Турнетата на 2011

2011 се оказа гръмка година за завръщането на концертния бизнес, включително поставяйки нов световен рекорд за най-печелившо и най-посещавано турне на всички времена - 360 на U2, коментира billboard.com.

Освен това списъкът Top 25 Tours включва различни жанрове и поколения - от кънтри звезди до класически рокери, и, разбира се, няколко поп диви.

Общият приход от турнето 360 на U2, включващ 44 концерта, е $293,281,487, a общият брой посетители - 2,887,972.

Успехът на 360 е в по-голяма степен потвърждение за глобалната популярност на бандата, както и за уникалната 360-градусова сцена, довела до увеличение на броя зрители с около 15%-20%, отколкото за цените на билетите, най-евтините от които са били само $30, а най-скъпите не са надминавали $250.

Стартирането на най-скъпото и мащабно турне в историята с огромен капацитет в условия на несигурна глобална икономика бе меко казано амбициозно решение. С тази сценография на 360, U2 рискуваха да изглеждат смешни, ако свирят при недостатъчно пълни стадиони. U2 обаче поставиха рекорд, който вероятно никога няма да бъде надминат.

В класацията на Billboard следват турнетата на Bon Jovi (66 концерта, $192,947,951 приходи, 1,851,385 посетители), Take That (29 концерта, $185,175,360 приходи, 1,806,473 посетители), Роджър Уотърс (92 концерта, $149,904,965 приходи, 1,362,993 посетители, Тейлър Суифт (87 концерта, $97,368,416 приходи, 1,356,720 посетители).

В първата десетка влизат още турнетата на кънтри звездата Кени Чесни, аренби изпълнителя Ъшър, поп дивата Лейди Гага, цигуларят и диригент Андре Рийо и Шаде, която пя и у нас.

Турнето на Iron Maiden е на 20-о място - след това на Бритни Спиърс и преди Кайли Миноуг.

Новините

Най-четените