Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бруталното унижение, с което започна кариерата на Дуа Липа

Танцът "Острилка за моливи", който се превърна в меме Снимка: Getty Images
Танцът "Острилка за моливи", който се превърна в меме

Дуа Липа признава, че ако има суперсили, тя със сигурност ще ги използва, за да превземе света.

Тя е родена в Лондон, но родителите ѝ са от Косово и Албания и още като гимназистка ѝ се налага да остане сама в британската столица, за да преследва музикалната си кариера. И едвам убеждава майка си и баща си да ѝ позволят да се откъсне от тях на такава ранна възраст.

В момента певицата е сред най-горещите имена и то вече не само в музиката, а и в киното след участията ѝ в "Барби" и шпионския "Аргайл".

Кариерата ѝ обаче прохожда с едно сериозно унижение, което води и до редица мемета с Дуа Липа.

През 2017 г. изпълнителката набира все повече популярност, но не и без засечки.

В тази година тя има шанса да изпълни някои от най-нашумелите си парчета на концерт на открито. Когато започва хитът ѝ "New Rules", Липа, облечена в много къс черен топ и широк оранжев анцуг, започва да танцува с ханша и краката си, докато торът ѝ остава неподвижен.

Движенията ѝ веднага са наречени в интернет "Острилка за моливи". Певицата не е чак толкова известна тогава и докато гледат скованите ѝ чупки в ханша, мнозина се чудят кой въобще я е пуснал на сцената.

"Беше болезнено, защото най-накрая правех това, което обичах", обяснява през януари тази година Дуа Липа пред списание Rolling Stone. "Спечелих "Грами" за дебют, а всички казваха, че не го заслужавам и нямам сценично присъствие", припомня си още тя.

Снимка: Getty Images

Липа е толкова обидена от коментарите, че за известно време напуска социалните мрежи начело с Twitter, за да не чете коментари за танца си.

Тя уточнява, че тогава е в ранните си 20 години и още расте и търси себе си като изпълнител. "Най-щастлива съм, когато пиша и изпълнявам музика, а всички разпердушинваха музиката, върху която работех", оплаква се певицата.

Дуа казва още, че "бруталното унижение", както го нарича, причинено от танца "Острилка за моливи", продължило цели две години.

През това време ѝ е трудно да се отпусне и да танцува отново, докато пее парчетата си. Чак когато през 2019 г. излиза новият ѝ албум Don't Start Now, Липа решава, че е време да загърби притесненията си, да спре да ѝ пука какво мислят критиците ѝ и да се раздвижи, докато изпълнява песните си.

"Когато се завърнах [към танците], всички си казаха: "О, не бяхме прави!", разказва тя.

И до днес Дуа Липа има особено мнение за интернет и социалните мрежи и ги определя като "токсични".

За NPR тя признава, че след въпросните сковани движения е имало дори такива хора, които онлайн са я наричали "мързелива" и "невдъхновяваща" въпреки дългия път, който е изминала до славата. "Социалните медии сякаш превзеха всичко", посочва Липа.

"Не мога да повярвам, че някой реши да обобщи цялото ми сценично присъствие с тези движения", учудва се още тя.

Дуа Липа вече не може да се оплаче от липса на самочувствие, а хейтърите отдавна са забравили танца "Острилка за моливи". Доказателството е, че изпълнителката вече завладя класациите с новия си албум, красноречиво наречен "Радикален оптимист".

"В бъдеще се виждам като музикален и медиен магнат, който знае гладко поне пет езика", заявява тя.

А подкастът ѝ, който вече развива упорито, и трите езика, които учи в момента, са само първата крачка натам.

 

Най-четените