Няма много режисьори, чийто стил да е толкова отличим, че дори да съществува прилагателно, което да го описва.
Подобно на определението "кафкиански" обаче, в англоезичния жаргон е навлязло подобно понятие и за Дейвид Финчър: Fincher-esque.
Ако сте гледали поне три негови филма, знаете какво означава това: мрачни теми и абсолютна визуална педантичност, брилянтни сценарии и автентични, сложни отношения между персонажите.
Няма да е пресилено, ако кажем, че и заради тези неща Финчър е едно от най-големите имена в киното на нашето време.
След недотам успешния си дебют "Пришълецът 3" той все пак успява да постигне онова, към което се стремят всички големи в киното - публиката да има определени очаквания от теб всеки път, когато работиш по нов проект.
"Когато снимаш филм като "Не казвай сбогом" (по-добре познат като Gone Girl - бел. ред.), не е лошо, че хората са гледали "Седем" и знаят, че нещата могат сериозно да излязат от релси. Можеш да си играеш с очакванията на хората. Твоя отговорност е да си даваш сметка за това и да го използваш в своя полза, вместо просто да се пускаш по течението на историята, която се опитваш да разкажеш", казва по този повод Финчър в интервю за IndieWire.
Ето защо решихме да се разходим през неговата филмография, докато чакаме с нетърпение да излезе и първият му игрален филм от 2014 г. насам. Името му е "Манк" и ще разказва историята на сценариста Херман Дж. Манкевич и битките му с режисьора Орсън Уелс за сценария на "Гражданинът Кейн".
От "Пришълецът 3" през "Седем", "Зодиак" и "Боен клуб", та чак до "Социалната мрежа" и "Не казвай сбогом" (или Gone Girl, понеже ние така го познаваме) - припомняме си защо е щастие, че сме съвременници на неговото кино.
Вижте филмите в нашата галерия.