Тениската като култ

Виждали сте ги навсякъде - в градския транспорт, в бара, в парка, на снимките от фестивала "Гластънбъри", на гърба на хора между 10 и 70-годишна възраст. Тениските на Ramones се превърнаха в култ, в повсеместната дреха, която вече се свързва с всичко друго, но не и с музиката на една от най-известните пънк банди на Америка.

Мнозина от онези, които носят тениски на Ramones, не са чували и една тяхна песен. Добре, де, може и да знаят "Blitzkrieg Bop" (която в момента се използва в телевизионна обява за електроуреди), пише "Индипендънт".

Хората на една определена възраст вероятно гледат на това като на предателство към наследството на Ramones, но какво значение има това? В края на краищата, да обвиниш 10-годишно дете в липса на пънк автентичност е някак нечестно. След като се превърна в стандартна дреха в световния стрийт стайл, може би тениската живее нов странен живот.

"Всеки вид тениска на банда потъва в небитието или надхвърля първоначалния си замисъл", казва Джош Симс, който е автор на книгата "100 идеи, които промениха уличния стил".

Независимо от музиката, тениските на Ramones просто изглеждат добре. Логото и дизайнът явно са дело на талантлив човек - Артуро Вега. Именно той решава да съчетае президентския печат на САЩ с на-американската банда по онова време.

Маслиновата клонка става клон на ябълка, стрелките става бейзболна бухалка, буквите в печата са променени. В H&M тениска на Ramones струва 7 паунда и на нея са изписани имената от оригиналния състав на групата: Johnny, Joey, Dee Dee и Tommy. Всички те са мъртви, но всъщност продължават да живеят върху гърдите на хора, които не знаят непременно имената им.

Случаят с Ramones не е уникален - H&M продава и други тениски с метъл банди на хора, които не слушат такава музика. Доказано е, че поп и рок звездите продават много повече тениски от RnB и хип-хоп артистите, например.

"Ако погледнете публиката, 90 процента от хората на рок концерт са облечени с тениска на банда и са склонни да си купят някоя от самия концерт", казва Джъстин Смит, който е директор на компанията за мърчандайз "Kontraband".

Най-много се продават тениски от турнета - такива с дати на концерти на гърба. Хората искат да демонстрират, че са посетили голямо шоу. Преди години не беше прието да носиш тениска на група от определен жанр и да се кефиш на друг стил в рока, например. Днес нещата са различни.

Тениските на Misfits са доста популярни, въпреки че бандата не е супер голямо име.

Съпругата на Джони от Ramones - Линда, в интервю от 2008 г. казва, че той искал да бъде част от "най-голямата група в света". И ако това признание се измерва с продажби на тениски, може би желанието му се е сбъднало.

Новините

Най-четените