангарда на съвременното независимо кино с медитации върху насилието като "Vallhala Rising", "Бронсън", "Drive" и "Само Бог прощава".

Ное и Рефн са безкомпромистни визионери и стилизатори на трансгресията.

Техните безмилостни, свирепи филми могат да се разглеждат като огромен среден пръст в лицата на семейните аудитории и масовата публика.

Авторският им подход зачерква всяко съобразяване с евентуалната реакция на зрителите от картинката.

Преди няколко години Ное се опита да разшири границите на кино езика с тричасовия си експериментален епос "Enter the Void" - филм, разказан от гледната точка на дух, реещ се над потопеният в неонов разврат японкси мегаполис Токио.

Рефн също обжава сюрреалистичната естетика на неона, играе маниерно със светлосянката и не оставя никакви заблуди относно намеренията си да засити сетивата ви с оправдана претенция.

Сега и двамата агресивно разкрачват темата за секса.

"Любовта" на Ное и "Неоновият демон" на Рефн са задължителните филмови отбивки от скучната комерсиална магистрала, суха и предвидима, проектирана спрямо отчайващо безинтересното небце на монолитен блок кино потребители.

Техните вкусови рецептори не са адаптирани към традицията на филмовия шок, попила плътно в развратените фантазии на Рефн и Ное.

Но сексът като тема притежава невероятно силна гравитация, а двете заглавия гарантирано ще привлекат много хора извън традиционните нишови арт аудитории в Европа, Ню Йорк и Ел Ей.

Перверзната природа на "Love" и "Neon Demon" със сигурност ще се промъкне и в колотирния, палав културен пейзаж на Япония и Южна Корея.

Двата филма имат огромен потенциал, който расте с разгръщането на рекламните им кампании. Иконографията на "Love" и "The Neon Demon", разпиляна в постери, снимки и един (засега) клип, масажира най-ерогенната зона в киноманското тяло - мозъка.

Останалите органи ще се включат при влизането на целите филми в кината.

 

Най-четените