Грийнпийс атакува Фейсбук

Световната социална мрежа Facebook е подложена на атаки от Greenpeace International, съобщи "Ню Йорк таймс". Причината е, че строи център за данни, който ще бъда захранван от "Пасификорп" - компания, която набавя 58 %от енергията си от изгаряне на въглища. Центърът ще се намира в Прайнвил, щата Орегон.

Когато компаниите не избират щадящи околната среда енергийни източници, които да захранват сървърите им, се създава голяма заплаха за околната среда, твърди Greenpeace. Организацията започна кампанията си през февруари, като призова Facebook да развали приятелството си с въглищата, определени като "най-мръсните източници на енергия и най-големия източник на замърсяване в света, причиняващ глобално затопляне".

През септември в двеминутен анимационен видеоклип основателят на Facebook Марк Зукърбърг беше предупреден, че ще загуби 500 хил. от приятелите си - колкото са членовете на Фейсбук, подкрепящи кампанията на зелените, ако продължава да захранва социалната мрежа с енергия от въглища.

Кампанията на Greenpeace, която призовава Facebook да премине на енергия от ветрогенератори, вече е привлякла още 100 000 поддръжници.

Facebook харчи повече енергия от 4 държави

За съхраняването и предаването на съобщения, снимки и друга информация във Facebook е необходимо огромно количество енергия, тъй като мрежата се разраства - членовете й надминаха 500 милиона през юли тази година.

Ако двата основни компонента на работата на Facebook - центровете за данни и телекомуникационните мрежи, продължават да растат със сегашното темпо, потреблението на енергия от социалната мрежа ще стане над три пъти по-голямо и ще стигне близо 2 трилиона киловатчаса до 2020 г., сочи доклад на Грийнпийс, публикуван през март.

Това е повече от настоящото потребление на енергия в Бразилия, Канада, Франция и Германия, взети заедно.

И Google срещу Facebook

Интернет компанията Google забрани на потребителите на нейния пощенски клиент Gmail да експортират данни с контакти на приятелите и познатите си, предаде агенция "Блумбърг". Ограничението важи само за определени сайтове като Facebook. Анализатори коментират, че именно конкуренцията между двете компании е причина за новото правило.

"Google иска да даде възможност на потребителите лесно да внасят и изнасят информация от продуктите на компанията. Затова и имаме цял отдел, който се занимава с улесняването на тези процеси. Много други сайтове също позволяват свободно да се внасят и изнасят данни с контакти. Но сайтове, които не позволяват това - като Facebook - оставят потребителя в задънена улица", коментират от Google.

Наскоро Facebook представи нова функция, която позволява на потребителите да свалят като файл всичката информация, която са качили в профила си в социалната мрежа. Това обаче не включва контактите на вашите приятели, а само техните имена и интереси.

Новините

Най-четените