Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Забраниха реклама на Gucci заради слаботелесен модел

Кадърът от рекламно видео на Gucci, на което се вижда как танцува слаботелесен модел, е "безотговорен", според британския регуалтор
Кадърът от рекламно видео на Gucci, на което се вижда как танцува слаботелесен модел, е "безотговорен", според британския регуалтор

Суперслаб модел на Gucci разбуни духовете във Великобритания.

Една от жените, които участват в рекламно видео на италианския моден гигант, е заснета как танцува пред цветна стена с флорални мотиви. Тя е облечена с рокля на геометрични фигури:

В сряда британският регулаторен орган, отговорен за рекламните стандарти (Advertising Standards Authority) постанови, че реклманото видео на модната марка е "безотговорно", защото моделът изглежда "нездравословно слаб".

Постановлението отново повдигна темата за твърде слабите модели, толкова обичани от модната индустрия (дори сякаш в последно време още по-търсени, напук на обществения натиск).

От регулатора твърдят, че начинът, по който е заснета жената, удължава тяло й и подчертава талията, така че тя изглежда твърде малка. Според тяхното становище печалното изражение и тъмният грим, особено около очите, я правят да изглежда мършава.

Заявява се, че "обидният" облик на модела, който се появява във видео, качено в уебсайта на The Times of London през декември, не бива да се показва отново по този начин.

Точният кадър вече е премахнат от видеото в официалния канал на Gucci в You Tube, но моделът продължава да се появява в рекламата, режисирана от Глен Лъчфорд, макар и под друг ъгъл:

Всъщност всички модели, танцуващи под звуците на кавър на песента на Joy Division She Lost Control са доста слаботелесни.

Италианската модна марка от своя страна защити рекламата, заявявайки че кадърът е бил просто част от видео, които показва парти с танци и че таргетът е по-възрастна и по-изискана публика, а не млади хора.

Никъде в рекламата не се виждат кости или стави, заявяват още от Gucci и подчертават, че всичките модели са слаби.

Oт Gucci смятат още, че "в известен смисъл преценката дали някои модел изглежда нездравословно слаб е субективна".

Решението на регулатора идва след дългия дебат, протичащ от двете стани на Атлантика за прекалено слабите модели, които пораждат нездрави представи за женското тяло, което може да доведе до болести и психически разстройства.

Според много критици именно модните къщи са виновни за опасното поведение сред младежите, които, идеализирайки хипертънките модели, могат да развият психически болести и хранителни разстройства.

Миналата година Франция гласува мерки, които забраняват на модните агенции да наемат на работа твърде слаби модели. Според закона моделите се нуждаят от медицински сертификат, за да се прецени дали те стават за работа, а работодателите ще бъдат затваряни или глобявани 75 000 или 85 00 евро при нарушение на правилата.

Мерките целят основно да бъдат предпазени младите модели и манекени от натиска, отправян им от модната индустрия да бъдат крайно слаби.

Тогава много модни къщи разкритикуваха закона, заявявайки, че е грешно да се свързва тънката талия на моделите с анорексията, без да се взема под предвид целият спектър от симптоми, които придружават заболяването.

"Много е сериозно, когато се бърка анорексията със слабите модели", заяви тогава пред APF Изабел Сейнт-Феликс, председател на Националното сдружение на модните агенции.

Междувременно The New York Times припомня, че миналата година, британският регулаторен орган се произнесе и срещу реклама на Yves Saint Laurent, за която отново се твърдеше, че моделът изглеждал нездравословно тънък.

   

Най-четените