Как рекламираш глобален бранд на всички пазари

Ако имаше „Стани богат" за маркетолози, сред въпросите сигурно щяха да са:

- Как се прави маркетингова стратегия, която да е успешна навсякъде по света?
- Какво различава добрата реклама днес от добрата реклама преди 20 години?
- Могат ли новите технологии да са в основата на дългосрочна рекламна стратегия?

Правилните отговори все още са въпрос на опипване на почвата за много от работещите в сферата на маркетинга и реклaмата. Ние обаче се срещнахме с човек, който има достатъчно опит, за да може поне да загатне отговорите.

От 20 години Марко Едфелт създава успешни рекламни кампании, които се разпростират из цял свят.

Той е главен изпълнителен директор на Satumaa Family Business, агенцията, която играе главна роля в изграждането на ключови проекти за Absolut Vodka, GEOX, Carlsberg, Electrolux, Kahlua, L’Orеal Nordic, Malibu и много други. Той посети София, за да участва във фестивала Absolut Creative Space, промотиращ устойчивата креативност.

На снимката си в Twitter Марко е стилно костюмиран, леко брадясъл скандивец. Когато пристига за интервюто, го виждаме какъвто е - висок, здрав, с множество татуировки и приятно усмихнат. Освен работата си, обича и бързи коли, мотори и яхти и често пише за тях в блога my3000miles.com.

В едночасова лекция, започнала веднага след интервюто ни с него, Едфелт сподели 14-годишната си работа за най-големия си клиент - Absolut.

Марко е един от онези хора в бранша, които са силно ориентирани към продажбите. Когато компанията му се захваща с новия клиент, Absolut вече е известен с находчивите си криейтиви, но това се оказва недостатъчно. Първият проблем, с който се сблъсква екипът на Марко, е голямата разлика между процента хора, които познават бранда (85%) и тези, които реално забелязват бутилката в супермаркета (35%).

За да промени това, екипът на Марко започва работа на няколко фронта. Основният е самата бутилка. През годините те често пускат лимитирани серии на Absolut, тази от миналата година дори е продукт на гения на Анди Уорхол. Нещо повече, през 2012 г. те пускат 4 млн. бутилки от серията Absolut Unique, като всяка една от тях изглежда напълно различно.

"Хората в супермаркета не избираха от различни марки водка, а от различни бутилки Absolut. Нещо повече, те разбират, че държат нещо уникално, снимат го, показват го на приятели, пазят бутилката," отчита той по време на лекцията си.

С него разговаряме за ценностната система в рекламата и маркетинга днес, динамиката на технологичните трендове, достъпът до потребителите и предизвикателствата пред изграждането на стратегия, която да бъде приложена на международно ниво.

Какво отговори той - вижте в интервюто.

Новините

Най-четените